• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Schuberth C3 Pro

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timo57
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Testit jatkui nyt illalla, eli kun sekä navi, että pmr on kytketty kaulukseen + ja - nappiin, niin joutuu kyllä kypärästä valitsemaan, kumpaa käyttää. Navi/puhelin on ykkösvaihtoehtona ja jos haluaa käyttää pmr puhelinta, niin ensin on avattava linja - napilla. Jos sitten taas kesken pmr käytön haluaa soittaa, niin on avattava navi linja + napilla. Jos taas käytät pmr puhelinta ja sinulle tulee puhelu, niin tulevan puhelun yhdistää suoraan kyllä kypärään ja taas voit jatkaa puhelun jälkeen pmr käyttöä suoraan.

Eli ei ihan yksinkertaista, mutta toimii kuitenkin (tosin poitsulla palo hermot, kun joutui tässä testauskaveriksi:rant:) bluethooth kypärässä ei varmaan taivu kahteen yhtäaikaa auki olevaan linjaan, eli joko tai.

Toiseen ketjuun kuuluisi jo varmaan midlandin BT:n heikkoukset. Laitanpa tähän yhden,kun on paritettuna suuberttiin. Lataus kotona telakalta ok, mutta tienpäällä kun lataat mopossa, niin virta tulee samaan koloon, mihin tulee pmr tangetti, eli joko lataat tai käytät tangettia. No voihan sitä käyttää VOX ohjauksellakin.
(Laturin pitäisi kyllä olla oikea)

Lataus kotona telakalta ok, mutta tienpäällä kun lataat mopossa, niin virta tulee samaan koloon, mihin tulee pmr tangetti, eli joko lataat tai käytät tangettia. No voihan sitä käyttää VOX ohjauksellakin.
(Laturin pitäisi kyllä olla oikea)

Tähän löytyy kyllä kaapeli/adapteri joka mahdollistaa sekä latauksen että langallisen tangentin samanaikaisesti mutta muistaakseni piti ostaa koko setti, joka maksaa kohtuullisen paljon.

Jos taas käytät pmr puhelinta ja sinulle tulee puhelu, niin tulevan puhelun yhdistää suoraan kyllä kypärään ja taas voit jatkaa puhelun jälkeen pmr käyttöä suoraan.

Ok, kyl tää sit mulle käypi kun en halua soittaa ainakaan ajossa.
Eli jos olet pmr-puolella niin navilta tulee ohje läpi ja homma jatkuu pmr-puolella.

Ok, kyl tää sit mulle käypi kun en halua soittaa ainakaan ajossa.
Eli jos olet pmr-puolella niin navilta tulee ohje läpi ja homma jatkuu pmr-puolella.

Juu näin on, mulla siis paritettuna zumo 590 (ohjelmaversio?) ja suubertin pro kaulus (gardon kalut sisällä) ohjelmaversio v.1.0 ja tämä midland pmr 446 BT

Tiedä sitten toimiiko samoin muilla yhdistelmillä. Nykyään kun on kokoajan päivityksiä päivitysten perään, saa jatkuvasti parittaa ja naittaa eri ohjeiden mukaan eri vehkeitä ja se ei kuitenkaan oo kypärä päässä ja täysi coretex varustus niskassa sitä mielipuuhaa, toiste se oli ennen puhelut hoidettiin reilusti tienpäällä kopista ja nää parittamiset hoidettiin sitten ihan muuten ja muilla kumeilla, kuin coretexit päällä. Meni loppu vähän oto ...

Voiko tuosta päätellä, että tuo softa toimii SRCII:n kanssa? Mulla huutaa ainakin, että yhdistä laite, vaika BT yhteys kauluksen ja puhelimen välillä on päällä.

Kyllä ainakin mulla toimii hyvin tuo softa, kun SRCII ja puhelin on BT paritettu. Pystytkö kuitenkin esim. soittamaan?

Kyllä ainakin mulla toimii hyvin tuo softa, kun SRCII ja puhelin on BT paritettu. Pystytkö kuitenkin esim. soittamaan?

Täsmennys: SRCII ja puhelin ovat koko ajan toimineet. Voin siis soittaa tai vastata puheluihin ihan normaalisti.

Mistä epäselvyys: ketjussa mainostettu Cardo ohjelmistoa kokeilin nyt (S5:ssa). Tuo puhelinohjelmisto väittää, että laitteet pitäisi yhdistää tms. Ohjelmisto kehottaa latamaan jnt cardon ohjelmistoja, mitä en aio kuitenkaan kaulukseen puskea.

Täsmennys: SRCII ja puhelin ovat koko ajan toimineet. Voin siis soittaa tai vastata puheluihin ihan normaalisti.

Mistä epäselvyys: ketjussa mainostettu Cardo ohjelmistoa kokeilin nyt (S5:ssa). Tuo puhelinohjelmisto väittää, että laitteet pitäisi yhdistää tms. Ohjelmisto kehottaa latamaan jnt cardon ohjelmistoja, mitä en aio kuitenkaan kaulukseen puskea.

