• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Schuberth s1 visiiriongelma

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pajazo
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Saako S1:een tarvikkeena visiiriä jossa ei ole mitään ihmekäsittelyä millään puolella?
Sen saa aikaan lämpimällä vedellä. Vatiin yöksi, aamulla pyyhkii limat pois ja asia on hoidossa. Ei ole enää käsittelyä millään puolella. Kirkkaaseen visiiriin voi sitten vaikkapa liimata Progripin pinlock-kalvon. (19,-)

En kuitenkaan suosittele huurtumisenestokalvon poistamista turhaan. Uusi hyväkuntoinen huurtumaton visiiri on erittäin hyvälaatuinen optisesti, eikä vedä sumuun. Sehän sen pinnoituksen tarkoitus on.

Tässä topikkia lukiessa saattaa jonkun mielestä ruveta tuntumaan, että se pinnoite olisi jotenkin huono juttu tai kaikilla viallinen. Näin ei kuitenkaan ole ja reilusti yli 90% käyttäjistä pitää sitä erittäin hyvänä ratkaisuna.

S1-malliin tulee jossain vaiheessa saamaan myös tehtaan pinlock-visiireitä, joita maahantuoja on jo tilannut, mutta tehdas ei käsittääkseni vielä ole toimittanut. Sen ohjehinta tulee olemaan muistaakseni n.120,-

Siinä ei hilseilyongelmia ilmene.

Silmälasien käyttäjänä pidän niiden huurtumista isoimpana ongelmana. Visiiri pysyy kirkkaana mutta rillit menee sumuun.. Niitäkin voi käsitellä, mutta se aine tuntuu aina katoavan putsatessa pois.
 
Itselläni on ollut ongelmia tuon sisäpinnoitteen kanssa myös. Visiiri menee paikallaan seistessä (ilma ei siis vaihdu) sameaksi, ei huuruun vaan sameaksi. Kerran visiiri on jo vaihdettu, sillä kalvo alkoi kuplimaan vesisateessa.

Tällä hetkellä on sellanen fiilis, että koko kalvo on täysin käyttökelvoton. Aika ärsyttävää, jos kypärää ei voi pitää edes valoissa seistessä visiiri kiinni.

Onko muilla vastaavaa kokemusta?
Joutuu nostamaan asian uudelleen esille, koska itselläninkin tuo visiirin sisäkalvo alkoi heti uutena kuplimaan näkökentän alalaidan paikkeilta ja sittemmin suurin osa kalvosta halusi irrota. Ennen kuplimista ensityypeillä viileällä kelillä päivällä ajettaessa ei varsinaista huurua muodostunut, mutta äärimmäisen sameaksi näkökenttä meni.

Toivottavasti tuo korjaantuu visiirin takuuseen vaihtamalla. Taitaa olla muutenkin itellä jossain määrin maanantaikappale, koska alkoi vuotamaan vettä visiirin sisäpuolelle sateessa ajettaessa (kaikki tuuletusräppänät oli kiinni, tiputteli visiirin ylälaidasta). On varsin kiusallinen tilanne kylmällä kelillä, kun vettä valuu naamalle...
Morjesta,

Jos kypärä on sellaisella visiirillä, että huurteenestokalvo alkaa ihan visiirin alareunasta, niin osassa niistä on esiintynyt kuvaamaasi ongelmaa, joka poistuu vaihdattamalla visiiri takuuna uuteen.

Nykyään uudet visiirit pysyvät hyvinä pitkään, koska niissä käsittely alkaa n. sentin verran alareunasta, jolloin kalvo ei joudu hankauksiin tiivisteen kanssa.

Vesivuodon visiirin yläreunasta saat loppumaan yksinkertaisesti säätämällä hiukan poskipalan tai -palojen asentoa, siten että visiiri sulkeutuu kunnolla tiivistettä vasten.
Pitää tulla pyörähtämään kypärän kanssa sielläpäin kunhan ehtii. Tarkastin just visiirin ja pinnoitetta on vielä alalaidassa jäljellä n. 0,5cm matkalta, mutta keskeltä on halunnut tietyltä alueelta poistua. Epäilemättä korjaantuu vaihtamalla.

Pitää kokeilla tuota poskipalojen siirtokikkaa.

Kiitokset asiallisesta vastauksesta.
 
Joo. Ei tuo visiiri oo edelleenkään mun mielestä mistään kotosin. Oon kehittäny sellasen automaation, että visiiri vedetään raolleen aina 1,5 minuutin välein, pidetään silleen pari sekunttia, jotta ilma vaihtuu ja suljetaan taas. Tälleen menee rattosasti matkat...
033102ass_1_prv.gif


Ainoo selitys mitä tolle oon keksiny on se, että kypärä on liian tiukka, jolloin toi ilmastointi ei toimi kunnolla. Siellähän on ne ilmastointikanavat pehmusteiden keskellä - jos on liian tiukka ne puristuu kiinni ja ilma ei kierrä. Tosi fiksua?

