• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Schuberth C3 Pro

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timo57
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
BMW navi IV ja Schuberth C3PRO:n äänentaso-ongelma.

Mikäli oikein jaksan muistaa alussa ei ollut ongelmaa.
Nyt ongelmana on se että navigointiohjeet tulevat aivan liian hiljaa luureihin.
Jokainen ilmoitus Bluetoothin kytkeytymisestä tulee hyvällä ja kuuluvalla äänellä, samoin navin kautta linkitetyt puhelut (Nokia 710.)

Poistin kaikki yhteydet käytöstä ja asensin ne uudelleen, mutta ongelma ei poistunut.
Luulen päivittäneeni (pirustako tuota tietää) kaikkien laitteiden ohjelmat uusimpaan versioon.

Löytyykö apuja?
kiitos.
JP

Eikös tuossa navissa ole valikossa kohta, jossa voidaan säätää äänenvoimakkuuden tasoa ohjeille ja sitten muulle medialle erikseen? Ja sitten vielä master-äänenvoimakkuus.
 
Ajatteko paljon etuosa auki ja miten tämä vaikuttaa aurinkovisiiriin? tai pinlock-kalvoon? Menevätkö pilalle/utuiseksi? Tai miten muuten toimii 80km/h nopeudella avattuna ja ajatteko aurinkovisiiri alhaalla silmien suojana tms. vinkkejä.

Tuli ostettua talvella ko. potan vanhempi basic -malli (missä vissiin helpommin vahingottuva se aurinkovisiiri?) ja ajattelin, että ainakin kaupungissa ajaa naama paljaana vaikka Schubert taitaa tämän kieltää. En ole vielä testannut koko laitosta.
 
Ajatteko paljon etuosa auki ja miten tämä vaikuttaa aurinkovisiiriin? tai pinlock-kalvoon? Menevätkö pilalle/utuiseksi? Tai miten muuten toimii 80km/h nopeudella avattuna ja ajatteko aurinkovisiiri alhaalla silmien suojana tms. vinkkejä.

Tuli ostettua talvella ko. potan vanhempi basic -malli (missä vissiin helpommin vahingottuva se aurinkovisiiri?) ja ajattelin, että ainakin kaupungissa ajaa naama paljaana vaikka Schubert taitaa tämän kieltää. En ole vielä testannut koko laitosta.

En aja etuosa ylhäällä. Voipi olla niskalle iso riski pienessäkin vauhdissa jos menee nurin. Pinlock ja aurinkovisiiri ovat herkästi naarmuuntuvaa sorttia. Olen puhdistanut ne pesuaineella runsaan veden kanssa ja jättänyt kuivumaan yön yli omia aikojaan ilman pyyhkimistä. Aurinkovisiiri suojaa kyllä tuulelta ja ötököiltä mutta hankalamman puhdistuksen vuoksi olen käyttänyt sitä vain päävisiiri alhaalla.
 
Etuosa ja visiiri visusti alhaalla. Sattuipa kerran taannoisena kesänä kunnon helteellä, että ajelin etuosa ylhäällä. Oli olevana mukavampi niin. Sitten ajauduin motarille, enkä huomannut kypärän olevan edelleen auki. Vauhti nousi sallittuun lukemaan, ehkä vähän ylikin. Vilkaisin sitten kunnolla sivulle ja hitto, meinasin olla nurin, kun tuuli riepaisi oikein kunnolla koko päätä sivuun.
 
Ajatteko paljon etuosa auki ja miten tämä vaikuttaa aurinkovisiiriin? tai pinlock-kalvoon? Menevätkö pilalle/utuiseksi? Tai miten muuten toimii 80km/h nopeudella avattuna ja ajatteko aurinkovisiiri alhaalla silmien suojana tms. vinkkejä.

Aina Auringon paistaessa riittävän lämpimästi saa taajamanopeuksissa syntyä D-vitamiinia leukaosa ylhäällä:jpstyle:. Pinlockissa en ole mitään muutosta huomannut. Aurinkovisiiri yksinään alhaalla tuntuu minun silmissäni ikävältä, eli sitä ei juurikaan tule harrastettua.
 
Yamaha Center Tampere myi C3 pron ihan samaan hintaan kuin netistä olisi saanut
 
Iridium visiiri olis tarpeettomana c3 pro kypärään. Pienempi kahdesta saatavilla olevista koosta. Kerran ollut reissussa käytössä.

40€
 
Tuli nyt ostettua tuo C3 Pro kypärä. Onko kenelläkään kokemusta miten tämä Kypäräpuhelin Schuberth SRC SC10U pelittää tuossa C3 Pro.ssa. Tarvis oikeastaan on tuo musiikin kuuntelu. Entisen potan kanssa on tullut käytettyä nappeja.
 
Tuli nyt ostettua tuo C3 Pro kypärä. Onko kenelläkään kokemusta miten tämä Kypäräpuhelin Schuberth SRC SC10U pelittää tuossa C3 Pro.ssa. Tarvis oikeastaan on tuo musiikin kuuntelu. Entisen potan kanssa on tullut käytettyä nappeja.

