• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Sakkokertymä 2012

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ek@
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Vejetty on.... Tziisus enda että vejetty on.... mutta saattaa olla asijjan ytin siinä, että
katsoo hieman missä.... koska... ja koittaa suhteuttaa asiat siihen.... että nykyisin on "mittarit"
melkein jokaisessa "tunnuksellisessa"..... ja monessa "pelkästään haisevassa" yksikössä.

Sorry boys & girls..... -81 viimeksi köyhdytty :thumbup:.

Mutta ihan rehellisesti ja pullistelematta..... Kyse on yksinkertaisesti vaan siitä,
että miettii edes hiukan.... missä ja koska:).

Ai niin.... "Zero Juros"...... With very good nautinto.... silloin tällöin.... oikeassa paikassa...
OIKEALLA KETKELLÄ :thumbup:

......Toisaalta, ei onni missään asiassa.... koskaan... kestä ikuisesti :no:

klo 8 hakee laitokselta sakkoa... 76km/h oli papereiden mukaan vt4:lla vauhtia... joten kauhea kaahari täällä... kotilolla siis :)

eli lappu tuli postissa... 13.11-27.11 välisenä aikana klo 8-16 sai noutaa sakkoa...
oli oikein mukava poliisitäti antamassa lappuva... juteltii pitkään että mitä järkee tässä on, eikä ole :) 115e oli sit lopputulos, ja kuva oli oikein selvä ja tunnistihan siitä oikein helposti

missä nyt järkeä olisi,varmaan siinä kun pari viikkoa takaperin piti noutaa kirje espoon käräjäoikeudesta jossa mainitaan kellonaika milloin tapaus käräjöidään.

missä nyt järkeä olisi,varmaan siinä kun pari viikkoa takaperin piti noutaa kirje espoon käräjäoikeudesta jossa mainitaan kellonaika milloin tapaus käräjöidään.

No ei missään valtion touhuissa ainakaan. Mulla meni kans kortti 28.8.2012 ja sen jälkeen olen käynyt kaksi kertaa laitoksella vaikka tunnustin virheeni jo paikan päällä.

Ensimmäisen kerran kuulustelussa ja toisen eri kerran "ajokorttikäsittelyssä", ilmoitin jo ekalla kerralla että tyydyn ns. kirjalliseen käsittelyyn enkä vaadi oikeuden istuntoa jossa olisin läsnä. Postissa on tullut pari kirjettä jossa toisessa kysytään vielä vahvistusta kuulustelupöytäkrijoihin ja kirjalliseen menettelyyn sekä ilmoitetaan että milloin päätös tullaan antamaan. Päätöskirjelmässä unohtivat mainita vain sen että mistä sen kortin saa takaisin vai tuleeko esim. postissa, no laitokselta tienkin (luulisin) mutta jos kerran itse vaativat pilkun tarkkaa tietoa niin miksi sitä sitten eivät asiakkaalle anna. Vaikka sakko oli mielestäni kohtuu kova 1760EUR, niin luulempa että ei kuitenkaan riitä kattamaan niitä kuluja joita tästä pyörittelystä aiheutui. Itse olisin tyytynyt yksinkertaisenpaan käsittelyyn ja säästänyt valtion varoja.

29.11 sais sit taas ajaa, mut voi olla et vedän piruuttanikin senkin päivän fillarilla

Nyt kun pyörä on jo talviteloilla niin voi laittaa: 0€

Asia ei nyt sikäli mua vaivaa… :thumbup: Mutta huomauttaisin kumminkin, että edelleenkään tässä ketjussa ei ole kyse henkilökohtaisista juu-ei-tilastosta, vaan tavallaan yhteisön kokonaispotista, joka siis meidän kummankin turhan nollapostauksen ja aiheenvierestäkirjoituksen jälkeen on edelleen se sama 18800 € vuodelta kakstoista.