Schuberthin ostaessa pitää siis valita turvallisuus tai.. turvallisuus. Eli haluaako, että kypärä on sopiva vai haluaako, että näkee jotain kypärästä uloskin.

033102ass_1_prv.gif
 
Onkos kenelläkään ongelmia visiirin tiiviyden kanssa? Itellä on takuuseen vaihdettu mukamas toi paremi huurtumaton ja vaikka kuinka säädän sitä niin helvetti sitä tiiviiksi saa.

Tuntuu satasen jälkeen että ajaa visiiri auki ja kun päätä kääntelee niin voimistuu vaan.
 
Itselläni on ollut ongelmia tuon sisäpinnoitteen kanssa myös. Visiiri menee paikallaan seistessä (ilma ei siis vaihdu) sameaksi, ei huuruun vaan sameaksi. Kerran visiiri on jo vaihdettu, sillä kalvo alkoi kuplimaan vesisateessa.

Tällä hetkellä on sellanen fiilis, että koko kalvo on täysin käyttökelvoton. Aika ärsyttävää, jos kypärää ei voi pitää edes valoissa seistessä visiiri kiinni.

Onko muilla vastaavaa kokemusta?
Joutuu nostamaan asian uudelleen esille, koska itselläninkin tuo visiirin sisäkalvo alkoi heti uutena kuplimaan näkökentän alalaidan paikkeilta ja sittemmin suurin osa kalvosta halusi irrota. Ennen kuplimista ensityypeillä viileällä kelillä päivällä ajettaessa ei varsinaista huurua muodostunut, mutta äärimmäisen sameaksi näkökenttä meni.

Toivottavasti tuo korjaantuu visiirin takuuseen vaihtamalla. Taitaa olla muutenkin itellä jossain määrin maanantaikappale, koska alkoi vuotamaan vettä visiirin sisäpuolelle sateessa ajettaessa (kaikki tuuletusräppänät oli kiinni, tiputteli visiirin ylälaidasta). On varsin kiusallinen tilanne kylmällä kelillä, kun vettä valuu naamalle...
Morjesta,

Jos kypärä on sellaisella visiirillä, että huurteenestokalvo alkaa ihan visiirin alareunasta, niin osassa niistä on esiintynyt kuvaamaasi ongelmaa, joka poistuu vaihdattamalla visiiri takuuna uuteen.

Nykyään uudet visiirit pysyvät hyvinä pitkään, koska niissä käsittely alkaa n. sentin verran alareunasta, jolloin kalvo ei joudu hankauksiin tiivisteen kanssa.

Vesivuodon visiirin yläreunasta saat loppumaan yksinkertaisesti säätämällä hiukan poskipalan tai -palojen asentoa, siten että visiiri sulkeutuu kunnolla tiivistettä vasten.
ittellä kanssa hilseilee pois se kalvo...maahantuojalta vai mistäkös tuota vois takuuseen hakea? Ostin tämän viime syksynä, liikettä en muista kun vinkin sain tätä kautta mutta suomalaiselta firmalta kylläki ja postitse lähettivät...pitänee hakia firman nimeä vai menneekö maahantuojan kautta?
 
Huurtumisongelma oli alussa.

Vaihtoivat pleksin suosiolla, silloin niissä oli jotakin vikaa, koska koko pinnoite irtoili reunoilta jo vuoden käytön jälkeen.

Olen ajellut ko. kypärä päässäni jo kolme vuotta ja tuo nopea huurtuminen häiritsee edelleenkin.

sad_orig.gif
 
Mulla on lähtenyt se kalvo puoliksi irti. Ensimmäiseksi se lähti siitä kohtaa mihin hengitys osuu ja siitä se on hiljalleen irtoillut isommalta alueelta. Kalvo taisi kestää noin vuoden verran. Empä siitä ole ressiä ottanut, avaan visiirin valoissa ja muuten pidän visiirin alla olevan tuuletusräppänän auki niin pysyy kyllä ajossa huurteettomana säällä kuin säällä.

Silloin kun kypärän ostin niin sitä kehuttiin hiljaiseksi kypäräksi. Noh, on se tulppien kanssa ihan ok, mutta ei se mielestäni mikään hiljaisuuden perikuva ole. Vaikka onko sellaista kypärää olemassakaan joka olisi oikeasti hiljainen, niin että voisi ajella ilman tulppia...

