Sakkokertymä 2012

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ek@
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
3 rikkeestä tuli sakko:D

1.50 alueella 80
2.Kortitta ajo:)-(korttiluokan ylitys)
3.Desibelit ylitty, sallittu 95, lähti 111:D
=360e sakkoa.

3717+360=4077e

3 rikkeestä tuli sakko:D

1.50 alueella 80
2.Kortitta ajo:)-(korttiluokan ylitys)
3.Desibelit ylitty, sallittu 95, lähti 111:D
=360e sakkoa.

3717+360=4077e

OT, sakkokertymä oikeassa paikassa, mutta mites toi DB-mittaus? Viitsitkö laittaa tonne "Mölyt mitattu..."-ketjuun? Taas vissiin joku eri versio ja mites kilven kanssa kävi?? Olen nyt ollut siinä luulossa että oli jo joku linja tyyppikilpi+5db+3db(tekninen vähennys) eli tuolla logiikalla, ei pitäisi tulla sanomista... Niin ja mikä pyörän merkki ja malli ja vuosikerta ja tuulen suunta, missä ja mitä vielä?? LP:nko kanssa asioitu vai mitä, häh? Vaikka aivan sama mulle, ilmeisesti tulee heti 9mm burana kun kohdallle sattuu ja niin taitaa ollakin paras...

Mölyt mitattu liikenteessä ketju!

Olenko vain outo vai mikä siinä on kun tuo sakoilla keuliminen ei nappaa sitten yhtään. Oma sakkokertymä tälle vuodelle tasan nolla ja saapi siinä pysyä. Yhtään ei nuo tuhansien sakkokertymät herätä kunnioitusta.

Pidetään liikenteen seassa molemmat kumit pikeä vasten. Ratapäiviä on varmasti tarjolla jos leikkimieltä löytyy.

Tarpeeton, turha ja provosoiva ketju.

Olenko vain outo vai mikä siinä on kun tuo sakoilla keuliminen ei nappaa sitten yhtään. Oma sakkokertymä tälle vuodelle tasan nolla ja saapi siinä pysyä. Yhtään ei nuo tuhansien sakkokertymät herätä kunnioitusta.

Pidetään liikenteen seassa molemmat kumit pikeä vasten. Ratapäiviä on varmasti tarjolla jos leikkimieltä löytyy.

Tarpeeton, turha ja provosoiva ketju.

Jokaisella oma mielipide. Tuskin kukaan täällä tulee "keulimaan" sakkosaldoillaan, omasta mielestä tämä ketju on varsin hyvä koska voi vertailla aikaisempiin vuosiin että miten paljon niitä sakkoja on jaettu. Ja onhan se ny kiva lueskella että mistä kaikesta niitä sakkoja jaetaan :thumbup:

Sakkojen jakoperusteet voi lueskella vaikka Finlexistä. Jos täältä tosissaan jonkun ihan uuden sakkoperusteen kuulee niin sakon saajan kannattaa kiistää sakko :D Pahoittelen mutta en vaan nyt mitenkään keksi tälle ketjulle muuta funktiota kuin tuon nimenomaisen sakoilla keulimisen.

Onhan noita sakkoja tullut joskus otettua, tyhmissä paikoissa ja tyhmiä sakkoja... Vaan minkäs teet, tieliikennelaki on kaikille sama. Ajatpa sitten mopolla, autolla, moottoripyörällä tai rekalla. :D

Pahoittelen mutta en vaan nyt mitenkään keksi tälle ketjulle muuta funktiota kuin tuon nimenomaisen sakoilla keulimisen.

Mua taas ei kiinnosta toi Maxiskootterialueen keskustelu ollenkaan. Mutta en mää siinä mitään pahoittelun aihetta näe. Se kuka näkee minkäkin asian mibnkäkinlaisena on katsojasta kiinni. Ei mua ainakaan tässä keskustelussa kiinnosta sakot yksittäistapauksina, vaan musta asia on kiintoisa lähinnä tilastollisessa mielessä. Vaikka tämä nyt onkin niin falski tapa kerätä "dataa" ettei tästä paljon mitään maallikko voi päätellä. Sinänsä koen, että sakoista on hyvä keskustella, koska vidutuksen purkaminen tekee ihan hyvää pääkopalle noin yleisestiottaen. Tällä viestiketjulla voi olla myös ylinopeuksia ehkäisevä vaikutus, kun motorisitiveljet ja -siskot näkee konkrteettisesti, että niitä sakkoja voi kyllä saada, vaikka itselle ei olsisikaan moista sattunut. Ketjun sisältö saattaa myös kannustaa filosofis-yhteiskunnalliseen pohdiskeluun kansalaisten yhdenvertaisuudesta, eli siinä missä hyvätuloinen saa vaikka tuhannen euron pintaan sakkoja, saattaa pienituloinen päästä reilulla satasella? Onko tämä oikein? Onko tämä väärin? Ketä äänestän seuraavaksi? Kumpi, kampi vai manki? Usein – ei aina – se että pitää keskustelua huonona, tarkoittaa vaan sitä että itse ei ajattele ihan tarpeeksi. Myöskin vanha, jo ihmiskunnan alkuaikoina, keksitty internetin laki sanoo, että ei kannata lukea jos ei kiinnosta. :bisseä:

vähä offia. vaikuttaa vähä tuo kortin pois otto että se olis poliisi kohtaista nimittäin itelle napsuu sakkoja tasaseen tahtiin vuoden välein. Viimeisin sakko oulun moottoritiellä tosin autolla 142km/h @ 100, törkeä liikenne turvallisuuden vaarantaminen ja oikealta ohittaminen ja eivät korttia pois ottaneet... Ja en minä "keuli" tällä asialla

Joka vuosi tähän ketjuun eksyy joku moraalinvartija kertomaan mistä saa puhua :D

E: En muuten sitten ole koskaan saanut sakkoja joten ne kommentit koirista ja kalikoista ei valitettavasti nyt toimi.

Sakkojen jakoperusteet voi lueskella vaikka Finlexistä. Jos täältä tosissaan jonkun ihan uuden sakkoperusteen kuulee niin sakon saajan kannattaa kiistää sakko :D Pahoittelen mutta en vaan nyt mitenkään keksi tälle ketjulle muuta funktiota kuin tuon nimenomaisen sakoilla keulimisen.

Onhan noita sakkoja tullut joskus otettua, tyhmissä paikoissa ja tyhmiä sakkoja... Vaan minkäs teet, tieliikennelaki on kaikille sama. Ajatpa sitten mopolla, autolla, moottoripyörällä tai rekalla. :D

Hah hah! Sieltä Finlexistä ne sakkoperusteet löytyykin ihan älyttömän helposti! Suosittelen myös tutustumaan ajoneuvolakiin ja asetuksiin jne. Niin sun ei tarvii lukea sakkokertymäpalstan lisäksi tekniikkaosioitakaan ja jos vielä innostut niin loputkin osiot löytyy varmasti muualtakin netin syövereistä - myyntiilmoituksia ja matkakertomuksia etsiessäsi käytä vaikka kooklea:boring:

Shyhander puhuu asiaa. Itse en ainakaan näe keulivani sakoilla, mieluummin niitä olisi ottamatta.

113db, sallittu 96db, päiväsakkoja 4kpl x 6e = 24e

Myös kilvet lähti.

24€ + 4077€ = 4101€

Back