• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Schuberth C3

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mikk@
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Schuberth = BMW System
ei vain toimi näin.
sama valmistaja mut siihen se jääkin.

aikoinaan tuli hommattua tollanen system 4 ku halavalla sai ja kaikki kehu.
silti tähän astisista kypäristäni kallein ja surkein.

kiva päässä, mut suhisee ja vinkuu..ja aina jää joku osa käteen..

satkun kypärä on pantu neljäsataa nimelle..

system=persiö.

Käväsin viime viikolla RM. Heinolla Espoossa ja huomasin Scubertin laatikoita vinon pinon myymälässä,oli myös tuota c 3 tarjolla. Ottavat kuulemma Scubertin kypärät valikoimiin.

Ostelin tässä männä viikolla ajovarusteita, Bikeworld vantaalta mukaan lähti tämä suupertin C3, ovh 575,- mutta "messuhinta" 480,- erittäin mukavalta tuntuu päässä, mukavan tuntuiset pehmikkeet sekä kaula-aukon hyvin peittävät suojukset, myös edessä. toivotaan notta tämä on sitten hintansa väärti ja enenn kaikkea hiljainen
062802jumpie_prv.gif

Ostelin tässä männä viikolla ajovarusteita, Bikeworld vantaalta mukaan lähti tämä suupertin C3, ovh 575,- mutta "messuhinta" 480,- erittäin mukavalta tuntuu päässä, mukavan tuntuiset pehmikkeet sekä kaula-aukon hyvin peittävät suojukset, myös edessä. toivotaan notta tämä on sitten hintansa väärti ja enenn kaikkea hiljainen
062802jumpie_prv.gif
Nyt alkaa oleen hinta kohdillaan
smile_org.gif

Seuraavaa tarjousta odottaessa. Messuilla varmaan viimeistään.

Eiks tuo C3(perusväreissä) ole joka paikassa 495€ +/-10€
confused_orig.gif
Taitaa olla joku kartellihinta tuolle kyyyyppärälle koko EU alueella...  
tounge.gif

Näyttäis toi suomen maahantuojan hinta olevan 549,- mustalle C3
Duell
Jokainen jälleenmyyjä tietysti hinnoittelee niin kuin haluaa.

Moro

Minulla on kaveri Tallinnassa ja kävin välipäivinä siellä. Ostin itselleni uuden Schuberth C3 hinnalla 399eur, esim. S1 Pro´n hinta oli 425.- ja musta vielä halvempi. Myyjä sanoi että jos oikeasti tarvetta niin kyllä ne pystyy lähettämään varusteitä Suomeenki. Niin että jos joku haluaa oikeasti kunnon potan, kannata ostaa risteily liput Tallinnaan, saa halpaa viiniä ja halpoja ajovarusteitä samalla matkalla!
terv.Late
Käytiin työporukan kanssa tallinnassa ja samalla käytiin tutustumassa tuohon Motomarkettiin.

Paikka löytyy Paldinski tee 56 kohdilta pienestä kauppakeskuksesta.
Eli ei ole mikään torikauppias vaan ihan liike.

Etäisyyttä on laivarannasta noin kolme kilometriä ja kauppakeskus on heti Nesteen huoltiksen jälkeen.

Myyjä oli ystävällinen ja puhui suomea.
Sitä C3:sta (mattamusta) sanoi myyvänsä 6224EEk eli 398euron hintaan toistaiseksi.
(hyllyssä olevassa potassa on normihinta mutta tarjos heti tuota alehintaa)
Eli mitään aietta lähiaikoina ei kuulemma ole muuttaa sen hintaa "normaaliksi".

Oli kovasti halukas myymään kyseisiä pottia suomalaisille.

Hopeanväristä muistaakseni kauppas 430euron hintaan.

Joten , jos sielläpäin liikutte, niin käykää tarkistamassa päivän hinta.

062802moto_prv.gif

Kovasti on ruvennu kiinnostamaan tuo Suupertin uutuus. Yllättävän virtaviivanen ollakseen avattava, eikä mikään "kupla". Isännällä on Concept, ja se on ulkonäöllisesti miun mielestä vähän  
crazy.gif
... Itellä tällä hetkellä Shoei Raid II, ja se on muuten ollu tosi hyvä päässä, mut jo heti ostosta lähten oon saanu tapella sen kanssa kun siinä tuulee miun naamalle nimenomaan leuan alta. On kaikki Whisper Kitit ja Buffyt suojana, mut siitä huolimatta käy viima naamaan. Ihan useamman sentin rako jää miun leuan ja ite kypärän leukaosan väliin. C3:ssa näytti olevan joku lisäsuoja, joka näytti tulevan sen verran pitkälle, että tuokin riesa saattas olla historiaa. Mut kertokaas kypärää kokeilleet, että toimiiko se oikeesti käytännössä? Onko siitä apua, vai pääseekö viima alakautta kypärän sisään miten helposti?

