sähköpyörät(brammo impulse)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jaket
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
^Kyllä, tollanen äänetön eteenpäin rullailija olisi kyllä tosi houkutteleva. Vähän tuo äänettömyys (=huomaamattomuus) arveluttaa vain.
 
Jos ny en ihan väärin laskeskellu, niin tolla 6.0 mallilla meikäläinen ajelis alastarossa ~12 kierrosta ja sit ois akku tyhjä. Ja lataaminen noin 6h.
 
Empulse 6.0 tuskin on Alastaron radalle suuniteltu.. Työmatkakulkineena tuollainen olisi varmasti kiva.

Ainakaan itseä tuo "äänettömyys" ei pahemmin haitannut Quantyan koeajolla ja tuskin tuota nykyistä mopoakaan kukaan kolmion takaa puskeva äänestä huomaa..

Innolla seurataan mitä näistä vielä tulee!
 
Todella mielenkiintoinen vaihtoehto työmatka- tai kaupunkiliikenteeseen.
Siis jos matka on liian pitkä käveltäväksi tai poljettavaksi, mutta kuitenkin niin lyhyt ettei autoilu kannata.
Kuuden tunnin latausajalla laite on juuri sopivasti ladattu kotimatkaa varten, eikä tarvi maksaa puolitoista euroa litralta.
Virta päälle, varovasti kahvasta ja äänettömästi liikkeelle kunnon väännöllä.
Aivan loistavaa.
 
Mää oon kans oottanu kovasti sitä päivää kun ominaisuudet vastais jotain vuosituhannen vaihteen kyykyä - n100Nm, n200 kg ja ajomatka/latausaika olis ok.

Sit alkais hintojen putoamsen odottelu.

Tosin voi käydä niin kuin muissakin- hinta pysyy hirveenä mut ominaisuudet paranee- kunnes ominaisuudet on niin yli ettei kannata enää "parantaa"...
 
ehken vielä tuolla persettä lähtis ajamaan..

miten lataus, missä vaikkapa akkujen vaihto uusiin, jos lataaminen kestää kauan töpselistä, kuka ne akut vie sinne reitille jemmaan, mistä tarpeeksi akkuja ja kuinka paljon ne maksais ajajalle..

taitais mennä huoltoporukkahommiksi, ehkä sitten jos pyöränvalmistaja sponssais tuon homman kokonaan, ni sitten vois rautapersettä jo jotenkin jopa suunnitella..

siinä toki olis hyvä mainoskikka valmistajalle!
 
no voi hel... , pitääkö sitä aina olla sitä rauta-assia olla suorittamassa...
kaboom.gif


laittaisivat motarinkaiteeseen 100 volttia, niin vois siihen nojata ja ottaa lisätehoja motarilla.
 
Kalliiksi tulee, kun akusto on ajettu elinkaarensa päähän....Uus akkusetti maksanee maltaita.
 
Kun olisi tehoa ja kantamaa tuplat niin olisi jo vaihtoehto. Tietenkin tuollaiseen maisemien fiilistely ajoon menisi jo nyt rajoituksin mutta ainakin itsellä pitäisi olla se nyky tankillista vastaava kantama, varsinkin jos lataaminen kestää noin helvetin kauan, ja tehoa vähintään se 100hp eli onko se nyt joku 72kw. Mitkään vääntölukemat eivät kun oikeassa elämässä missä tee autuaaksi kuin kävely vauhdeissi. Jos tehoa on tuo 40kw niin se on helppo laskea missä kohtaa alkaa vääntö laskea maksimistaan.

Mikä siinä muuten on että noi isot akut kestää noin kauan ladata? tietenkin virtalähde mistä virta otetaan asettaa rajoituksensa mutta jos kerta pieni litiumakku lataa tyyliin tunnissa täyteen niin eikö perjaatteessa isokin kun on vaan tarpeeksi paksu johto
tounge.gif
 
Työmatkalle tuollainen olis aivan loistava. Molemmissa päissä roikottaisi piuhassa, niin eipä tuo latausaikakaan olisi mikään ongelma.

Onhan noita jo sähkömopoja, ehkä muutaman vuoden sisään jo kelpo motojakin...
 
Odotan sitä päivää kun akkuteknologia on tarpeeksi kehittynyttä ja noista otetaan irti leikiten vaikka 200 kW ja järjettömästi vääntöä.

Tuollaisen kikottimen säätäminen ja softaaminen luulisi olevan maalaisjärjellä ajateltuna paljon nykypyöriä helpompaa.

Ilmeisesti vaihteitakaan ei tarvittaisi ja luistonesto ja "ABSit" (tai jarrutusteho ylipäätään) voitaisiin varmaan säätää suoraan softan avulla.

Pelkkää maallikon mutuilua mutta mielenkiinnolla odotellaan..
smile_org.gif
 
Mikä siinä muuten on että noi isot akut kestää noin kauan ladata? tietenkin virtalähde mistä virta otetaan asettaa rajoituksensa mutta jos kerta pieni litiumakku lataa tyyliin tunnissa täyteen niin eikö perjaatteessa isokin kun on vaan tarpeeksi paksu johto  
tounge.gif
Ehkä siin on ajateltu tavis urpoja joilla ei välttämättä ole seinässä woimawirta-pistoketta.
Tosin noilla latausajoilla virta on ~4,5A tavis 230V tökkelistä, joten sekin on aika kumman pieni.
Mut ehkäpä maailmalla sähköverkot ei todellakaan oo yhtä hyväs kuosis ku suomessa. Joten sen takia ovat päätyneet noin pieneen latausvirtaan/tehoon. Ja tuleehan se halvemmaksi toteuttaa.  
nixweiss.gif


...(auto) Teslan S (2012) mallin 260km 42kWh akun saa ladattua special asemalla 45 minuutissa, eli noin ~80 amppeerii woimawirtaa.
Että kyllähän tuossa on sitten joskus tulevaisuudessa vähän tekemistä ett saa talon liittymän/sulakkeet/piuhat riittämään. Ja suomeen pari olkiluottoo lisää ettei kaikkee sähköö tarvi ostaa ryssiltä.
 
Odotan sitä päivää kun akkuteknologia on tarpeeksi kehittynyttä ja noista otetaan irti leikiten vaikka 200 kW ja järjettömästi vääntöä.

Tuollaisen kikottimen säätäminen ja softaaminen luulisi olevan maalaisjärjellä ajateltuna paljon nykypyöriä helpompaa.

Ilmeisesti vaihteitakaan ei tarvittaisi ja luistonesto ja "ABSit" (tai jarrutusteho ylipäätään) voitaisiin varmaan säätää suoraan softan avulla.

Pelkkää maallikon mutuilua mutta mielenkiinnolla odotellaan..
smile_org.gif
Ja sitte siinä käy just näin. *kliks*
 
Oon jo jonkin aikaa haaveillut sähköpyörästä juuri työmatkakäyttöön. Uutta ei pihi kehtaa ostaa sellaiseen käyttöön, mutta Nettimoto olisi hyviä aihioita pullollaan... Kirjankin ostin, "How to make your own electric vehicle". Pitäisi vaan saada joitain projekteja ensin valmiiksikin
biggrin.gif
 
Back
Ylös