• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Sakkorengas vai ei?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja sahkari
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Väärä harrastus mielestäni jos ei rahat riitä tuoreilla kumeilla ajamiseen.

Laittaisin kyllä vaihtoon. Tuskin mukavaa ettiä uutta rengasta ja renkaanvaihto paikkaa kesken reissun kun tuo menee kankaille ja tietty stressata koko ajan että kestääkö vai ei.

Eipä tässä kyllä nyt rahasta ollut kyse vaan siitä että miten noita tulkitaan kun useissa renkaissa ei ole keskellä uria ollenkaan ja osassa vähäiset urat, tiedän että euroopassa saattaa olla tiukkakin syyni renkaiden suhteen. Itse en ollut edes huomannut että rengas oli niin loppu kuin oli.

Eipä tässä kyllä nyt rahasta ollut kyse vaan siitä että miten noita tulkitaan kun useissa renkaissa ei ole keskellä uria ollenkaan ja osassa vähäiset urat, tiedän että euroopassa saattaa olla tiukkakin syyni renkaiden suhteen. Itse en ollut edes huomannut että rengas oli niin loppu kuin oli.

Noin karkeesti noi missä on n 5cm väliä urissa keskellä on lopussa - kankaan likellä- kun urien päissä on n 1mm, ei enää pitkiä reissuja kannata miettiä
Ihan opivassa vaihtokunnossa kun n 1.5mm

Sepä. Olis kyllä hyvä jos renkaan keskellä olisi joku varoitinraita sisäänvalettuna. Mulla meni viime kesänä yksi rengas kesken reissun kun tarkastuksesta huolimatta jossain kohdin oli pinta liian ohut. Multissa on apuloksu joten takiksesta ei näy kuin pieni osa kerrallaan eikä tullut pyöriteltyä. Kaksi muuta meni rikki terävän kiven takia.

Joka tapauksessa renkaan loppuvaihe kuluu mp:ssä niin äkkiä että ns. sakkorenkaalla ei pitkästi edes pysty ajamaan.

Tässä kuva samasta renkaasta Z6 kuin aiemmin, palassa näkyy sama reikä. Vahvuutta keskellä on 5,5 mm, tuolla vielä uskaltaisi ajaa, ei välitöntä vaaraa. Reiästä ei näy sisäpuolella mitään jälkeä ja vuoti hitaasti, ajossa vajeni n. 1 bar päivässä -luokkaa.

Liitetiedostot

• Z6505mm.jpg
    Z6505mm.jpg
    55,7 KB · Katselut: 115
En kyllä lähtisi tuon näköisellä renkaalla 2-3000 km:n reisuun. Keskeltä kuluu nopeasti loppuun ja alkaa teräsvyö kiiltelemään.

Otsikkoon voisi vaihtaa konsonantin, Tapporengas vai ei?
Ja silloin vastaan; KYLLÄ.

Tuossa kunnossa olevalla renkaalla ehkä pikku lenkkejä lähiseudun teillä voisi pyöritellä. Itse en ehkä ajelisi ollenkaan, kun ajo-ominaisuudetkin ovat tuollaisella jo aika huonot:thumbup:

Moottoripyörässä on niin vähän pyöriä, että ei ole oikein varaa antaa yhdenkään renkaan mennä kovin huonoon kuntoon. Jos eturengas menee, niin voi tietysti aina keulia takaisin kotiin, mutta puhjenneella takarenkaalla on hankalampaa (paitsi jos on etuvetoinen prätkä).

Ne kankaat tulee sitten hetkessä näkyville ja loppumatkan kulutuspinnaksi, kun ovat tullakseen... Olen miettinyt, jos ostaisi seuraavat kumit jo valmiiksi hyllyyn odottamaan, niin kynnys vaihtaa uudet nakit alle ei ole niin suuri, kun kulutuspinta alkaa hiukankin hirvittää.

Back