• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Schuberth C3 Pro

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timo57
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Onkos muilla ongelmia kypäräpuhelinkauluksen kanssa?
Se ei suostu yhdistymään tietsikkaan millään käyttöjärjstelmällä.

Tämä itse asiassa selvisi ihan eri kokeiluilla.
Cardo Updater pitää poistaa tietsikalta, samaan aikaan tietsikalla ei saa olla Cardo Updater ja Schuberth-yhteysohjelmaa kypäräpuhelimille. Ajurit menee sekaisin.

Alkais olemaan 5. Kesää ajetun C3 vaihto kohta ajankohtainen. Muutamassa Suomalaisessa verkkokaupassa näyttäisi olevan C3 Pro ilmeisesti tarjouksessa alta 500. Oletteko olleet vielä tyytyväisiä Prohon ja lähinnä SRCS kaulukseen. Toki mielipiteitä on yhtä paljon, kuin kypäriä.

Alkais olemaan 5. Kesää ajetun C3 vaihto kohta ajankohtainen. Muutamassa Suomalaisessa verkkokaupassa näyttäisi olevan C3 Pro ilmeisesti tarjouksessa alta 500. Oletteko olleet vielä tyytyväisiä Prohon ja lähinnä SRCS kaulukseen. Toki mielipiteitä on yhtä paljon, kuin kypäriä.

Itsellä kokemusta useammalta kesältä C3 -> C3PRO 2. kausi menossa tällä. Kohtuu tyytyväinen olen. Puheluun vastaaminen tuntuu C3:ssa helpommalta kuin PRO:n kauluksessa. Radiota en juuri kuuntele, vaan heitän musat joko BT:llä luurista tai navin kanssa ollessa piuhalla luurista (muutenhan navi menee edelle). Pienempi mikki tuossa Pron kauluksessa on myös plussaa.
Sitten kokemukset kanssamatkustajan tai kaverin kanssa puhumisesta ovat jokseenkin ongelmalliset olipa sitten C3 tai PRO malli. Linja aukeaa miten sattuu ja joskus on jäänyt tuulen vireestä tms linjat väkisin päälle niin että turhasta kaiutinmelusta ei päässyt kuin sammuttamalla eroon. Meillä emännän kanssa vieläpä niin että sillä on c3:n kaulus ja mulla pron. Tämä voi toki selittää osan ongelmaa. Mutta sanotuista syistä (hän huuhtaa mikkiin turhaan ja kun alkaa hakkaa selkää tms. tajuan itse avata linjan) emäntä ei pidä tuosta kauluksen päälläolosta juurikaan, joten tuon enempää keskustelun toimivuudesta en voi todeta.

^ Mites muuten tää mainostettu känny aplikaatio, oletko ladannu App Storesta tai Anroid marketista ko. ohjelmaa puhelimeen, mainostavat tätä helppoutena.

^ Mites muuten tää mainostettu känny aplikaatio, oletko ladannu App Storesta tai Anroid marketista ko. ohjelmaa puhelimeen, mainostavat tätä helppoutena.

En ole kuullutkaan, joten ei ole kokemuksia. Mikähän softa ois kyseessä? Itsellä Samppa.

En ole kuullutkaan, joten ei ole kokemuksia. Mikähän softa ois kyseessä? Itsellä Samppa.

App Storesta löytyy Cardo SmartSet haulla, varmaan myös Anroid marketista samoin, vaatii tosiaan tuon uuden Pro kaulurin, vanhassa ei toimi.

OK. Ja nimestään huolimatta toimii myös Schubertilla ilman, että tarttee alkaa väkisin puskemaan Cardon ohjelmistoja Shubertin kaulukseen?

Kannattaa nyt muistaa, että C3 Pro pottaan on saatavilla kahta eri kypäräpuhelinta.
Se SRCII ja C3 Pro.
SRCII toimii Schuberthin ohjelmistolla.
C3 Pro toimii Cardon ohjelmistolla.
Toiminnot toimii täysin eri tavalla ja sekoittaa monet käyttäjät taukopaikoilla.

Minulla on tällaisia kokemuksia Schuberh C3 Prosta ja intercom kauluksesta SRC II:sta.

1. Schuberth SRC II mikrofonipuomin ulostulon ympäriltä pehmustenahka kului rikki samoin kuin mikrofonipuomin kuminen pinnoitus. Uutta ei kannata vaihtaa ennen kuin tiedetään mistä on kysymys. Muuten edessä on sama tilanne parin kuukauden kuluttua.