Asia, joka jäi kans vielä vähän vaivaamaan, kun en huomannu kenenkään maininneen, että kun oon tällanen nelisilmä puolisokea, niin mahtuuko tuo aurinkovisiiri tulemaan alas rilleistä huolimatta? Meinaa olla toisinaan hyvinkin rasittavaa puljata rillien ja aurinkolasien kanssa... Rillit pois, arskat tilalle, arskat pois, rillit takasin jne...  
033102ass_1_prv.gif

Jos tosiaan noi lasit ja arskat on vaihtoehdot, eli et tarvii normilaseja ajaessa , niin Suupeltissa on se integroitu aurinkovisiiri.

Joten rillit pois enen kypärää ja menox..
wink.gif

062802moto_prv.gif

Niinsiis pointtinihan oli olevinaan se, että nimenomaan tarviin laseja ja/tai arskoja vahvuuksilla ajaessa (juujuu, piilaritkin on keksitty, ja omistan myös niitä, mut ei niitäkään aina jaksa pitää päässä). Ja siks kiinnostaa, että mahtuuko tuo aurinkovisiiri laskeutumaan rilleistä huolimatta. Sillon jäis tuo ainainen rillien ja arskojen välillä puljaaminenkin pois.

Saattaa riippua kallon muodosta ja rilleistä, itsellä ainakin mahtuu aurinkovisiiri laskeutumaan rillien kanssa. Oma skuupertti on malliltaan R1, mutta olen testannut päähän myös tuon C3:n eikä siinäkään ollut mitään ongelmaa.

Itse oon tykänny tosta aurinkovisiiri-systeemistä, ei tarvi enää raahata vahvuuksilla olevia aurinkolaseja mukana, ja tuota on helpompi renkata ylös ja alas tilanteen ja tarpeen mukaan.

Itse oon tykänny tosta aurinkovisiiri-systeemistä, ei tarvi enää raahata vahvuuksilla olevia aurinkolaseja mukana, ja tuota on helpompi renkata ylös ja alas tilanteen ja tarpeen mukaan.
Aivan, juuri mm. tuon takia tuo C3 onkin alkanu kiinnostaa.

Ja kiitos siulle tiedosta! Ihan hyvä tietää, että ainakin teoriassa rillien pitäis mahtuu sen alle. Mut parhaimman varmuudenhan mie saan ku jossain vaan pääsis kyseistä pottaa sovittamaan.

Kyllä ne rillit mahtuis sinne alle ainakin minun päänmuodollani aurinkovisiirin ollessa alhaalla. se visiiri laskeutuu piiitkälle nenän etupuolelle. Kypärän kokokin oli 54/55 vaikka pään koko 57, sai mukavan naftin sovituksen. Mutta minen mistää tiiä kun ei ole ollut rillei enää 20vuoteen

Kypärän kokokin oli 54/55 vaikka pään koko 57, sai mukavan naftin sovituksen.
Elä helkkari! Noinko paljon pienempi Shuupertti mahtu siulle? Miun pään ympärys oli mitatessani tasan 55cm, ni tuon perusteella miulle saattas sopia jopa XS -koon kypärä. Shoein kypärä on miulla S. Mut pitää kokeilla, pitää kokeilla.
smile_org.gif

Kyllä minulla mahtuu C3:n aurinkovisiirin alle rillit siinä missä C2:nkin.
Olettaisin nelisilmäisyyden tulleen otetuksi huomioon suunnitteluvaiheessa, ovat nuo nyt sen verran mietittyjä tuotteita.

Nyt kun vielä keksisi miten järjellisellä tavalla saa Q2:sen telineen kiinni, kun ovat menneet sijoittamaan aurinkovisiirin käyttökytkimen juuri siihen kohtaan mihin Q2 olisi luonnollisinta sijoittaa ...

Onkos tuohon tullut ratkaisua? Kovasti kiinnostaisi tuo C3, vielä kun tuo edellinen C2:kin katosi vakuutusyhtiön haltuun, niin uutta pottaa pitäisi saada.

Vaan saako tuota Scalan mokkulaa kiinni kypärään järkevästi? Jo edellisessä kypärässä tuli tuo keulaportin avausmekanismi melkein samalle kohdalle mokkulan kanssa. Tuo ongelma kuitenkin ratkesi vaihtamalla tilalle pidempi puomi.

Nyt käyty sovittamassa ja sopi päähän just eikä melkein. Vielä kun sais valkoisena jostain.

Kypärän kokokin oli 54/55 vaikka pään koko 57, sai mukavan naftin sovituksen.
Elä helkkari! Noinko paljon pienempi Shuupertti mahtu siulle? Miun pään ympärys oli mitatessani tasan 55cm, ni tuon perusteella miulle saattas sopia jopa XS -koon kypärä. Shoein kypärä on miulla S. Mut pitää kokeilla, pitää kokeilla.
smile_org.gif
jo vain. kyllä se 56/67 tuntui melkein mukavalta mutta välttämättä halusin sittenkin pienemmän, se ei hievahtanut suuntaan jos toiseenkaan vaikka kuinka rempoi päässä. Pitänee nyt itsekin käydä noita kypäräpuhelin settei metsästämään.

Back