Muista seteistä ei kokemusta mutta itse olen ainakin tyytyväinen. Latasin puhelimeen taajuuskorjaimen missä tallennettuna asetukset kypärälle, bluetooth kajarille, kuulokkeille yms
 
Vanhan C3:n aurinkovisiirin nostomekanismi tais tulla tiensä päähän, no olihan tuo päässä tullut ajettu noin 100tkm oisko ollu 2011 kaudesta, joten varmaan oli aikakin siirty uuteen pottaan.
Onkohan mitoitus C3 ja C4 PRO kanssa sama ?
 
Tuli nyt ostettua tuo C3 Pro kypärä. Onko kenelläkään kokemusta miten tämä Kypäräpuhelin Schuberth SRC SC10U pelittää tuossa C3 Pro.ssa. Tarvis oikeastaan on tuo musiikin kuuntelu. Entisen potan kanssa on tullut käytettyä nappeja.

Omassa skobet vaihdoin samantie parempiin. Äänenlaatu oli huono orggiksilla.
 
Tuntuu olevan aika huonosti saatavilla enää tuota kaulusta tuohon Pro malliin ja tuo Senan tekele ei iske yhtään. Käytin vastaavaa Arain kypärään suunniteltua pari kautta sitten ja ei tultu toimeen. Onko porukka asentanut jotain muuta, lähinnä Cardon laitteita tuohon C3 Pro kypärään ilman suurempia sopivuus ongelmia?
 
Tuntuu olevan aika huonosti saatavilla enää tuota kaulusta tuohon Pro malliin ja tuo Senan tekele ei iske yhtään. Käytin vastaavaa Arain kypärään suunniteltua pari kautta sitten ja ei tultu toimeen. Onko porukka asentanut jotain muuta, lähinnä Cardon laitteita tuohon C3 Pro kypärään ilman suurempia sopivuus ongelmia?

Tilasin pari kk sitten SRC-kauluksen FC-motolta. Tästä tosin puuttuu FM-radio, mutta kyllä niitä radiollisiakin on näkynyt, tietty vähän kovempaan hintaan.

Päätin siis säästää ja tyytyä spottariin, nykyään radiokanavilta tulee niin älyttömästi mainoksia että spottarissa hermo lepää (premiumissa ei ole mainoksia).

Tossahan käyttökytkimet on kypärän ulkopuolella mikä on ok. Muuten pitäisi olla kauko-ohjain, ja siinä tapauksessa ajopäivän jälkeen onkin laturilla kiirettä (puhelin, kypärä, kake, actionkamera ja sen ohjain, karttatabletti, oliks muuta...).
 
Tilasin pari kk sitten SRC-kauluksen FC-motolta. Tästä tosin puuttuu FM-radio, mutta kyllä niitä radiollisiakin on näkynyt, tietty vähän kovempaan hintaan.

Päätin siis säästää ja tyytyä spottariin, nykyään radiokanavilta tulee niin älyttömästi mainoksia että spottarissa hermo lepää (premiumissa ei ole mainoksia).

Tossahan käyttökytkimet on kypärän ulkopuolella mikä on ok. Muuten pitäisi olla kauko-ohjain, ja siinä tapauksessa ajopäivän jälkeen onkin laturilla kiirettä (puhelin, kypärä, kake, actionkamera ja sen ohjain, karttatabletti, oliks muuta...).

Mä tyydyin tällä kertaa ”todella köyhän miehen” ratkaisuun ja ostin Amazonista EarFun Free Pro vastamelukorvanapit. Ovat melkoisen pienet ja istuivat todella hyvin kypärän kanssa. Tarkoitus on siis vaan kuunnella radiota tai navigaattorin ohjeita puhelimesta.
 
Osaako kukaan kertoa, mikä osa on nimeltään Schuberth C3 Pron aurinkovisiirin "käyttövipu"? Siis se, millä käytät aurinkovisiiriä. On katki-poikki, ja pitäisi löytää varaosa. Olettaen ja toivoen, että sellainen on saatavilla, koska muutoin kypärä on muovijätettä. Yrittänyt googlettaa, mutta ei tärppää. Sun visor mechanism se ei ole - vaikka onkin osa mekanismia...
 
Ei ole tuo osa. Kyse siis siitä osasta, johon aurinkovisiirin käyttövaijerit kiinnittyvät. Ja mikä sijaitsee kypärän vasemmassa alanurkassa. Liikutellaan ees-taas, jolloin liikuttaa aurinkovisiiriä. Saksankielisissä ohjeissa vipuun viitataan tällä: "Bedienungselement des Sonnenvisiers". Englanninkielisissä "Operating slide for sun visor".

Voi olla, että tuota yksittäistä osaa ei varaosana saa, mutta josko löytyisi koko mekanismi, jossa kyseinenkin osa mukana. Sellaistakaan en ole löytänyt...
 
Back
Ylös