• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Saksa - Suomi

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ainakin toi A19 Wittstockista Rostockiin oli erinomaisessa kunnossa ja liikennettäkin oli vähän ainakin kesäkuun puolessa välissä. Münchenin kohdalla oli todella ruuhkaista A8lla länteen päin. Sitä A1stä kannattaa todellakin välttää pohjois-saksassa, Ruhrin eteläpuolella se veti ihan hyvin eikä ollut mahdottomasti tietöitä. Muutenkin Köln-Hampuri kannattaa jaa A2 ja A7 pitkin siis Hannoverin kautta.
 
Viime kesän lopulla tuo motari Müncenistä Rostockiin oli ihan
OK-kunnossa... Jolleivät tulvat sitten vieneet sitä mennessään  
wink.gif
Tämän vuoden kesäkuussa siellä oli kyllä aika paljon tietöitä, joten ainakaan viikonloppuina ei stau hommilta kyllä voinut välttyä... Ja mieluummin mä kyllä ajan vaikka Helsinki-Tampere motaria kuin niitä vanhoja DDR:n betoniteitä, ei tuu merisairaaks...
smile_org.gif
 
Mites jos tulee Superfastilla kansipaikalla, niin onko heillä lukittuja kaappeja ja yleisiä suihkuja? Onko kokemuksia?

Ajattelin hakureissun toteuttaa meno-paluu kansipaikalla, ja ku takasin tullessa on pyörä mukana niin hintaa n. 200e. paljon halvempi ku mikään muu!
062802jumpie_prv.gif
 
Finnjetin lepotuolista on kyllä lepo aika kaukana!!!
Reilun tunnin istumisen jälkeen olin täysin valmis siirtymään ihanalle kokolattiamatolle. Ei muutako ajotakki peitoksi ja vuori silmille ja unta kuulaan. Nukuin miten nukuin ja aamulla "ihana" lapsiperhe tuli ennen kahdeksaa huudattamaan ärrää särkeviä penikoitaan "lepotuoli" osastolle.
Tavarat saa tosiaan sinne lukittuihin komeroihin ja ne on kyllä ihan ok.
Saksaan mennessä majailimme sikaosaston mies- ja naishyteissä. Ne olivat kyllä karuja ja ahtaita, mutta jälkeen päin ajateltuina ne tuntuvat suorastaan paratiisilta verrattuna "lepotuoleihin". Hintaeroa vaihtoehdoilla oli huimat 15e per naama.
Jos jostain syystä joutuu lepotuoli osastolle niin kannattaa ottaa makuupussi mukaan sillä saa nostettua matkustus mukavuutta reilusti. Aamu saunassa saa kulutettua hyvin aikaa ja se on ilmainen kahdeksasta yhdeksään.
sport05.gif
 
Laskeskelinpa tässä mielenkiinnosta, että mitä se oikein maksaisi 2 henkilöä yhdellä mopolla Saksaan Ruotsin kautta tai suoraan lautalla. Arvot ei mitään ehdottoman tarkkoja ole (poimittu siljan sivuilta, hinnat vaihtelee ajankohdan mukaankin). Tosiasia taitaa kuitenkin olla, että vaikka suora lauttayhteys tuntuu kalliilta, niin jääpä ainakin enemmän aikaa ajella eurooppaa alemmaksi...

Tässä jotakuinkin halvimmat arviot meno-paluuhinnoista kahdelle:

Ruotsin kautta (halvin hytti):

ajoa 1000km suuntaan noin 2x70e bensaan.
HKI-Tukholma 192e + mopo 16e.
Lautta tanskaan ~2x30e (?)
Yöt ruotsissa 2x30(teltta?)-2x100e (tämä tietysti jää pois jos on teräsperse..)

Yhteensä noin 500e ja muutama lomapäiväkin siihen suttaantuu/suunta. Tietysti jos haluaa ajella ruotsissa, niin asia erikseen.


Siljan lautalla, halvimman mukaan:

HKI-Rostock, "lepo"tuolissa 2x120e
hytissä 2x270e
Mopo 2x35e

Yhteensä: 310e tuolissa/610e hytissä. Ja vain 24h/suunta... Siitä kun karauttaisi ripeästi saksan läpi, niin jäisi kummasti aikaa esim. alpeilla kurvailuun.
smile_org.gif
 
Olin itse reissussa 12.6-3.7., käytin Finnjettin miespaikkaa eli yksi vuoden 4 hengen alahytissä. Menomatkalla oli yksi ukko mun lisäski hytissä ja takaisintulomatkalla 2, eli tilaa oli myös tavaroille. Edestakainen lippu maksoi 175 ekeä, sis. pyörän! Ei paha.
Koska varasin ja maksoin liput ennen 31.3. sain siihen vielä 10% alennuksen. Koska kuulun SMOTOn alaiseen järjestöön tuli lähtöhinnastakin vielä %:ta reilusti pois.
Ensi vuonna voi Jetti kuulemma olla reitillä Pietari-Tallinna-Rostock, joten se jäisi pois laskuista suunnitellessa ensi kesän kuvioita.
 
Saksa-Suomi tai Suomi-Saksa -välille ei voi oikein muuta kuin Finnjettiä suositella. Ruotsi on tosikuiva, sen tosin voi kertaallen ajella, mutta mieluummin Kalmarin kautta rantoja pitkin, jolloin tie on ihan jotain muuta kuin se perinteinen Tukholma-Helsingborg. Baltian läpi on aika kiva ajella, jos ei yksin tarvi päristellä. Näkemistä ei juuri ole, mutta halpaa ajlua, ruokaa, majoitumista ja alkoholipitoisia...
 
Ensi vuonna voi Jetti kuulemma olla reitillä Pietari-Tallinna-Rostock, joten se jäisi pois laskuista suunnitellessa ensi kesän kuvioita.
Juu, tieto on tämä just nyt, MUTTA ko. laivan henkilökunta saa tarkemman tiedon tulevaisuudesta yhtiöltään vasta tämän purjehduskauden lopussa, eli siis syys-lokakuulla.

Kuitenkin muutama laivan ihminen jo tiesi epävirallisia suunnitelmia kertoa: Finnjet siirtyy reitille Rostock-Tallinna-Pietari, mutta kaikille Helsinki-Rostock matkaa tarvitseville järjestyisi edullinen liittymäkuljetus Super Sea Catilla Tallinnaan ja matkan kokonaishinta ei siten nousisi verraten nykyiseen hintaan Helsingistä.
 
262€ Rostock Helsinki miespaikka b hyttikö se nyt oli, sai nukkua ja ottaa bisseä mutta pitkäksi kävi aika.
Tullessa 78€ Turku Tukholma Viking Line omahytti.
Malmö siltamaksu oli se nyt noi 17€.
Sitten Rodny-Puttgarden 27€.

Yhteensä tuli 7320km.

Kiitos kaikille avusta.
 
Mites toi lautta Saksan ja Tanskan välillä kulkee? Kuinka usein? Pitäis huomenna lähtee reissuun eikä oo vielä yhtään ehtinyt suunnitella.
 
Moi,
menee noin tunnin välein ja mahtuu aika paljon mukaan.
Rodny-Puttgarden.

Hyvää matkaa
 
Back
Ylös