• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Schuberth C2 vuotaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Obelixxx
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Obelixxx

New member
Onkos muilla samaa ongelmaa?
Eli kovalla sateella vettä valuu visiirin sisäpuolella suurinpiirtein oikeen silmän kohdalla, ei kiva.
Visiiri on kunnolla kiinni eikä ole tuuletus asennossa.

Omassani valui hieman visiirin sisäpintaa pitkin myös,mutta johtui kun risteyksessä avasin visiiriä vähän,,,silloin tottakai vesi pääsee sisäpuolelle/sisäpintaan,,,tutkein tuota visiirin tiivistettä ja omassani ei kyllä kiinni asennossa vuoda(näkee kun tiivisteestä jää "kumin"jälki visiirin sisäpintaan koko matkalle),,,ja jos tiivisteen väliin jää joku(pienikin)ötökkä niin varmaan vuotaa siitä,,,.
Oletko tarkistanut että visiirin kiinnitykset on kunnolla paikallaan...

Vaimo valitteli myös, että viimeksi sateessa ajaessamme naama alkoi kastumaan ja visiiriin tuli pisaroita sisäpuolelle. Ensin epäilin itsekin tuota visiirin yläreunan tiivistettä, mutta se oli kyllä aivan tiukasti visiirin pintaa vasten. Tarkempi tarkastelu paljasti, että vesi tuli sisään aurinkovisiirin ja kypärän kuoren välistä nimittäin aurinkovisiiri oli selvästi märkä. Näyttäisi siltä, että päällä oleva ilmanottosysteemi pissii jotenkin.

Tänään ihmettelin reippaassa sadekuurossa kun ei vettä saanut visiiristä pois vaikka kuinka yritti pyyhkiä hanskalla. Noroina oikein valui.
Sitten muistin tämän ketjun... Eli taisikin olla sisäpuolella
confused_orig.gif

Nolan 102....ei vuoda ;))))
Se on hyvä, Obeliski on varmaan nyt tosi tyytyväinen.

Minunkin C2 vuosi (=vuotaa) rajussa sateessa. Kuten joku jo tuossa aiemmin sanoikin, se tulee todennäköisesti sieltä katon ilmaräppänästä. Minulla tuo ongelma tosin esiintyi vain kun sade muistutti trooppista hirmumyrskyä, jossa muutama kypärän sisään tullut vesinoro oli niitä pienimpiä murheita.

Mulla nolanin aikalailla halvin potta, joku n62 vai mikä se nyt onkaan, eikä ole ikinä tullut vettä sisään vaikka olisi kuski kastunut mopokamppeissa boksereihin asti...

Mulla eka S1:n meni vaihtoon (takuuseen), kun eka korjaus reissu tehtaalle ei tuottanut tiivistävää tulosta.
Nyt menossa toinen ja vuotaa tämäkin, onneksi NYT on Tokimtossa töissä henkilö, joka osaa ajatella asiaa kuluttajan kannalta.

Ostin juuri vaimolle schuberthin c2:n ja huomasin, että visiirin yläreunaan jää selvä rako
omg.gif

Onko muilla ollut vastaavaa ja millä konstein asia on korjaantunut (visiirin vaihdolla?).
Takuuseen yritän saada tuon, vaikka huuto.netistä uutena ostin.
Myyjä oli kylläkin mp-liike...

Eihän visiiri ole sinulla "tuuletusasennossa"? C2:n visiirihän liikkuu hieman eteenpäin.

Nolan 102....ei vuoda ;))))
No kun toiset kehuu omiaan, niin voin minäkin heittää aiheen sivusta avattavasta potasta kokemuksia. Mulla on Shoein Syncrotec 2. Ajelin sen kanssa kesällä kaatosateessa rekan perässä pitkän pätkän todellisessa vesisuihkussa(tyhmä minä, kun en uskaltanut mennä ohi, enkä raaskinut pysähtyä), vuotoa oli korkeintaan pari tippaa, jotka tunsin kasvoille putoavan. Aika hyvin vuotovirrat oli ohjattu pois.

Back