• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Sataa vaikka sataa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tane
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
vajaa 300 km tänään sateessa ja kivaa oli paitti aika liukasta tuoreella asfaltilla. Ainut vaan että tuo puhkikulutettu mp-asun puku oli päästäny vedet läpi ja povarissa ui rekisteriotteet, lompakot ja puhelimet.. no vielähä tuo nokialainen pelaa.

Kyllä muuten meni joku sorsalintu lujaa eelle kasitiellä revonlahdella(80km/h alue).. melkeen olis luullu että on elokuun 20.
biggrin.gif
Sakothan tuosta olis pitäny jo antaa ja tiedä vaikka kännissäki oli ku niin vaappu.
mad.gif

Mä en tiedä mikä mulla on, mutta olen tässä parina päivänä huomannut moottoripyörällä ajaminen on sateessakin ihan älyttömän hauskaa, jopa parempaa kuin hyvällä kelillä. Roisketta, läiskettä, sladeja ja mutkatietkin antavat kunnon haasteen jo laillisilla nopeuksilla.

Lisää vettä!
kaivelin vanhoja ja löysin tällaisen. huomenna sitä taas pääsee kokeilee sateessa ajoa.

Viime kesänä joskus elokuun paikkeilla välillä tampere-orivesi 9 tiellä alkoi satamaan aivan tautisen paljon yhtäkkiä, taivas meni niin tummaksi iltapäivällä että tuntui kuin olisi yhtäkkiä tullut yö...

Vitutti ensi alkuun kun oli vielä pitkä tovi matkaa edessä mutta sitten alkoi naurattaa, kun kotilokuskit alkoi madella melkein juoksuvauhtia ja ajoivat pientareelle pysäkeille sivuun kun ei varmaan lasinpyyhkijän nopeudet enää riittäneet. Mulle aukesi latu ja väänsin kahvasta lisää...
smile_org.gif

Goretex takki melkein piti veden ulkopuolella...riittävän hyvin kuitenkin vanhaksi takiksi...sitä kun tuli kirjaimellisesti saavista kaataen.

Viime kesänä kun tuli hommattua toi enskan tapanen vehje, alkoi sateessa ajaminenkin tuntua kivammalta. Itse asiassa loppukesästä tuli muutaman kerran lähdettyä ajelemaan nimenomaan sen takia, kun satoi oikein kunnolla.
smile_org.gif

Itse kyllä hieman aristelen noita sadekelejä pikkuteillä näin keväällä,
kun maajussit tuuppaa välillä renkaat mutaa täynnä tielle ja sitten on vielä tuota soraakin.

Riskejä kyllä riittää.

Älytönhän kulkee, kun sitä polkee, mutta miehellä on äly.

Kannattaa leikitellä sladeilla, polttamatta polviaan.

sport05.gif

Eilen tuli joo vettä. Pakkohan oli ajaa kun on kerta kevät ja hieno vettäpitävä hipora™-kalvo suojelee
cool.gif

Hiukkasen oli luikasta pikkuteillä kun oli hiekkaa ja savea ja vettä ja pinlockista huolimatta visiiri huurtu niin ettei kuin isompia saanut väisteltyä.

Mikäs sateessa, varustekysymys - sanovat. Muuten olis toi ollu ihan jees, mutta näpit meni niin jäähän ettei kahvat enää oikein tuntunu sormiin. Sittenpä kotia kohti ja parempaa keliä ja kesäsateita uotteleen.

Mä en tiedä mikä mulla on, mutta olen tässä parina päivänä huomannut moottoripyörällä ajaminen on sateessakin ihan älyttömän hauskaa, jopa parempaa kuin hyvällä kelillä. Roisketta, läiskettä, sladeja ja mutkatietkin antavat kunnon haasteen jo laillisilla nopeuksilla.

Lisää vettä!
Onhan siinä vesisateessakin puolensa, myönnetään. Sladeja pyrin kyllä välttämään, vihaan pikipaikkoja asfaltilla!
Jos valita saisi, ajaisin kuitenkin mieluummin kuivalla, kyllä. Ehdottomasti. Itseasiassa, olen eronnut kirkosta vesisateen takia
biggrin.gif
!

Back