sähköpyörät(brammo impulse)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jaket
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ehdottomasti hyvä juttu nuo sähköpyörät. Jotain sitä tarvitaan öljysaasteiden tilalle ja nopeasti. Aika alkutekijöissään on vielä tuo sähkötekniikka, mutta kyllä se siitä kehittyy ja ehkä keksitään joku vielä parempi vaihtoehto tulevaisuudessa, jolla saadaan kantamat ja tehot kohdilleen.

Jos äänettömyys mietityttää, niin pyöriinhän voisi asentaa kunnon stereot, jotka simuloivat bensakoneen ääniä tarvittaessa, tarvitsisi vain valita minkälaisen äänen haluaisi ja jos ääniä pystyisi myös tekemään itse vaikka tietokoneohjelmalla (vaikka mitä mielikuvituksellista :) ), joten äänimahdollisuudet olisivat äänettömästä äärettömään määrään erilaisia ääniä.

Pitää muistaa myös, että varkaidenkin työ helpottuu, kun pyörät ovat äänettömällä :jpstyle:
 
Ei tarvita mitään "öljysaasteiden takia", mutta sähkö silti olis aika kiva ajatus mopossa. Muttei kaikissa. Sähköpyörillä taas ajetaan hiili- ja ydinsaasteiden avulla. Vaikka tietty sitä luontoa pilataan vesivoimalaitoksillakin..
 
Saisko tommosen yhden kennopaketin, niin voisin tehdä sille 1500 täyttä lataus ja purkusykliä:;): Ei vait siihen menis jo niin paljon sähköä, että ei oikeastaan kiinnosta...

Hommaa kaksi kennopakettia niin voit pallotella sähköä toisesta toiseen ja sinulla on käytössäsi ikiliikkuja. Ei ehkä aivan, mutta kuitenkin sen verran hyvä, että sijoittajien kriittinen massa ylittyy (pitää mainostaa muutamissa tarkkaan valituissa ilmaisjakeluissa ja viihdelehdissä).
 
Sähkövatkaimissa on tulevaisuus. Muutos voi olla tuskallinen osaltaan, mutta ainakin itse jo kuvittelen huristelevani sähköskodella muutaman vuoden sisällä.
 
Sähkövatkaimissa on tulevaisuus. Muutos voi olla tuskallinen osaltaan, mutta ainakin itse jo kuvittelen huristelevani sähköskodella muutaman vuoden sisällä.

Ainakin se on hyvä, jos massiivinen tuotekehitys alkaa vaikuttaa myös sähkömoottoreihin. Tällä hetkellä joku mopon sähköinen voimanlähde saattaa painaa 5 kg, kun samantehoinen lennokin sähkömoottori painaa 230g.

Jos noista saadaan iteroitua sellainen välimuoto, kuin mitä vaikkapa kilokyykyn bensakone edustaa, saattavat moottorit olla hyvinkin pieniä lähivuosina.
 
Jos olisi satapiikille tarvetta, virittäisin 11 kW sähkömoottorin voimanlähteeksi. Maksimitehoja on todellisuudessa huomattavasti enemmän ja tehoaluekin on nykyisiin piikkeihin verrattuna vähintäänkin laaja. Katsastusmiestähän ei ilmeisesti muu kiinnosta kuin koneen kylkeen leimattu kW-luku?
 
katso liitettä 2941katso liitettä 2942katso liitettä 2943

http://www.zeromotorcycles.com/zero-s/
http://www.brammo.com/empulse/

Kyllähän nuo alkaa jo aivan katu-uskottavilta vaikuttamaan. Jos vain tuota käyttösädettä ja tehoa olisi enemmän (Zero S: combined max 169km, Brammo: combined max 124km) (40kW, Brammo Empulse R, Zero S).

Niin tuossa kohtaa voi miettiä mihin teholukemia vertaa...
Ohessa Brammo Empulse TTX verrattuna saman kokoluokan polttomoottorikäyttöisiin pyöriin...
http://youtu.be/ft6h7xAb3lU

Brammohan ajaa jo USA:ssa samoissa kisoissa Empulse TTX:llä (tuotantopyörän tehoilla) 250-luokan kanssa ja Empulse RR:llä 750-luokan kanssa varsin tasavertaisesti.
 