Onko niissä kalvoissa kuinka pitkä takuu? Kypärä on ostettu .orgista.
 
Schuberth S1
Ensimmäinen visiiri - kalvo alkoi irrota
Toinen visiiri - veti herkästi sumeaksi
Kolmas visiiri = Pinlock Louisilta Saksasta - on hyvä!
 
En jaksanut lukea muita vastauksia.. Visiirin sisäpinnalla oleva huurteenestokalvo on 100 % varmasti virheellinen ja saat takuuseen uuden visiirin, kunhan vaan vaadit. Ei ole ensimmäinen tapaus ja tuskin viimeinenkään.
Sama homma mulla, eli halokehät valojen ympärillä + pinnoite osittain irti. Uudella visiirillä ei mitään ongelmia
 
Takuun kanssa on vähän niin ja näin, kun tilasin kypärän ebaysta ja en jaksaisi saksaan asti alkaa lähettämään visiiriä. Kysyin muuten Tokimotosta pinlock-visiirin hintaa ja niitä kuulemma saa hintaan 120 euroa (huh huh). Ei oikeastaan kyllä kiinnostaisi edes hankkia tuollaista alkuperäisvisiiriä, kun ei ne vissiin koskaan toimi kunnolla ainakaan pitkään. Kai se on tilattava louisilta seitsemälläkympillä tuo pinlock-visiiri, kunhan rahatilanne sallii. Pesin alkuperäisestä visiiristä sen "huurteenestokalvon" pois painepesurilla ja laitoin sisäpinnalle fairya. Se toimii ainakin paremmin kuin alkuperäinen kalvo.
 
Nyt olen parina yönä jo liotellut tuota kalvoa mutta ei ole kuin puolet irronnut.  
veryangry.gif

Millään muulla kuin kynsillä tuota ei voi raapia ja tuostakin tulee naarmua.

Tuo oli niin perhanan sumea että pimeällä ei tehnyt mitään.
Nyt näkökenttä on kalvoton ja näkee paremmin.

Joutuuko tuon nykyisen lähettämään jonnekkin jos takuisiin meinaa?

Oletteko tilailleet Pinlock mallia Saksasta?
 
Pitipäs nyt heittää positiivinenkin kommentti. Nyt on ollut käytössä S1 pari ajokautta ja kilometrejä on kertynyt ~10 000km. Tähän mennessä ei ole ollut mitään ongelmia kalvon kanssa. "Kop kop". Kypärä toimii niin pimeällä kuin sateellakin ja voisin sanoa, että olen kypäräni löytänyt.

Aimopamaus:
Oletko liottanut visiiriä fairy-vedessä?
 
Tosiaan painepesurilla lähtee äkkiä tuo kalvo ilman että visiiri vaurioituu pahemmin.
 
Mulla ollu kans vaan pelkästään positiivisia kokemuksia tosta kypärästä. Alkuperäinen visiiri meni takuuseen, ja uus toimii todella hyvin. Ei minkäänlaista huurtumista / halo ilmiötä.
En tosin kyllä istu katteen suojassa, ja ilmavirta pääsee tulemaan suoraan kypärään.
 
Viime vuonna ostin S1:n ja pian huomasin, että aurinkovisiiri taittaa ikävästi yhdestä kohtaa, mutta kuitenkin niin vähän että sitä voi käyttää. KX-Center suositti ajamaan kesän tuolla visiirillä, koska korjaukseen olisi helposti mennyt kolmekin viikkoa (koko kypärä lähetettävä hollantiin). Loppukesästä myös tuo kirkas visiiri alkoi hilseillä. Alkutalvesta vein kypärän takuukorjaukseen, ja nyt on molemmat visiirit uudet.
wink.gif

Onneksi ostin kypärän tällä kertaa Suomesta, ja hyvään hintaan.
 
Minulta kävi myös huurteenestokalvo hilseilemään 1kk ajelun jälkeen, vaihto uuteen onnistui vaivatta reliatecilla.
 
Silmälasien käyttäjänä pidän niiden huurtumista isoimpana ongelmana. Visiiri pysyy kirkkaana mutta rillit menee sumuun.. Niitäkin voi käsitellä, mutta se aine tuntuu aina katoavan putsatessa pois.
Tarkoittaako tämä sitä, että tsuupertin kanssa rillit menevät huuruun tavallista kiihkeämmin? Ajattelin vain, että itse en ole tuota kokenut ongelmaksi koskaan muita kypärämerkkejä käyttämällä.

Entä osaako joku kertoa, että koskeeko tämän ketjun risut myös C2:sta?
 
Back
Ylös