Oisko sitten niin,että ei toimi "toisessa" kauluksessa. Tässä ketjussahan oli aikaisemmin, että näitä on kahta mallia. Mulla siis Suomesta ostettu SRC System pro C3. Tarkistin vielä mitä paketissa lukee Powered by Cardo, Schuberth protection technology.

Oisko sitten niin,että ei toimi "toisessa" kauluksessa. Tässä ketjussahan oli aikaisemmin, että näitä on kahta mallia. Mulla siis Suomesta ostettu SRC System pro C3. Tarkistin vielä mitä paketissa lukee Powered by Cardo, Schuberth protection technology.

Mulla tarrassa niin ikään SRCS C3Pro...(Powerd by cardo)

Mulla tarrassa niin ikään SRCS C3Pro...(Powerd by cardo)

Jaa, enpä kyllä osaa auttaa sitten tähän, täällä toimii ihan ok. Toki kannattaisko vielä kokeilla vanhaa kikkaa, että virrat pois, paritus pois ja kaikki alusta😜. Sitten tuli vielä mieleen, että ootko käyny rekisteröimässä kauluksen ja avaamassa tunnukset nettisivuilla, voisiko vaikuttaa. Itse ainakin kirjaudun aplikaation kautta niillä samoilla tunnuksilla kuin www sivuille.

Molemmissa lukee samat jorinat.
Mulla on noita molempia parit kappaleet.

Cardon softa on siinä missä on raidoitettu heijastin ja namiskat noita puhekytkimiä.
Schuberthin softa on siinä, missä on tuo pisteheijastus ja toimintokytkimet kanavilla A ja B.

imageaa400.jpg

Yritin tätä ketjua nyt vähän selvitellä. Tuo tekninen jargoni tahtoo vähän mennä yli. :baahaahaa:

Emännälle ostettiin tuo c3pro kypärä, itelle olis kans uuden kypärän etsintä kohta edessä. Etenkin jos se tuota oikein kehuu.

Käsitinkö oikein että tuon Bertin kypäräpuhelimen voi parittaa myös jonkun muun esim. senan kanssa vai toimiiko ne vaan keskenään. Shuberthin sivuiltakin oli nihkeästi tietoa.

Puhelimen saa kytkettyä tuohon, (antero on käyttiksenä) osaako kukaan sanoa voiko esim. google mapsin navigaattoria käyttää tuossa kombossa.

Sen verran tulee hintaa kahdelle kypärälle ja niihin puhelimille että pitää kuutioida ja harkita vähän pidempään ennen ostopäätöstä.

Onko muilla ollu ongelmia mikrofonin kanssa. Minä en saa sitä fiksusti taivuteltua mihinkään, ellei suussa haluu pitää!? Vinkkejä otetaan vastaan näinkin yksinkertaisesta jutusta. :)

Lainataas tätä ketjua... Eli heti kun pääsen sovittamaan, niin hankintaan menee joko Schuberth E1 tai Toutatech Aventuro Mod, ihan riippuen siitä kumpi kuuppaan paremmin istuu. Mulla on on laatikossa iskemätön Schuberth SRC kaulus C3-kypärälle, ei siis C3Prolle. Tuo C3Pron kaulushan on se joka specsien mukaan kävisi noihin mainittuihin pottiinkin, mutta käykö tuo mun kaulus? Erohan noissa lienee vain antenni; C3:n kauluksessa on oma antenni, C3Pron kauluksessa ei, koska itse kypärässä on se. Tuostahan voidaan päätellä että myös noissa mun himoitsemissa kypärissä se antenni on, mutta mitä siitä? Voinko siis laittaa tuon C3:n SRC-kauluksen kiinni mainittuun pottaan ja ennenkaikkea - toimiiko se?

-jp-

Tuon vanhemman mallin pitäisi asettua ihan hyvin suun eteen.
Siinä uudemmassa mallissa on puomi paljon lyhyempi ja ei todellakaan edes riitä suu eteen asti.

Minulla vissiin uudempi, eikä sille tunnu sopivaa paikkaa löytyvän millään. Suupieleen yltää hinkkaamaan just ja just. Vaikka ei puhelinta käyttäiskään, niin en löydä paikkaa missä ei mikrofoni haittaisi...pitänee paluttaa.

BMW navi IV ja Schuberth C3PRO:n äänentaso-ongelma.

Mikäli oikein jaksan muistaa alussa ei ollut ongelmaa.
Nyt ongelmana on se että navigointiohjeet tulevat aivan liian hiljaa luureihin.
Jokainen ilmoitus Bluetoothin kytkeytymisestä tulee hyvällä ja kuuluvalla äänellä, samoin navin kautta linkitetyt puhelut (Nokia 710.)

Poistin kaikki yhteydet käytöstä ja asensin ne uudelleen, mutta ongelma ei poistunut.
Luulen päivittäneeni (pirustako tuota tietää) kaikkien laitteiden ohjelmat uusimpaan versioon.

Löytyykö apuja?
kiitos.
JP

Back