Niin tuossa kohtaa voi miettiä mihin teholukemia vertaa...
Ohessa Brammo Empulse TTX verrattuna saman kokoluokan polttomoottorikäyttöisiin pyöriin...
http://youtu.be/ft6h7xAb3lU

Brammohan ajaa jo USA:ssa samoissa kisoissa Empulse TTX:llä (tuotantopyörän tehoilla) 250-luokan kanssa ja Empulse RR:llä 750-luokan kanssa varsin tasavertaisesti.

Hyvinhän tuo näyttää liikahtavan, potentiaalia on!
 
Sähkömoottoreissa on niin paljon parempia ominaisuuksia kuin polttomoottoreissa,että minun puolesta tervetuloa.
Akusto vaan laahaa pahasti perästä ja on ainut todellinen tuloa rajoittava tekijä.
Villi veikkaus:Pojan poikani ihmettelee aikuisena museossa polttomoottori pyörää,että onko ukit oikeesti
ajelleet noilla alppien kautta etelä-eurooppaan.:O
 
Pakko sanoa, että jos ei olisi näin köyhä, niin ihan heti haluaisin tuollaisen.
Nyt ei auta kuin malttaa muutamia vuosia hintojen laskua.
 
Sähkömoottoreissa on niin paljon parempia ominaisuuksia kuin polttomoottoreissa,että minun puolesta tervetuloa.
Akusto vaan laahaa pahasti perästä ja on ainut todellinen tuloa rajoittava tekijä.
Villi veikkaus:Pojan poikani ihmettelee aikuisena museossa polttomoottori pyörää,että onko ukit oikeesti
ajelleet noilla alppien kautta etelä-eurooppaan.:O

Pari kesää sähkömoottoripyörällä ajaneena voin sanoa että nykyakuston kanssa pärjää jo hyvinkin.
Eihän nämä vielä mitään matkamoottoripyöriä ole, mutta ei niitä ole sellaiseksi tehtykään. Sen sijaan normaalin päivittäisen käytön on suorittanut loistavasti. Suorituskykyä tossa TTX:ssäkin tuntui olevan sen verran että riittää varmasti. Sulais jo noi lumet niin pääsisi asvaltille testaamaan. :orgmp2:
 
Mission Motorcyclesin pyörät kiinnostaisi ehdottomasti: https://www.mission-motorcycles.com/

Muutosvastarinta on ihan ymmärrettävää, niin kauan ihmiset ovat polttomoottorien meteliä joutuneet kuuntelemaan, että voi olla hiukan vaikea vaihtaa sähköpyörään ;)

Itsehän näen hyvin todennäköisenä, että omistaisin moisen vielä tulevaisuudessa.
 
Toimintamatka kohdalleen ja hinta edes siedettäväksi niin kyllä tuommoista voisin harkita.



honda-rce-electric-motorcycle.jpg


Honda-RC-E-02.jpg
 
Mitä luulet paljonko maksaa pelkästään noi Öhlinsin jousitukset ja Brembon jarrut tuossa Hondassa. Eli tuon takia hintaa ei saa siinä koskaan normaali kuluttajatasolle.
Empulsen kohdallakin kisapaketti tuplaa pyörän hinnan, eikä alkuperäisosia saa edes mukaan.
 
Mitä luulet paljonko maksaa pelkästään noi Öhlinsin jousitukset ja Brembon jarrut tuossa Hondassa. Eli tuon takia hintaa ei saa siinä koskaan normaali kuluttajatasolle.
Empulsen kohdallakin kisapaketti tuplaa pyörän hinnan, eikä alkuperäisosia saa edes mukaan.

Mitä kaikkea siinä kisapaketissa päivitetään ja millaiset komponentit sinne tulee jos hinta nousee noin rajusti?
 
Back
Ylös