2. Aurinkosuojan päälle/pois vipu meni poikki. Vipu on muoviliuska, jonka paksuus on reilu 1 mm.

3. Käytössä on nyt lainakypärä Schuberth C3 Pro, jonka aurinkosuoja päälle/pois vipu meni eilen poikki. Sen verran noteerasin ajaessa, että se tapahtui aurinkosuojaa sulkiessa. Suojan liikkeessä on pientä nykimistä. (Teippasin osat kiinni enkä niihin enää koske).

4. Leukaosan sulkeminen vaatii voimaa ja sen kanssa tulee olla tarkka. Muuten voi epähuomiossa ajella huonosti suljetulla kypärällä.

Oma kypärä lähetetty Saksaan tehtaalle. Mielenkiinnolla odotan tuloksia. Uuden kypärän ja intercomin hankinnan suunnittelun olen jo aloittanut. Myyjän palvelu ja toiminta on ollut koko ajan vähintään erinomaista (RM Heino).

1. Mulla ei ole mikin puomin kanssa ollut ongelmia.
2. Tumma aurinkovisiiri kanittaa näköjään avatessa ja sulkiessa juuri äärilaidoissa, ja on visitoinut koko potta tehtaalla tuonkin takia. Systeemi hajonnut kokonaan.

4. Leukaosan tottuu aika nopeasti sulkemaan kahdella kädellä.

Tervehdys,
Minulla Schubert on toiminut ok,visiirin liikuttelu ja kypärän sulkeminen. Ei vielä ainkaan n. 2 vuoden käytön jälkeen ole hajonnut. Mutta myönnän, että on kypärän sulkeminen on vähän jäykkä ja vaatii kunnolla puristamisen. Muutoin se saattaa jäädä lukittumatta.

Radiolla ei tee mitään. En ole saanut sitä kuulumaan juuri lainkaan ajossa ilman rätinöitä. Navinkin kuuluvuus alkaa n. 100 km/h aika heikkoa. Onneksi sitä nopeutta mutkateilla ei juuri missään saa edes ajaa ;-).

Miten olette saaneet navin ja puhelimen pelittämään (minullaGarmin 590 ja Lumia 920)? Yleensä navin ollessa päällä ja puhelun tullessa navi hälyttää ok ja voin vastata näytöstä, mutta puhelu ei yhdisty. Tällöin en voi soittaa takaisin navilla, vaan pitää pysähtyä, sammutta navi ja soittaa sitten takaisin normaalisti puhelimella.
Joskus, kuin kumman syystä, voin vastata tulevaan puheluun navista ja soittaa sitä ajon aikana.
Terveisin,
Pate
Ps. Näytöstä näppäily hanskat kädessä toimii myös loistavasti, satoi tai paistoi.

Tervehdys,

Miten olette saaneet navin ja puhelimen pelittämään (minullaGarmin 590 ja Lumia 920)? Yleensä navin ollessa päällä ja puhelun tullessa navi hälyttää ok ja voin vastata näytöstä, mutta puhelu ei yhdisty. Tällöin en voi soittaa takaisin navilla, vaan pitää pysähtyä, sammutta navi ja soittaa sitten takaisin normaalisti puhelimella.
Joskus, kuin kumman syystä, voin vastata tulevaan puheluun navista ja soittaa sitä ajon aikana.
Terveisin,
Pate
Ps. Näytöstä näppäily hanskat kädessä toimii myös loistavasti, satoi tai paistoi.

Mulla muuten sama setti mutta puhelin iPhone 5. Kolmikko c3, garmin 590 ja 5 pelaa loistavasti yhteen. Ite oon aina yhdistänyt puhelimen naviin ensin, olen itse asiassa poistanut puhelimesta bluethooth yhteyden (valmiuslinkin) kypärään suoraan, koska se sotki juuri kertomallasi tavalla navin ja puhelimen käyttöä. Joskus kun navi ei ole mukana, niin olen sitten luonut uudestaan yhteyden puhelimen ja kypärän välille, jotta voi vastailla. Mutta sitten olen taas poistanut sen puhelimesta, kun olen käyttänyt navin kanssa.

Tervehdys,
Minulla Schubert on toiminut ok,visiirin liikuttelu ja kypärän sulkeminen. Ei vielä ainkaan n. 2 vuoden käytön jälkeen ole hajonnut. Mutta myönnän, että on kypärän sulkeminen on vähän jäykkä ja vaatii kunnolla puristamisen. Muutoin se saattaa jäädä lukittumatta.

