• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Samurai 110cc -crossipyörä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TeeHoo
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Juurikin näin, ja lisäisin vielä suuren määrän motivaatiota jaksaa korjata/rakentaa pyörää jatkuvasti.
Motivaatioon auttaa lämmin talli sekä kylmä olut. Ja vielä jos on kaveri tai pari siinä seurana, niin kyllä illat kuluu rattoisasti
062802moto_prv.gif
033102beer_1_prv.gif
.

Mikäköhän siinä TeeHoo sun kipinässä on, ootko vaihtanut sen CDI-boxin? Niitä näyttäis saavan noista suomalaisista nettikaupoistakin.

Mikäköhän siinä TeeHoo sun kipinässä on, ootko vaihtanut sen CDI-boxin? Niitä näyttäis saavan noista suomalaisista nettikaupoistakin.
Lähes kaikki sähköpuoleen liittyvät mahdolliset ongelmat ovat käyneet mielessä, mutta en valitettavasti ole mopon kanssa samalla paikkakunnalla kuin vasta ensi kuussa. Paha mennä arvaileen mitä sille on tässä ajassa yritetty tehdä. Parin viikon päästä olisi tarkoitus tutkailla pyörää tarkemmin. Tuo boxi on yksi vaihtoehto, ja pitää keskustella josko kaveri sen tilaisi jo etukäteen mikäli ei mopo tunnu käynnistyvän ennemmin. Moposhoppihan näyttäisi myyvän ja toimittavan osaa Samuraihin (tai mikä Fude se nykyään onkaan).

Perjantaina tuli paketti postiin ja sieltä löytynyt walbron 22mm kaasari meni suoraan paikkaan ilman suurempia virityksiä.
Sen verran tuli lisää vääntöä kiinalaiseen, että ketjut paukahti vauhdissa poikki, eikä niitä mistään enää löytynyt.
No, uudet ketjut väsättiin vanhoista PV:n ketjuista ja samalla laitettiin 16 piikkinen eturatas paikkaan. Nyt menee hienosti
tounge.gif
.
Suosittelen tota moposoppia; asiallinen palvelu, siedettävät hinnat ja tavara tuli päivässä postiennakolla perille
thumbs-up.gif
.

Perjantaina tuli paketti postiin ja sieltä löytynyt walbron 22mm kaasari meni suoraan paikkaan ilman suurempia virityksiä.
Sen verran tuli lisää vääntöä kiinalaiseen, että ketjut paukahti vauhdissa poikki, eikä niitä mistään enää löytynyt.
Isompia suuttimia vielä sisään, ni menee vielä paremmin..

Katos et onko ketjulinja suora, voi paukkua senkin takia poikki!
Itse otin takapyörän holkista n.4mm pois, niin suoristui aika lailla. Samoin takapyörää ei saanut kuin potkaisemalla pois paikaltaan, sen verran oli tiukka kolo  
idea3.gif

Isompia suuttimia vielä sisään, ni menee vielä paremmin..

Katos et onko ketjulinja suora, voi paukkua senkin takia poikki!
Itse otin takapyörän holkista n.4mm pois, niin suoristui aika lailla. Samoin takapyörää ei saanut kuin potkaisemalla pois paikaltaan, sen verran oli tiukka kolo  
idea3.gif
Mulla on siellä holkkien välissä vielä prikkojakin
smile_org.gif
.
Ketjut on tosiaan ollut suurin murhe kun eivät oikein tahdo pysyä päällä. Ketjulinjaa olen koittanut vsäädellä noiden prikkojen avulla.

Moposopin myyjä sanoi että walbrossa olis 90 suutin paikoillaan, ja näyttäisi siltä ettei siihen saa kuin 94 suuttimen. Olis sekin pitäny tilata samalla...

Itsetehtyjä ruuvirenkaita haluan vielä kehauttaa. Kaksi kuukautta sekalaista ajoa eikä takarenkaasta ole yhtään ruuvinkärkeä poikki. Eikä ole yhtään säälitty kaasun käytössä
buttrock.gif
.

Itsetehtyjä ruuvirenkaita haluan vielä kehauttaa. Kaksi kuukautta sekalaista ajoa eikä takarenkaasta ole yhtään ruuvinkärkeä poikki. Eikä ole yhtään säälitty kaasun käytössä  
buttrock.gif
.
Täytyis itsekin väsätä ruuvirenkaat, kun tuli niin pihiksi ettei raaski oikeita piikkikumeja ostaa..!

Jos tilaat isomman pääsuuttimen, niin vaihda samalla tyhjäkäyntiinkin isompi.

buttrock.gif
.
Olisikos kyseessä enemmänkin tehon puute, kuin nastoituksen hyvyys? :-)

Kuinkas olette itse tehneet nuo ruuvirenkaat? Joskus aikojen alussa tehtiin loppuunajetusta tubeless katurenkaasta talvikumi vetämällä sopivia ruuveja sisäkautta läpi, kylkeen poralla reikiä, rengas vanteelle ja noiden reikien kautta uretaanivaahtoa sisään. :-)

Olisikos kyseessä enemmänkin tehon puute, kuin nastoituksen hyvyys? :-)

Kuinkas olette itse tehneet nuo ruuvirenkaat? Joskus aikojen alussa tehtiin loppuunajetusta tubeless katurenkaasta talvikumi vetämällä sopivia ruuveja sisäkautta läpi, kylkeen poralla reikiä, rengas vanteelle ja noiden reikien kautta uretaanivaahtoa sisään. :-)
Ei kyse ole tehonpuutteesta
tounge.gif
.