Asia ei nyt sikäli mua vaivaa… :thumbup: Mutta huomauttaisin kumminkin, että edelleenkään tässä ketjussa ei ole kyse henkilökohtaisista juu-ei-tilastosta, vaan tavallaan yhteisön kokonaispotista, joka siis meidän kummankin turhan nollapostauksen ja aiheenvierestäkirjoituksen jälkeen on edelleen se sama 18800 € vuodelta kakstoista.

Varakasta väkeä, antaa vapaaehtoisesti valtiolle yli 18 keuroa ja osa on vielä muutaman kuukauden ajamatta. Itse olen niin köyhä ettei ole varaa avustaa kuin veronmaksun muodossa. Köyhyys pistää ajamaan nopeusrajoitusten mukaan. Surullista mutta totta.

Varakasta väkeä, antaa vapaaehtoisesti valtiolle yli 18 keuroa ja osa on vielä muutaman kuukauden ajamatta. Itse olen niin köyhä ettei ole varaa avustaa kuin veronmaksun muodossa. Köyhyys pistää ajamaan nopeusrajoitusten mukaan. Surullista mutta totta.

...mitä köyhempi, sen halvempaa on hauskan pito...

Itse olin opiskellessa niin köyhä, että uskalsi ajaa ylinopeuttakin, koska sakko siitä pysyi inhimillisellä tasolla. Nyt kun on siirtynyt täyspäisesti työelämään, ei tee paljon mieli ottaa sakkoja kun pienestäkin ylityksestä heilahtaa ihan tolkuton lasku. Perseestä tämä nykyinen sakotuskäytäntö, jolla ei ole mitään tekemistä todellisuudessa aiheutetun vaaran kanssa.

Itse olin opiskellessa niin köyhä, että uskalsi ajaa ylinopeuttakin, koska sakko siitä pysyi inhimillisellä tasolla. Nyt kun on siirtynyt täyspäisesti työelämään, ei tee paljon mieli ottaa sakkoja kun pienestäkin ylityksestä heilahtaa ihan tolkuton lasku. Perseestä tämä nykyinen sakotuskäytäntö, jolla ei ole mitään tekemistä todellisuudessa aiheutetun vaaran kanssa.

Joo, kyllä se on sanottava, että kun köyhyyden ollessa nykytilaakin suurempi, oli 60 päiväsakkoa -> 360 € ihan ok. Nyt ei ees huvita ajatella, mitä 60 päiväsakkoa tekisi...

2012: 18 800 €
2011: 37 208 €
2010: 30 005 €
2009: 32 857 €
2008: 33 389 €
2007: 61 793 €

Vaikka kausi ei nyt olekkaan kaikilta 100 varma viellä ohi niin voidaan kuitenkin nähdä aikamoinen tiputus aikaisempiin vuosiin nähden. Onkohan kuitenkin kyse enemmän siitä että porukat ei oo niin aktiivisesti näitä ilmotellu? Jotenkin epäilen kuitenkin että ois muka opittu ajaa....sääntöjen rajoissa.

Vaikka kausi ei nyt olekkaan kaikilta 100 varma viellä ohi niin voidaan kuitenkin nähdä aikamoinen tiputus aikaisempiin vuosiin nähden. Onkohan kuitenkin kyse enemmän siitä että porukat ei oo niin aktiivisesti näitä ilmotellu? Jotenkin epäilen kuitenkin että ois muka opittu ajaa....sääntöjen rajoissa.

Veikkaan että heinäkuun huonolla kelilläkin saattaa olla osuutta asiaan. Monella varmaan jäänyt kilometrit aika vähiin :sad3:

19.490,00€ + 35€ = 19.525,00€ :p

jo monta vuotta peräkkäin 0€...

itseasiassa juuri 0,5km ennen tuon prof.kuvan ottamista ja tänä kesänä parkissa oleva mustamaija(tyhjä) mulle välähti, mut välähdyksistä ei väliä :right:

Back