Radiolla ei tee mitään. En ole saanut sitä kuulumaan juuri lainkaan ajossa ilman rätinöitä. Navinkin kuuluvuus alkaa n. 100 km/h aika heikkoa. Onneksi sitä nopeutta mutkateilla ei juuri missään saa edes ajaa ;-).

Terveisin,
Pate

Garmin ja Lumia eivät toimi yhdessä.

http://www.moottoripyora.org/keskus...75245-Garmin-zūmo-390LM?p=6397101#post6397101

Tietäisikö joku hyvän keinon, että visiiri pysyisi raollaan tai auki kun kuumassa kelissä ajelee? Mekanismi on niin löysä, että loksahtaa vauhdissa kiinni.

Tietäisikö joku hyvän keinon, että visiiri pysyisi raollaan tai auki kun kuumassa kelissä ajelee? Mekanismi on niin löysä, että loksahtaa vauhdissa kiinni.
Huomasin että visiirin vaihdon jälkeen ko ongelmat hellittivät. On myös jonkin verran yksilökohtaisia eroja, mutta asiaa voi yrittää helpottaa laittamalla mekanismin alle muovikalvon lisäämään kitkaa. Ei kyllä kovin hyvä konsti kuitenkaan ole. Vaihto on paras mutta ikävä kyllä suupertin visiirit ovat aika tyyriitä.

Eri asia sitten on miten kovassa vauhdissa pitäisi auki pysyä. Itsellä ei ollut tarvetta kuin alle 40:n vauhteihin saada rakoselleen.

SRC II liittyen eilen tuli liitettyä Midlandin g8e bt PMR puhelin tähän suubertin kaulukseen. Ei se nyt aivan ykkösellä onnistunut ja ohjekirjassakaan ei tätä oikein selvästi ollut. Mutta iso kiitos Jlik:lle jonka kanssa pääsi testaamaan eri vaihtoehtoja nappien yms. kanssa ja sekä Mankkaan papukaijalle myös, joka ahkerasti toisti kaiken testailun. :D

PMR parittaminen onnistui helposti kaulukseen, mutta linjan auki saaminen oli vähän hankalampi homma. Onneksi Jlik oli oman Midlandinsa kanssa jo tämän taistelun käynyt. Täysin samalla periaatteella (napeilla) toimii muuten Midlandin kypäräpuhelin, kuin tämä suubertin oma kaulus.

Parittaminen pitää tehdä miinus nappiin = kakkoslinja (mulla on plussa napissa GPS/puhelin = ykköslinja) ja kun haluaa sitten tuon toisen linjan auki, niin on painettava miinusnappia lyhyesti, niin avaa puhelinjan pemariin ja homma pelittää tämän jälkeen hyvin.

Kuuluvuuskin on hyvää luokkaa suubertin omista kypäräkaiuttimista. Lisäsin ensimmäisten testailuiden jälkeen kaiuttimien alle ne mukana tulleet korokepalat, jotta tulee läpyskät mahdollisimman lähelle korvia. Myös niiden sijoitus kannattaa hieroa tarkkaan kuntoon, hyvät säätövarat löytyvät siitä tarrapohjasta. Näillä toimenpiteillä ainakin omiin korviin erittäin hyvä ja mm. radion kuuluvuus on aivan omaa luokkaa verrattuna vanhaan malliin. Nyt saa reiluissa motarivauhdeissakin kuuluvuuden hyväksi ja selkeäksi (niin ja korvissa on keltaiset earit:p)

Parittaminen pitää tehdä miinus nappiin = kakkoslinja (mulla on plussa napissa GPS/puhelin = ykköslinja) ja kun haluaa sitten tuon toisen linjan auki, niin on painettava miinusnappia lyhyesti, niin avaa puhelinjan pemariin ja homma pelittää tämän jälkeen hyvin.

Yksinkertainen kun olen niin kysyn kun nuo toimenpiteet on tehty niin kuuluuko 1- ja 2-linja ajossa ilman nappien painamisia eli valintaa kumpi linja käytössä ei ole vaan sieltä kuuluu mistä huudellaan.

^ toimi ainakin niin, että kun pmr oli käytössä, niin sen jälkeen navi/puhelin toimi ilman mitään napinpainallusta/linjan valintaa. Mutta jäi sitten kokeilematta tässä sessiossa, että aavaako navin jälkeen uudestaan pmr linjan automatic, vai pitääkö painaa - näppäintä välissä. Pitää testata tämä vielä tässä.
Variaatioita eri yhdistelmillä alkaa olemaan jo aika liuta, joten testaamista riittää.

Back