• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Saumat painaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja erkkit
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
... kalsareiden saumat ei ole meikäläisen ongelma, vaan yleinen takapuolen puutuminen pidemmällä matkalla (>300 km putkeen). FZ6-S ei ole kuuluisa teeveetuolimaisesta sohvastaan...
sad_orig.gif
Ainahan se perse puutuu ekana ja tokana reissupäivänä, mutta sitten ajamiseen tottuu. Tai kuski ei enää huomaa sitä, että istumalihakset puutuvat. Jos yli pitää yli päivän verran taukoa ajamisesta niin puutuu taas. Mutta kas kummaa, jo toisena tai kolmantena päivänä tien päällä 600+ kilsaa menee kuin huomaamatta, ja pyörä on muuttunut ruumiinjäseneksi.

Kun sitä vaan vihdoinkin uskoisi, että ennen reissuunlähtöä olisi hyvä "lämmitellä" parilla 500 kilsan lenkillä!
wink.gif

Pyöräilyshortseja ei ole vielä tullut koitettua...
Menee saumojen verran OT:n puolelle...

... kalsareiden saumat ei ole meikäläisen ongelma, vaan yleinen takapuolen puutuminen pidemmällä matkalla (>300 km putkeen). FZ6-S ei ole kuuluisa teeveetuolimaisesta sohvastaan...
sad_orig.gif

Ilman mitään vitsintynkää: meinaan ostaa pyöräilyshortsit tänä vuonna. En ole tuota kilpafillarointia harrastanut, mutta muilla palstoilla motoristit ovat näitä "MitäGeeliäTaiJotainPehmustettaNiissäOnkaan" -pyöräshortseja kehuneet.

Satulan vaihto ei tule kyseeseen: se on hyvä kuusi kuukautta vuodessa ja siihen pariin pidempään reissuun toivon noiden shortsien tuovan helpotusta. Ja vaikkei toisikaan, pärjään kyllä loistavasti, tämä on vähän tämmöistä harrastukseen kuuluvaa hifistelyä...

062802moto_prv.gif
Käytin viime kesänä kaikilla yli 200 kilsan pätkillä. Auttavat kyllä jonkun verran.

Osta semmoisia joustavia ja tukevia boksereita, missä puntin pätkät joustavan reisiin kiinni - ei mitään lepattavia kalsareita. Esimerkiksi hinta/laatu-suhteeltaan hyviä on Dressmanin "3kpl/2:n hinnalla" -bokserit. Vedin semmoisilla yhtäkyytiä kolmetuhatta kilometriä eikä yhtään huomannut saumoja ja vapaa-aikanakin miellyttävät päällä.

Osta semmoisia joustavia ja tukevia boksereita, missä puntin pätkät joustavan reisiin kiinni - ei mitään lepattavia kalsareita. Esimerkiksi hinta/laatu-suhteeltaan hyviä on Dressmanin "3kpl/2:n hinnalla" -bokserit. Vedin semmoisilla yhtäkyytiä kolmetuhatta kilometriä eikä yhtään huomannut saumoja ja vapaa-aikanakin miellyttävät päällä.
Älä osta näitä Dresmannin boxereita jos haluat varman päälle pelata. Ainakin mulla saumat painoivat ikävästi. Tähän ilmeisesti vaikuttaa penkin malli jos muilla kerran toimii.

Älä osta näitä Dresmannin boxereita jos haluat varman päälle pelata. Ainakin mulla saumat painoivat ikävästi. Tähän ilmeisesti vaikuttaa penkin malli jos muilla kerran toimii.
Voihan siihen vaikuttaa myös toinen p-kirjaimella alkava ja sen MALLI...................
biggrin.gif

sano vaimolle että tekee sulle ajokalsarit.itte en käytä muutenkaan muita ku ammattilaisen mittatilauksena tekemiä(vaimo on vaatetus alan ammattilainen).ja niissä pelit lepää
wink.gif

Samat oli ongelmat, vaan ei ole enää...
biggrin.gif

Mä käytän nykyisin, ja erikoisesti pitkillä matkoilla, Rukka merkkisiä boxerikalsareita. Ei ne oo mitkään löysät lerput, vaan muistuttaa enempikin polkupyöräilyssä käytettäviä, ilman pehmusteita tosin. Hyvin skulaa !!!
062802moto_prv.gif

Rukalla on olemassa saumattomia alusasuja, muistaakseni kulkee nimellä FFF = Form Fit Function. Mallistoon kuuluu mm. pyöräilyshortsit. Itse oon käyttäny alusasuna pitkälahkeisia alushousuja ja tyytyväinen olen ollut!

alkuperäinen kysymys hiertämisestä oli asiallinen ja kehottaisinkin lähestyyn vaeltajien käyttämiä alusasuja, niitä löytyy monia merkkejä...partiokaupoista ja muista alan liikkeista. hinnat liikkuu muutamasta kymmenestä eurosta pariinsataan...

Kyllä melkein kaikki on tullut kokeiltua, mutta löysin kerran Valintatalon poistohäkistä sellaiset tiikerikuviolliset stringit, ja ne on ollut kaikkein parhaat pitkillä matkoilla. Ei hierrä eikä paina. Lisäksi toimii vielä illallakin "yllättävän" hyvin.
tounge.gif

Back