Sähköistä menoa

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja MadMan
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

MadMan

New member
Törmäsinpä nyt netissä kotisivuihin, joilla esitellään tuo sähköinen krossipyörä, josta olen luullakseni jo juttuakin kuullut. On "pikkusen" paremmin viimeistelty kuin meikäläisen sähkö-PV, mut lienee tossa muutama euro enemmän kiinnikin
smile_org.gif


Suorituskykyä näyttäisi olevan about 250 kuutioisen Honda XR:n verran. Ei siis paljoa, mutta ihan riittävästi. Sivuilla on muutama videoklippikin, josta saa heikonlaista käsitystä vehkeestä. Olisi todella kiva päästä testaamaan moista. Toisaalta voisin viritellä omaanikin 48V systeemi, niin saisin vähä lisää räväkkyyttä.

Erittäin hyvänä puolena tuollaisessa sähköisessä krossarissa on sen äänettömyys, jolloin maanomistajat, luonnossa liikkujat ym. ovat varmasti ymmärtäväisempiä harrastusta kohtaan. Sähköistä trialipyörää odotellessa ;)

Ehkäpä tästä alkaa sähköinen vallankumous ja maailma pelastuu ;)

Electricmoton kotisivut
 
Kuvia ja speksejä siitä sähkö-PV:stä...?
öö... kuvia on kotosalla, voishan niitä laittaa julkisuuteenkin. Ei se viimesitely taida tuosta enää parantua. Taas kävi niinku mun projekteissa yleensä; vehje saadaan pelaamaan, niin mielenkiinto viimeistelyyn lopahtaa kun ei tuolla ulkonäöllä oo niin väliä. Tää on siitä omituinen vehje meikäläisen tekemäksi, että siinä on jopa jarrut
biggrin.gif


Speksejä... hmm.

-käyttöjännite 24V
-akut 2x40Ah lyijyhyytelö
-Moottori 2,5kW sarjavirtamoottori (tasasähkö)
-Runko & vanteet ym. suzuki PV
-Kulkee ja lähtee paremmin ku vakio PV, latauksella ajelee kivasti. Ihan hatusta heitetty arvio, että kaasu pohjassa 10-15min, mutta kaasua annostelemalla parikin tuntia.
-liikkellelähtö ylämäkeen aika huono
-maavara mitätön (pakko nostaa, jo kaks volttia tehty ton takia)
-ihan hauska lelu

Tässä kuva ekasta koeajosta:
 
Vähän päivitystä spekseihin...

Kaikkia aina kiinnostaa se kuinka kauan akku kestää. Vastaus kuuluu: "Ihan liian vähän." Aikamoinen pettymys oli kun laitoin sigman kiinni tällä viikolla... täyskaasulla ajaa reilun 2 kilometriä!!! Huippunopeus on 37km/h, mut kyl se lähdössä vakion jättää
smile_org.gif


Fillarivauhtia ripeemmin tolla pääsee just työmatkan eestaas, mikä on vajaa kolme kilsaa per suunta. Vaatinee sen, että akut lepää välillä sen töissäoloajan. viimeks jouduin lykkimään viimesen sata metriä. Toisaalta noi akut on syväpurettu jo niin moneen kertaan, että saattaapi huono suorityskyky johtua osittain siitäkin.

Pitää seuraavaks laittaa pieni planeettavaihteellinen moottori fillariin, sama säädin ja samanlaiset akut. Tolla pitäis sitä ajomatkaa sit jo tullaki vähä erilailla... välityksiäkin vois moposta koittaa vaihdella, mut jotenkin on jo into mennyt tosta projektista, kuten aina
smile_org.gif


Tässä vielä toinen kuva ekasta koeajosta:
Kuva015.jpg
 
Back
Ylös