Savon paras mutkapätkä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Teme65
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Teme65

New member
Monelle varmaan tuttu. Mutta Täytyy käydä monta kertaa kesässä ajamassa toi pätkä. On se vaan mahtava
062802moto_prv.gif
http://maps.google.fi/maps?f=....1&z=12. Ja tie jatkuu Puumalaan mutta ei niin kiva.

Eikös tuo A:sta alaspäinkin ole julmetun mutkaista, vai olenkohan kartalla. Tai sitten mulla oli eilen liikaa tilannenopeutta
biggrin.gif

Aivan mielettömän hyviä pätkiä
062802jumpie_prv.gif

tuo pätkä on juu nam! + A-pisteestä alaspäin tietä 434...
inlove.gif
inlove.gif

tie 434 tuosta a-pisteestä Juvalle on taas liian suoraa pätkää.

Tuossa Sulkavan toisella puolella oli kanssa mukavan mutkainen harjupätkä mennessä Vekaransalmen lossille. Eli tämä.

Siinä tais olla tosin 60 rajoitus, mutta harvoin tuolla Savossa polliiseja näkee..
baaa.gif

tuo pätkä on juu nam!  + A-pisteestä alaspäin tietä 434...  
inlove.gif
inlove.gif

On tainnu jää monelta ajamatta toi pätkä noin 8 kilsaa.  Juu juvalle päin tylsää mutta kattokaa kartta tärkkaan  
wink.gif
Näyttihän tuo Frozkin sitä ajaneen jos tarkemmin lukee
wink.gif

Itsekkin olen ajanut tuon lenkin (myös tuon 8km) 2 kertaa viikon sisään
062802moto_prv.gif

tuo pätkä on juu nam!  + A-pisteestä alaspäin tietä 434...  
inlove.gif
inlove.gif

On tainnu jää monelta ajamatta toi pätkä noin 8 kilsaa.  Juu juvalle päin tylsää mutta kattokaa kartta tärkkaan  
wink.gif
Näyttihän tuo Frozkin sitä ajaneen jos tarkemmin lukee  
wink.gif

Itsekkin olen ajanut tuon lenkin (myös tuon 8km) 2 kertaa viikon sisään  
062802moto_prv.gif
juu kun tarkemmin luin niin kyllä
bowdown.gif

Toi Puumala-Sulkava väli on mun ehdoton lemppari. Viime kesänä yksi sunnuntain ajelin sen 3 kertaa ees taas, välillä vähän kaffetta ja takaisin baanalle. Ei olis kyllä tullut mieleenkään kun toissa talvena vetisellä jäätiköllä kotilolla tuolla tiellä sompailin. Yhden kerran ja yhteen suuntaan riitti.

Juvalle/-lta päin suunnatessa kannattaa todellakin kiertää 'pisteen B' kautta, moni missaa valitettavasti juuri tuon parhaan pätkän. Meikäläinen on alkanut laskea 'saantosuhdetta' joka on kivan tien suhde lenkin kokonaispituuteen. Mulle Puumalan kahvit antaa suhteeksi 0.4 joka yksi parhaita mitä tästä lähtöpisteestä saa aikaiseksi. Samaa luokkaa on saanto jos kiertelee Puumalaan Olokorjaamon Kokkosenlahden ja Anttolan kautta.

Vilkaharjukin on ihan jees, lähinnä maisemien puolesta. Samaa sarjaa on se Lintusalo Puumalan eteläpuolella jos haluaa vähän rauhoitella.

Sulkava-Puumala -pätkällä kannattaa oikealle kaartuvat mutkat ottaa sisälaitaa. Pari kertaa on rekka/kuorma-auto tullut vastaan omassa vasemmassa mutkassaan osittain minun kaistallani.

Kymmenkunta kertaa olen tuon pätkän ajanut nyt kesällä. Joskus on ollut vähän kiviä tiellä joidenkin liittymien kohdalla.

Tuossa Sulkavan toisella puolella oli kanssa mukavan mutkainen harjupätkä mennessä Vekaransalmen lossille. Eli tämä.

Siinä tais olla tosin 60 rajoitus, mutta harvoin tuolla Savossa polliiseja näkee..  
baaa.gif
Vekaranlossin jälkeen tie 438 jatkuu Lohikoskelle ja on myös oikein rentouttava pätkä. Ei mitään yllätysjyrkkiä mutkia, vaan mukavan jouheaa mutkaa mutkan perään ja pari pitkää tuplashikaania hyvällä näkyvyydellä. Niissä voi vähän kokeilla "polvi maassa" meininkiä.

Mikkelissä asuvat tottakai tietävät Porrassalmen pätkän. Ja vielä juurikin noin päin ajettuna A -> B
Linkki

Samaa luokkaa on saanto jos kiertelee Puumalaan Olokorjaamon Kokkosenlahden ja Anttolan kautta.
Muistelenko ihan väärin että ainakin pari vuotta sitten tuo Kokkosenlahdentie Anttolaan päin oli aikamoista kranaattikuoppaa täynnä? Vitostieltä Kokkosenlahteen taisi olla paree?

Porrassalmentielle ei ole yllättäen tullut koskaan etsiydyttyä vaikka Maikkelin nurkilla on tullut pyörittyä kyllä aika paljon.

Samaa luokkaa on saanto jos kiertelee Puumalaan Olokorjaamon Kokkosenlahden ja Anttolan kautta.
Muistelenko ihan väärin että ainakin pari vuotta sitten tuo Kokkosenlahdentie Anttolaan päin oli aikamoista kranaattikuoppaa täynnä? Vitostieltä Kokkosenlahteen taisi olla paree?

Porrassalmentielle ei ole yllättäen tullut koskaan etsiydyttyä vaikka Maikkelin nurkilla on tullut pyörittyä kyllä aika paljon.
Ei ole sen tarkempaa muistikuvaa mutta ei mulle ainakaan mitään suurempaa painajaista jäänyt tuosta Kokkosenlahdentien pinnasta.

Tuo Porrassalmentie täytyy käydä kiertämässä joku päivä. Saapahan vähän 'saantoa' Mikkelin ja Ristiinan välille. Kiitti vinkistä.

Mikkelin miehethän ne osaakin antaa vinkkiä mutkapätkistä Mikkelin eteläpuolelle...(kolmiossa Mikkeli-Lappeenranta-Lahti). Sille alueelle on meikäläisen 'mopotietietämyksessä' suuri musta aukko. Mutta tuota aukkoa olisi tarkoitus paikata seuraavalla retkellä jahka kelit edes hiukka jäähtyy.

Myös Vanhamäentien pätkä on myös ihan jees, vaatii ehkä vähän enemmän kyytiä että mutkat tuntuu joltain mutta joka tapauksessa hyvä pätkä.
Linkki

Back