• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Schuberth S2 kokemuksia

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja zei-zei
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kun nyt tätä ruukkua käytän niin asia, joka "pelästytti" itseänikin. Kiireinen kauppareissu muutama viikko sitten, ostokset takaboxiin, kiireellä ruukku päähän, hanskat käteen, pyörän päälle ja startaten. Sitten selkäydin, ennen lähtöä, muistutti jostain - ja kokeilu leuan alle. Keleen kele, siinähän se roikkui remmi kiinnittämättä. Olin tyytyväinen kun pikalukon sai kiinni repimättä hanskoja käsistä.

Niin, suupertti on toisaalla haukuttu jossain kiitelty, no mulla on tämä S2 ja kesäreissussa käytetty VAATIVISSA olosuhteissa ja hyvin pärjätty.

Ja mitkä olivat VAATIVAT olosuhteet:

Yöajoa Saksan bahnoilla tuntikausia josta useampi tunti rankassa vesisateessa (vesi roiskui eturenkaasta molemmilta puolilta ajosaappaille) ja kovassa liikenteessä. Ainoa vika oli, kun visiirin / pinlockin sisäpintaan tuli muutama tippa vettä, jonka kuivasin aina mukanani kulkevilla talouspaperin paloilla. Ei naarmuakaan pinlockissa.
Eikä vuotanut kypärän helmasta vettä kauluksesta Rukan ajopuvun sisäpuolelle pisaraakaan! Ja sitä nestemäistä autovahaa visiirin ulkopintaan!

Sitten häikäisevässä auringonpaisteessa ajaminen, hyvin toimi aurinkovisiiri estäen häikäisyn. Kahden kauden ja n. 30000 km jälkeen olen kerran puhdistanut aurinkovisiirin pinnat, eikä muuta.

No, entäs sitten kun piti suhauttaa Välimeren rantateillä jatkuvasti toistuviin hämäriin tunneleihin, hetkessä aurinkovisiiri ylös ja kirkkaat olivat näkymät. Ja jos muutaman kymmenen metrin pituisen tunnelin olisi jollain mustalla visiirillä pärjännyt, niin miten olisi vedetty kilometrien (20 km) pituiset tunnelit, ja semmoisia oli useita.
Vaarallista touhua vetää umpisokeana, vauhtia siellä on semmoinen 80 - 100 lasissa ja liikennettä ihan riittävästi.

Muista syyperteistä en tiedä, mutta S2 ainakin toimii - ja hyvin.

Ostin S2:n viime kaudeks, S1 pro:n seuraajaks, ku siihen olin ollut tyytyväinen.

Mut täytyy sanoa et oli paha pettymys, suunilleen kaikki piti olla parempaa kun S1:ssä, mut paskat kypärä oli monilta osilta huonompi.
mm huonompi tuuletus/ilmanvaihto, meluisampi, vaikeempi vetää päähän ahtaan/tiukan pääaukon takia, visiirist irtos molemmat pinlock nastat (vaikka en edes pinnlokkia ikinä käyttänyt) ja yleensä jäi koko kypäräst huonomman laadun tunne, kun edeltäjästä S1 pro:sta.
Parempaa oli vain se et vuoret/toppaukset irrotettavat ja leukaremmin pikalukko.

Olin jo myyjäliikken kanssa sopinu et palautan kypärän, koska ei mielestäni täyttäny hintaluokkansa kritereitä.
Mut ku meni pienessä lipsahduksessa lunastukseen, niin jäi kaupanpurku tekemättä.

Ei ehkä ihan huono kypärä, mut paljon huonompi kun S1 pro, eikä todellakaan ole korkean hintansa arvoinen! :hanuria:

Erilaisista maallikkojen ja testaajien kertomuksista suhtaudun hyvin skeptisesti melun määreeseen ja arvuutteluun, koska on asia joka mitä suurimmissa määrin on subjektiivinen. Asiaan vaikuttavia tekijöitä mm.: henkilökohtainen suhtautuminen meluun, mahdollisesti jo heikentynyt kuulo eri äänialueilla, pyörän tyyppi ja mahdollisen tuulisuojan suunnittelun onnistuminen / aerodynamiikka, suositus käyttää korvatulppia ainakin maantienopeudessa, miksei kaupunkiliikenteessäkin.
Melusta yleisesti: http://fi.wikipedia.org/wiki/Melu

Tuulisuojista/plekseistä, sattuneesta syystä olen koeajanut/kokeillut parin vuoden sisään kahta Adve-luokan uutuusmallia, molemmat ns. eurooppalaisvalmistetta, varustettuna alkup. tuulisuojalla. Oli hämmästys suuri kun pienissäkin nopeuksissa, abaut 80 kmh, kypärässä tärisi ja humpsutteli perkuleesti vs. moni muu tuulisuojallinen/katteellinen pyörä joilla olen ajanut.

Ei tässä muuta...jatkakaa.

Back