Sairastuminen reissussa

honkkeli1000

New member
Kyl mua harmitti eilen ajaa ropsulta kotiin kun kamala flunssa iski kuin kirkkaalta taivaalta.
Kertaakaan ei tullu vaatteiden läpi ainut mitä oli niin mun kypärä oli aina huurussa sateen takia ja jouduin ajamaan pleksi rakosillaan et kai se siitä osaksee johtu.
Aika skarppina sai olla loppupeleissä koska matka vantaalle oli jotaa 800km ja kyllä väsytti mutta minnesitä olis jääny kupeellee koska kotona on paras sairastaa.

Onko muille sattunu samanlaista epäonnea retkillä ja kuinka selvisitte kotiin
smile_org.gif

Itse olen selvinnyt reissuista sairastumatta, mutta kerran sairastui kaveri pohjoisen kierroksella ajokelvottomaan kuntoon (ei itseaiheutettua). Siinä tulikin yllätys, kun hän sairaalan kautta kotiutui myöhemmin junalla niin vakuutusyhtiö maksoi matkan. Pyörä olikin eri juttu. Täyskaskokaan ei korvannut mopon tuontia Stadiin, vaan sai monta sataa maksaa kuljetuksesta, jossa nahkalaukkukin otti siipeensä.
crazy.gif
Selvittelin silloin tätä porsaanreikää vakuutuksissa ja näin se vain oli. Mikäli kuski sairastuu ulkomailla tai taittaa vaikka ranteensa-ilman että se on sattunut mopolla niin vakuutus maksaa sekä kuskin, että mopon kotiutuksen. Tämä ei päde siis Suomen rajojen sisäpuolella.
nixweiss.gif

Joskus on käynyt niin että aamuisin moporeissuilla olo on "viittä vaille kuolema", kuin ihmeen kaupalla olen kuitenkin aina selvinnyt.

Tämäkin varmaan johtuu teltan huonosta ilmanvaihdosta..
biggrin.gif

Olen kerran ajanut Bolognasta Lontooseen murtuneen varttinaluun, kolmen katkenneen kylkiluun ja murskautuneen rystysen kanssa italialaisen autoilijan aiheutettua kolarin.

Minun kansainvalinen breakdown cover (en tieda suomeksi, eli tallainen Tiepalvelun kaltainen yksityinen systeemi, jossa missa pain tahansa tullaan apuun, maksaa ruhtinaalliset £50 vuodelta, ellei sitten tule vakuutuksessa kaupanpaalle) olisi hoitanut seka pyoran, etta minut kotiin, mutta (a) olisin joutunut tekemaan vakuutukseen ilmoituksen, eli seuraavan vuoden vakuutusmaksu olisi noussut ja (b) he eivat kuitenkaan olisi kuljettaneet sivulaukkuja eika minun mp-varusteitani. Niita en olisi toispuoleisena pystynyt kantamaan, no en kummallakaan kadella olisi pystynyt kantamaan kaikkea varustusta lentomatkalla. Joten, paatin kokeilla ajamista. Ajaminen oli ihan OK, mutta jalan laittaminen maahan tai vaihteiden vaihtaminen teki kipeata, varsinkaan kun en uskaltanut ottaa kipulaaketta.

Ennen tuota edellistä kommenttia oli mullakin mielessä, että tuo Autoliiton lisävakuutus korvaa juuri tällaisia juttuja, olitpa sitten lähellä tai kaukana ja maksaa muutamia kymppejä vuodessa. Pitänee tarkistaa kuinka laaja se turva on, mutta sen muistan, että se koskee myös moporeissuja.

Back