Satulan pesu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hanga
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Hanga

New member
Laitatin mun TDM:än satulan uusiksi ammattimiehellä. Hän kehoitti irroittamaan satulan joka kerta kun pesee pyörän, varsinkin jos käyttää jotain liuotinta. Lisäksi suositteli Nahkis-nimistä ainetta laitettavaksi parikertaa vuodessa satulaan (myös keinonahkaan). Liuotinaineet ja shampoot kuulemma kuivattaa ja haurastuttaa satulaa.

En ole itse koskaan ennen tehnyt näin, mutta ehkä tulevaisuudessa nyt muistaa.

Minulle satulan pesuun on riittänyt vesi ja rätti. Luomuliuotinta kuluu lähinnä koneen seutuvilla silloin tällöin. Muualle fairya. Eräät nahan (tai PVC:n, tai mitä se satula nyt sitten onkaan (aika kiperä kysymys muuten joskus)) tarkoitetut aineet tekevät satulan niin inhan liukkaaksi, että jarrutuksessa löytää itsensä tankin päältä ja "joustavassa" vauhdissa ajoviiman painamana taas matkustajalle varatulta satulakiintiöltä...

Hmm... pitää kai treenata lisää lonkan lähentäjälihaksia...
idea3.gif

-harmaahukka-

Minun mopottimennasi satulan irroitus pesun takia olisi kohtuuton - ja tarpeeton - vaiva.

Ja nahkasatula kannattaa aina joskus rasvata nahkarasvalla, joka ehdottomasti ei sisällä silikonia.

Hanga pesetkö moposi muuloin kuin seisontaan laittaessa....
biggrin.gif
Itse hiukan useammin eli jatkuvasti..

Ostin oikeen painepesurin!!!

Mun on pakko käyttää liuotinaineita mopon takapään pesemiseen. On meinaan sen verran hyvä värkki pyörässä, eli scottoiler, että koko takapää ois alati aivan rasvan ja pölyn peitossa. Tästä lähtien otan pesun ajaksi satulan irti.

Kkcoy> Et muuten kauheen usein nähny viime kesänä mun pyörää paskasena.....
033102bebe_1_prv.gif
Sun likaantu paljon pahemmin siellä itä-itä-suomessa.
buttrock.gif
Ja hei.. mä en nuole sitä puhtaakx, niin kuin eräät, ja ehkä olosuhteet teikäläisellä on hiukka toiset
thumbs-up.gif

joo ei liasta liikoja stressejä tarvitse ottaa, minä en ainakaan. Oli koko jäämerenreissun aivan paskanen ja vielä koko syksynkin kun en pessyt vasta kun talveksi purkaessa. Viime viikolla sain edellisen ajokauden paskat pois tankista ja uutta vahaakin
smile_org.gif
Totta on ettei noilla autoshampoilla tee YHTÄÄN mitään saati sitten pesusienellä, rätti ja jotain fairya on asiaa ja öljy yms skeidat lähtee liuottimella varovasti ottamalla. Ainakin meidän tallissa.

:Oei ne silikooni pohjaiset kiilloitus/puhdistus aineet ole
kuin hetken aikaa liukkaita voi vaikka pyyhkiä kuivalla rätillä
puhdistuksen jälkeen,ja ompahan helpompi "vaihdella"
asentoa satulassa kun luistii hyvin,mutta tosi asia on kuitenkin kun hoitaa ja käyttää ko:aineita satula säilyy vuosia kauemmin parempana ja jos ei ole koskaan putsannut satulaa tee se nyt niin yllätyt lopputuloksesta ja silikoonit häipyvät satulan uumeniin
ennen ajokautta.

30% alkoholi liuos ... sillä pysyy persiin alunen kunnossa ja kiillossa eikä luista samallalailla kun jollain silikumi preillä puunattu.....
samalla saa hyvän tekosyyn ostaa viinalestin......*mopon hoitoon*
niin tämä näille nykyaikasille winyyleille....nahka onkin sitten eri laulu...

Back