• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Sataa vaikka sataa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tane
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

tane

New member
Mä en tiedä mikä mulla on, mutta olen tässä parina päivänä huomannut moottoripyörällä ajaminen on sateessakin ihan älyttömän hauskaa, jopa parempaa kuin hyvällä kelillä. Roisketta, läiskettä, sladeja ja mutkatietkin antavat kunnon haasteen jo laillisilla nopeuksilla.

Lisää vettä!

Kyllähän sateessa ajokin on ihan OK, kunhan on kunnolliset varusteet.
buttrock.gif

Vaan sitten jos olet viikon reissussa ja kaikki vehkeet märkänä ja telttamajoituksessa, niin asia voi olla toisin.
Itse olen kanssa ihan piruuttani lähtenyt ajeleen kun on satanut kunnolla eikä se niin kamalaa ole.
Joskus ei edes huomaa että sataa vasta kuin autojen pyyhkijät käy.
Huom pyöränä mulla on tietty BMW R1150RT jossa on katteet parhaastä päästä.
inlove.gif

Eihän kabiiniin edes sada 150Km/h jälkeen. Miten siinä sitten vois kastua?  
tounge.gif

Hidasajo se on mikä kastelee.
cool.gif

Eihän tuossa kevyessä kevät-/kesäsateessa muuta vikaa ole kuin että mopo likaantuu...
sad_orig.gif
Näillä keleillä joutuu puunaa kaiket illat että on seuraavaksi aamuksi jälleen kiiltävä
biggrin.gif
. Likaisella pyörällä en aja ellei ole pakko!

Eihän tuossa kevyessä kevät-/kesäsateessa muuta vikaa ole kuin että mopo likaantuu...
sad_orig.gif
Näillä keleillä joutuu puunaa kaiket illat että on seuraavaksi aamuksi jälleen kiiltävä
biggrin.gif
. Likaisella pyörällä en aja ellei ole pakko!
Mulla on sama hysteria. Mopon pitää olla aina viimesen päälle puhdas. Nyt on ollu kyllä duuniakin joka päivä, mutta mopo on seisonu perjantaista asti tallissa. Menee toi kolmen kilsan duunimatka ruuhka-aikaan nopeemmin metrolla kun mopolla.

No tuossa iltapäivällä ajoin ensimmäistä kertaa kunnon sateessa ja eipä se kummoista ollut. Ajoasu piti mukavasti veden ulkopuolella, ainoastaan ärsyttävää oli visiirin huurtuminen hitaissa nopeuksissa, 40:n alueella visiiri tuppasi jostain syystä huurtumaan, eikä oikein kovan sateen vuoksi visiiri aukikaan voinut ajaa.

No niin, olipas tullut oikein kunnon kirjoituskukkanen
biggrin.gif

Ajoasu piti mukavasti veden sisällä, ainoastaan ärsyttävää oli visiirin huurtuminen ...
Mahtoi tuntua mukavalta
cool.gif
, tuota en ole kokeillutkaan vaikka nahkoissa sateessa yleensä ajelenkin, tänäänkin. Pääosan vedestä ne pitävät ULKOPUOLELLA
tounge.gif
. Kaipa ne aamuksi taas kuivavat.

Joskus jos ostaa kumipuvun niin pitää kokeilla miten pitää veden sisäpuolella
eek.gif
.

Juu eihän siinä sateessa muuta niin hirveetä oo, ku että välillä ei nää sitte yhtään mitään, mut siitäki kyllä selviää ku vähän vetäytyy sinne pleksin suojaan ja vääntää sitä kaasua vähän lisää.
smile_org.gif

Jep jep, nuorempana ajoin itsekin parisataa kilsaa sateessa ihan hymyssä suin, mutta nykyään mukavuudenhalu valtaa mielen ja sateen sattuessa menen mieluummin autolla töihin kuin alan sadepuvun kanssa kuntoilemaan.

Ja jos on riittävän vanha pyörä, ei siinä pienet raparoiskeet tunnu missään... ;-)

Sateella on muuten ok ajaa, mutta kaupungissa likainen, öljyinen asfaltti ja mukulakivetykset ovat todella LIUKKAITA! Maantiellä reippaammassa vauhdissa ajo menettelee, jos on vähän aikaa satanut. Sateen alkaessa autot roiskuttaa tosi p*****ta vettä sumuna. Yleensä en kumminkaan vapaaehtoisesti lähde sateeseen. Jarrutukset ja kiihdytykset tapahtuvat sateella ehkä maltillisemmin
biggrin.gif
.

Heh, ainoa kerta kun oon ehtiny sateessa ajamaan, oli kortti-inssi viime syksynä
smile_org.gif
~2C "lämmintä" ja jääkylmää vettä vihmoi päälle luikastellessa luikkailla kivikaduilla
crazy.gif
Uuh, että sai pehmeän laskun moottoripyöräilyn iloihin!

Nyt kun pyörä on alla, niin on muka niin mukavuudenhaluinen, että ei päätään ulos pistä sateella. Tänään häätyypi kyllä tehdä asialle jotain.

Heh... samoissa mietteissä täälläkin.
Kivaa oli, kun tossa pari päivää sitten kävin sateella ajamassa, niin tietyillä pinnoilla mopo lähti sutimaan pelkästä kaasusta.  
wink.gif

Sladit ei kovin mukavia ole kun edessä on niin saippua rengas, mutta sekin asia on pian korjaantumassa  
062802jumpie_prv.gif

Mä rakastan sateella ajamista jos ei tartte kastua eikä ole kylmä. Kunnolla päälle ja vielä sadeasu niin hyvää tulee. Vauhtia pidän sadekelillä vähän vähemmän.
Siinä on enempi niinkun yksin kun sataa... vaikea asia selittää mutta ne on sellaisia omia hetkiään jolloin ei muut ole niin lähellä
lookaround_orig.gif

jollen voi sitä välttää, niin nautiskelen siitä, sateesta.

lumisade se vasta mukawaa on, voi ajella sladissakin ihan kevyesti kaasuttamattakin. jejeejeejee.

Back