juuso_91
New member
Ei lähtenytEiks muka kortti lähteny?Tänään 70/40 kmh.. Sakkoa 115e..![]()
Org total: 23230e
No ei mitään jatka vaan![]()
Oma saldo puhdas 0€.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ei lähtenytEiks muka kortti lähteny?Tänään 70/40 kmh.. Sakkoa 115e..![]()
Org total: 23230e
No ei mitään jatka vaan![]()
Oma saldo puhdas 0€.
Just joo, vai tutkaa ne sielläkin. Oliko ne vahtimassa merkkikiven liikennevaloja ja joutessaan pistoolilla mittailivat vai oliko ihan MP.porukkaa varten tehty rysä?No niin jee... elämäni ensimmäiset ylinopeussakot sain. 80@50 ja tuon nopeuden saavutin tyhjäkäynnillä. Tulin puijon tornin mäen alas painamatta jarrua kytkin pohjassa ja sieltähän ne minut sit sai tutkattua. 115 euroa tuli sakkoa.
orgin sakkokertymä 20462 e
Edit: Euron merkki![]()
ei kuitenkaan vielä kortti lähtenyt. Jos oikein olen kuullut 30 km:n ja yli nopeudesta kortti lähtee heti tien päällä. Ja paljon sakkoja päälletuplataan nyt kerralla toi sakkokertymä![]()
40/83 26ps 703e ei paljoo hymyilytä![]()
eli org yhteensä 1462e
Olet kuullut väärin... Mulla oli kerran 39 yli ja sillon sanoivat, että jos olisi ollut 1km/h enemmän, niin silloin olisi lappu lähtenyt. Tapauskohtaisia juttuja. Riippuu miekkamiehen päivästä luulisin.ei kuitenkaan vielä kortti lähtenyt. Jos oikein olen kuullut 30 km:n ja yli nopeudesta kortti lähtee heti tien päällä. Ja paljon sakkoja päälletuplataan nyt kerralla toi sakkokertymä![]()
40/83 26ps 703e ei paljoo hymyilytä![]()
eli org yhteensä 1462e
Minua puolestaan kiinnostaisi että kauanko meni teosta tuomioon ja laskettiinko "odotusaika" ajokieltoon?Vähän kiinnostais mikä oli rajotus missä ylityksen teit, sekä missä päin? Ilmeisesti kuitenkin täällä Suomessa?121 ylinopeutta
860
4kk kortti hyllyl
samanlailla kävi mulle viime kesänä. Pieni kisa porvoon motarilla toisen auton kanssa jne. 178@120 ja kortti pois 4kk. tumma farkku Volvo oli mitannut vastaan tulevana ja nuori konstaapeli oli yksin autossa. Tainnut olla sama kaveriJuu, ei muuta kuin poliisin sana, että oli kuulemma katsonut tutkasta. Mutta ei tullut tallentaneeksi sillä kertaa nopeutta (jostain syystä).. Eikä nopeus näy videoltakaan, eikä kilpi...No huh huh, siis ei mitään todisteita siitä että ajoit kyseistä nopeutta vain pelkkä poliisin sana? Ja silti antaavat tuomion siis ei h*lvetti tätä järjestelmää. Ja samaa mieltä myös siitä, että aiva järjetön tuo rangaistus tekoon nähden, mutta näinhän se on jo monesti todettu menevän. Oikeat rikolliset pääsee kuin koira veräjästä ja hieman ylinopeutta ajavia rangaistaan murskaamalla polvet..Löytyy jo toisesta topikista:Laitatko ätyly myös ylitykset/muut rikkeet ja päiväsakon hinnan... ihan mielenkiinnosta vaan.Jännä juttu, että sain taas täsmälleen samanlaisesta ylityksestä noin tuplamäärän päiväsakkoja kuin kaveri. Ilmeisesti mulla on tosiaan jotkut täysin eri kertoimet siellä käytössä, tai sitten naama ei vaan miellytä.Kai ne jo tukkualennusta antaa, kun vakiasiakas olet? Siirry pohjoisempaan sieltä kyylien keskeltä, niin ei napsahda kuin kerran vuodessa.Autolla pari kertaa napsahtanut tänä kesänä. 2400e ja 1200e = 3600e. Veikkaan, että vielä saattaa sellanen 1500e tulla tälle vuodelle jossain kohtaa lisää.
.Org total 18895€![]()
Nää sakot ei saatana keskituloista paljon naurata. Eri asia olis, jos liksa olisi sellainen, että olis varaa maksella noita. Nythän maksuja joutuu pitkittämään ja makselemaan sitten aikanaan ulosottoon.
Hoviin tietty kannattaa valittaa, ei se siitä ainakaan huonommaksi mene, ja saa lisää maksuaikaa.
sanoi:Vuonna 2008 eräs sunnuntai, 59km/h ylityksestä autolla @120km/h rajoitus, kuivaa ja valoisaa, hiukan liikennettä; 60ps. Vaikka tutkalukemaa ei ollut eikä videolta näy kilpeä eikä nopeutta, niin tuon yhden poliisin kertomuksen mukaan annettiin tuo tuomio.
Mitään todisteita siis ko. nopeudesta ei esitetty oikeudessa (muita kuin yhden poliisin sana), ja silti sakko. Vaikka olisi ollutkin todisteita, niin silti _täysin_ järjetön rangaistus jälleen kerran, tekoon nähden. Ei siis muita rikkeita kuin tuo ylinopeus.
Pakkohan tuollaisesta on hoviin valittaa.
Ko. innokas poliisi tuli siis Porvoon motarilla vastaan, oli kuulemma haukansilmillään nähnyt sieltä motarin toiselta puolelta rekkarini ja tutka näyttänyt nopeuteni. Oli sitten kääntynyt jossain kohtaa ympäri ja perään.
Itse havahduin siihen, kun tämä yli-innokas virkamies liimautui perääni mustalla siviili-Volvolla, ja hetken päästä vilkutteli diskovaloja. Vauhtia taisi olla joku 140km/h. Näytin käsimerkillä huomioineeni hänet, ja olisin pysähtynyt seuraavan liittymän tai levähdyspaikan kohdalla, koska motarille pysähtyminen on vaarallista ja kiellettyä:
http://www.liikenneturva.fi/fi/turvatieto/saantopakki/moottoritie.php
Mutta tämähän ei käynyt, vaan hän alkoi sitten innokkaana nuorempana virkamiehenä kiilailemaan motarivauhdissaEi onneksi osunut. Siinä kohtaa katsoin järkevämmäksi pysähtyä, ettei virkamies saa minua vielä hengiltä.![]()
Tuloshan oli sitten se, että minä sain em. sakot törkeästä liikenteen vaarantamisesta. Vaikka oikeastihan ko. virkamies vaaransi sitä kahteen otteeseen konkreettisesti; kiilailemalla minua moottoritievauhdissa ja lisäksi pysäyttämällä minut moottoritielle.