Noissahan on sisäkumit. Ite tein niin että kumi pois vanteelta, 15mm uppokantaruuvit haluttuihin kohtiin (nappuloihin), ruuvin kantojen päälle teippasin telttapatjan tapaista vaahtomuovia suojaamaan sisäkumia. Kumit takaisin vanteelle, ilmaa renkaisiin ja ajamaan.

Ruuvit maksoi n. 5€ joten ei edes tullut konkurssia
wink.gif
.

Glans-Powerissa on akku ja valot jo ostettaessa, niin ja mikä tärkeintä, sähköstartti
thumbs-up.gif

Jep, tollasen mutta sinisenä.
Todella ruma, mutta niinkuin tossa aiemmin kerroin niin omaani olen modannut tosta etupäästä. No, ruma se on siltikin
tounge.gif

Hyvin on kyllä pelannut tekniikaltaan...

Pojallani on ollut 110ccn:n Samurai n.1v>.
Toiminut tosi hyvin, eli hintansa väärtti!
Kiinalainen mopo ja mönkijäkin on taloudessamme vielä!
Kiinanpeleissä PITÄÄ vaihtaa kunnon öljyt HETI! (kone lämpimäksi ja kunnon öljyt sisälle)
Mönkkäreissä ja muissa myös kaikki voitelua kaipaavat kohdat öljynvaihtoon!
Pintakäsittely on kiinanpeleissä hyvä, mutta pohjakäsittely puuttuu! (kromipinnat vaativat heti kunnon käsittelyn ja suojauksen!
Suomalainen vaimo on kylläkin!
tounge.gif

Itelläni mietinnässä kiinan ihmeen osto, ei ketään sattus manki kiinnostamaan?
biggrin.gif

Tuolla näitä o tallilla parikin vermettä. Ihan kelvon olosia pelejä ovat serkkupojilla olleet, ei mitään valittamista oo ollu. Mutta tosiaan jos myllymäeltä näitä ostaa niin kannattaa harkita sitä 150cc mallia - se on kuin toiselta planeetalta kulultaan.

Ite ostin kone-glanssilta "new-style" 125cc crossin syksyllä (590€). Ruma ku mikä
tounge.gif
. Mutta hyvät varusteet; sähköstartti (poljin löytyy myös), nestejarrut, valot ja pohjapanssari.

Onpa sitä tullut jo jonkin verran modattua; alkuperäinen lamppu pois ja auton lisäpitkä tilalle. Etulokari alemmas. Äänenvaimentajaa avarettu. Takalamppu irroitettu keulimalla ...
tounge.gif
. Niin ja kotitekoiset piikkirenkaat tuli tehtyä ruuvien avulla.
Isompaa kaasaria tekis mieli, saa nähä viittiikö investoida.

Rahalle oon kyllä saanut vastineeksi tuntitolkulla hauskaa, ja mitään ei ole hajonnut mitä ei olisi heti pystynyt korjaamaan
wink.gif
. Bensaa tankkiin ja kovaa ajoa vaan

Suosittelen talven ratoksi kiinaminimotoilua kaikille!
Lähetti: Helmi. 12 2007,14:53
Ite ostin kone-glanssilta "new-style" 125cc crossin syksyllä (590€). Ruma ku mikä
tounge.gif
. Mutta hyvät varusteet; sähköstartti (poljin löytyy myös), nestejarrut, valot ja pohjapanssari.

Onpa sitä tullut jo jonkin verran modattua; alkuperäinen lamppu pois ja auton lisäpitkä tilalle. Etulokari alemmas. Äänenvaimentajaa avarettu. Takalamppu irroitettu keulimalla ...
tounge.gif
. Niin ja kotitekoiset piikkirenkaat tuli tehtyä ruuvien avulla.
Isompaa kaasaria tekis mieli, saa nähä viittiikö investoida.

Rahalle oon kyllä saanut vastineeksi tuntitolkulla hauskaa, ja mitään ei ole hajonnut mitä ei olisi heti pystynyt korjaamaan
wink.gif
. Bensaa tankkiin ja kovaa ajoa vaan

Suosittelen talven ratoksi kiinaminimotoilua kaikille!

<--- mä ostin kans tollasen viime kesänä mutta sen ku sai kasaan ja lähdin ajamaan niin ehdin ehkä 100m ajamaan kun sarvet jäivät käteen:D eikä viat siihen loppunut, tarkistimme mitä ketju kopan alta löytyy(onneksi tarkastimme) heti kun tuli pakettina ja sieltähän löytyi jonkuu mopon katkennut kampi akseli:D ja pensat tuli aina pihalle vaikka ajoi, jos tankkiin laittoi bensaa niin tuli ulos teki mitä tahansa... mulla tais osuu kohalle sellain maanantai päivän yksilö
biggrin.gif
ja keuliteltii kaverin kanssa(sillä 150cc samu) niin kaasu hirtti kiinni ja tietyst taka kate paskaks kun en ajoissa ehtiny jarruu painaa ja sen kaadon seurauksena meni sarvet tuhannen solmuun ymym. että kannattaa aina kattoo (jos mahd.) mitä on ostamassa

Onko kellään tietoa sopiiko Moposopin  Walbro 22mm kaasutin Motor powerista ostettuun Tyscon 110 cc ?
ghostface.gif

Back