• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Schuberth S1 + Autocom

Rapi äRRä

New member
Haulla en löytänyt tai en osaa käyttää sitä, niin löytyisikö mistään ton Schuberth S1 potan purkuohjetta miten siihen asennetaan Autocomin kypäräsetti tai osaisiko joku kertoo miten se puretaan/asennetaan? Pyörittelin sitä tossa kädessäni enkä keksinyt mitään järkevää keinoa siihen, enkä viittis heti sitä tuhota väärällä purkamisella. Schuberthin C2 potan ohjeen löysin mutta se ei näyttänyt sopivan tähän S1 pottaan.

Kyllä siihen löytyy, mutta just nyt en muista muista mistä...
Jos olet pääkaupunki seudulta voin näyttää miten kapistus puretaan... Itse olen jo kerinnyt kahdella potalla harjoittelemaan...

Pistä vaikka privalla numero niiin voin kertoa kuinka ruukku puretaan ja kasataan.

Jos englanninkieli on tuttua, niin Autocomin webbisivulla on aika kattavat valikoimat asennusohjeita eri kypäriin. Ainakin Schuberthin C1 ja C2 kypäriin on tarkat ohjeet. S1 tilannetta en tiedä, mutta tsekkaa sieltä. Ovat pdf-filejä.

Pistä vaikka privalla numero niiin voin kertoa kuinka ruukku puretaan ja kasataan.
Lähetin privan
smile_org.gif
.

sanoi:
Autocomin webbisivulla on aika kattavat valikoimat asennusohjeita eri kypäriin. Ainakin Schuberthin C1 ja C2 kypäriin on tarkat ohjeet. S1 tilannetta en tiedä, mutta tsekkaa sieltä. Ovat pdf-filejä.
Autocomin sivuilta en löytänyt S1 potalle ohjeita.

Minullekkin kelpaisi ohjeet.

Jossakin näin kuvasarjan jossa purettiin sykkönen, en vaan muista missä. Jokin jenkkisivusto...

Minä haluaisin käyttää irti myös nuo pään tuuletusventtiilit.

S1:een, kun asentelin puhelimet, niin enpä sitä alkanut sen enmpää purkamaan. Kuulokkeet tarroillaan paikoilleen, ja johto pehmusteen alle (löydät kyllä paikan). Kypärän ulkokuoren ja kaulaa vasten tulevan pehmusteen rajapinnassa kiertää muovilipare (kuvassa pöytää vasten), tähän porasin pienen reiän, johon puhelimen liitin nippusiteellä kiinni. Toiselle kuulokkeelle ja mikille kiersin johdon tämän muovilipareen alla. Hyvin on pysynyt.

SBHS1FtsiM.jpg

Helppo hommahan toi oli
lookaround_orig.gif
.
Ensin se alarinkula irti kypärästä, lähti kun jommastakummasta reunasta aloitti repimisen (ei siis etu eikä takaosasta), sitten toisesta leukapalasta työnsi vähän voimalla keskelle kypärää päin, sitten olikin jo osat irti
smile_org.gif
. Kokoominen olikin sitten jo eri tarina
biggrin.gif
.

No itse asiassa muuten kaikki hyvin, mutta vähän painaa toista korvaa kaiutin, nimenomaan sen puolen kaiutin mihin tuli se autocomin johtohässäkkä, se sais olla puolet pienempi. Nytkin vuolin jo vähän tyroksia, mutta olis pitänyt vuolla vielä enemmän.

Vuolin tänään lisää tyrokseja ja nyt tuntui hyvältä, ei enää paina. Tuommoinen siitä tuli:

Schuberth_S1_alaosa.jpg

BTW: Tietääkö joku onko tossa visiirissä joku ihme pinnoite? Tänään ku ekaa kertaa ajelin toi päässä nii tuntu että jokaikisen vastaan tulevan auton valot häikäisi silleen omituisesti
nixweiss.gif
.

Minä asensin vempeleet kypärääni linkissä olevan PDF:n ohjeiden mukaan ja hyvin onnistui.

http://www.bikersoracle.com/vfr....count=1
Juuri tuon olin nähnyt ja nyt sain sen talteen.
bowdown.gif

Vielä kun selviäisi miten nuo venttiilit on kiinni.
Pitää kaivaa ampiaiset sisältä ja avartaa noita reikiä kun ilma ei liiku. Ei huomaa eroa onko kiinni vai auki.
Jos keksit, miten nuo venttiilit saa irti (särkemättä
tounge.gif
), kerro ihmeessä mullekkin. On noita lento-oliota mullakin tunkeutunut niihin.

Vuolin tänään lisää tyrokseja ja nyt tuntui hyvältä, ei enää paina. Tuommoinen siitä tuli:

BTW: Tietääkö joku onko tossa visiirissä joku ihme pinnoite? Tänään ku ekaa kertaa ajelin toi päässä nii tuntu että jokaikisen vastaan tulevan auton valot häikäisi silleen omituisesti
nixweiss.gif
.
Vedä tuo johto vielä nippusiteellä kiinni kuten aimmin mainitsin. Ei lähde piuhat sitten kypärästä ajon aikana.

Tuo S1:n visiiri on ollut hieman ongelmallinen (haulla löydät tarkempaa tietoa). Itse olen sen takuuna vaihdattanut kahteen kertaan, kun on alkanut sisäpuolelta hilseillä. Viimeisessä visiirissä on selvästi nähtävillä, että visiirin pinta on erilainen visiirin reunoilla kuin katselualueella. Tuommoista häikäisyä en ole havainnut.

Vedä tuo johto vielä nippusiteellä kiinni kuten aimmin mainitsin. Ei lähde piuhat sitten kypärästä ajon aikana.
Mä vuolin siitä poskipalan ja takaraivopalan välistä silleen, että toi piuhanippu puristuu niiden väliin, samoin tolle mikrofoonin liittimelle tein oman lokeronsa, muut kaiutin sekä taustamelu piuhat pujotin vaan styroksin ja kuoren väliin. En usko että sieltä hevillä lähtee liikenteeseen
smile_org.gif
.

Tuo S1:n visiiri on ollut hieman ongelmallinen (haulla löydät tarkempaa tietoa). Itse olen sen takuuna vaihdattanut kahteen kertaan, kun on alkanut sisäpuolelta hilseillä. Viimeisessä visiirissä on selvästi nähtävillä, että visiirin pinta on erilainen visiirin reunoilla kuin katselualueella. Tuommoista häikäisyä en ole havainnut.
Täytyypä koittaa hakua
smile_org.gif
. Mulla ei ainakaan vielä hilseile (eka päivä ajossa), mutta toi ihme heijastelu vai mikälie olikaan ihmetytti.

Mä vuolin siitä poskipalan ja takaraivopalan välistä silleen, että toi piuhanippu puristuu niiden väliin, samoin tolle mikrofoonin liittimelle tein oman lokeronsa, muut kaiutin sekä taustamelu piuhat pujotin vaan styroksin ja kuoren väliin. En usko että sieltä hevillä lähtee liikenteeseen
smile_org.gif
.
Siinä saattaa vaan käydä helposti niin, että ensimmäisen kerran kun nousee pyörän päältä ja unohtaa irrottaa johdot, niin ne irtoaa tuolta kypärästä.
Toinen vaihtoehto, että kiinnitätä ne nippusiteellä, pyörä on huonosti jalalla ja lähdet pyörän luota reippaammin, niin pyörä kaatuu..  
tounge.gif

Siinä saattaa vaan käydä helposti niin, että ensimmäisen kerran kun nousee pyörän päältä ja unohtaa irrottaa johdot, niin ne irtoaa tuolta kypärästä.
Toinen vaihtoehto, että kiinnitätä ne nippusiteellä, pyörä on huonosti jalalla ja lähdet pyörän luota reippaammin, niin pyörä kaatuu..  
tounge.gif
Nii joo, enpäs tommosta vaihtoehtoo osannut edes ottaa huomioon
biggrin.gif
. Toisaalta mua ärsyttää noi kaikenmaailman piuhat, niin kuvittelisin muistavani aina niiden olemassa olon. Olisin halunnut langattoman systeemin, mikä mulla olikin eka, mut se ei toiminut kunnolla. Itseasiassa nyt mentiin vielä huonompaan suuntaan tällä piuhasysteemillä, lue vaikka vähän alempaa topicista
wink.gif
. Nää ei taida toimia vielä mitkään kypäräpuhelinsetit niinkuin niiden luvataan toimivan
veryangry.gif
. Tai sit mä saan aina sen susikappaleen
biggrin.gif
.
No en anna sen häiritä tätä pääasiaa, eli
062802moto_prv.gif
(köröttelyä)
smile_org.gif
.

Minä asensin vempeleet kypärääni linkissä olevan PDF:n ohjeiden mukaan ja hyvin onnistui.

Juuri tuon olin nähnyt ja nyt sain sen talteen.  
bowdown.gif

Vielä kun selviäisi miten nuo venttiilit on kiinni.
Pitää kaivaa ampiaiset sisältä ja avartaa noita reikiä kun ilma ei liiku. Ei huomaa eroa onko kiinni vai auki.
Jos keksit, miten nuo venttiilit saa irti (särkemättä  
tounge.gif
), kerro ihmeessä mullekkin. On noita lento-oliota mullakin tunkeutunut niihin.

Parhaillaan on S1:n pöydällä täysin ilman sisuskaluja ja ainakin minusta näyttää, että ne ilmanottoaukot on aika "pysyvästi" kiinnitetty pop-niitin näköisillä niiteillä.
Varovasti koitin ulkopuolelta väännellä sitä otsaventtiilin liikkuvaa osaa irti, mutta loppu uskallus kesken...

Eipä venttiileitä tarvitse irti saada kun ne saa paineilmalla kätevästi sisäpuolelta puhallettua auki ja loputhan saa puhtaaksi ihan vedellä.
Muuten kuula on jo purettu ja kaikki osat pesty, venttiilejä tutkin paremmalla ajalla.

Paineilmalla ei tee mitään.
Ainakaan 6 kilon paineella ei amppari tullut ulos.

Pitäisi päästä porailemaan noita aukkoja muutenkin suuremmiksi kun ei ilma liiku päänahassa.

Minullakin on tuollainen pikalukollinen malli johon haluan pujottaa yhden D soljen helpottamaan lukitsemista.
Mistä saan sellaisen vai pitääkö ruveta viilaamaan?

Tuli myös S1 hommattua ja nyt tarttisin tämän autocomin asennusohjeen. Linkin kautta en pääse ko ohjetta kurkkimaan, ilmeisestikään oikeudet eivät riitä jne. Löytyisikö joltain tätä S1 asennusdokumenttia, jotta pääsisin tämän asennuksen kanssa eteenpäin?  
bowdown.gif
Uppasin sen tuonne.
http://rapidshare.com/files/75142730/Schuberth_S1.pdf.html

Back