• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Schuberthin potat...

sähköorava

New member
Onko kellä mahdollisesti kokemusta Schuberthin potista? Erityisesti tuosta Conceptista? Mikä melutaso? Kiristääkö? Entäs se aurinkovisiiri-sydeemi, toimiiko?

Ja ennen kaikkea, mistä niitä saisi? Mielellään halvalla... Alkaa tuo vanha Shoei olla jo riittävästi potkuja saanut. Eikä sillä kertaakaan olla menty nurin...

Mulla on toi Conceptista seuraava kehitysmalli C2 joka on paljon hiljaisempi . Aurinkovisiiri toimii ja on hyvä . "Kiristääkö" ? Eiköhän se ole jokaisen omasta lantusta kiinni mikä käy mikä ei , ainakin mulle on toi C2 ihan ok.

Concept on omassa päässäni viihtynyt jo 5. kautta tms. ja noistakin pari-kolme ekaa ympärivuotisessa käytössä. Ainoat varsinaiset moitteet oikeastaan koskee tuota suht herkästi irtoavaa met.sinistä maalausta - pieni pusu johonkin ja jo on valkoinen skraadu pinnassa
confused_orig.gif
Maahantuoja on Tokimoto, mutta kovin nihkeästi tuntuu Schuberth heitä tukevan = kesken kauden kamaa hyllyyn varsin hankala enää saada. Netistä jostain suuremmasta Keski-Euroopan lafkasta saatavuus on parempi ja voipi ehkä jopa tulla halvemmaksi postituksineen kuin mitä Tokimoton hyllystä mukaan lähtisi
lookaround_orig.gif

Niin ja meluisuus Conceptissa on avattavien alhaisimpia, mutta toki häviää aika monellekin umpiruukulle. C2 onkin jo kokonaan toista maata ja melkein mahtuu 1 käden sormiin sitä hiljaisemmat umpiruukutkin, joista niistäkin pari taitaa olla Schuberthin mallia
wink.gif
Muotin muoto on enempi pitkulaista päätä varten => eipä puristele ainakaan itsellä otsa-takaraivo -linjalla vaikka niin moni muu sen tekeekin
thumbs-up.gif
Ja se aurinkovisiiri on aivan loistava keksintö! Ajossa näpsäkästi lennossa On/Off ja päällä ollessaankin jättää alaosaan just sen verran rakoa että mittaristot näkyy kunnolla
thumbs-up.gif

Niin ja visiireistä muutenkin, se sisäpuolen AntiFox-pinnoitus on myös erittäin toimiva = ihan aikuisten oikeasti huurtumaton visiiri. Tietty joskus (talvella) on sellaset sumukelit että väkisinkin huurtuu, mutta niin ne huurtuu kaikki muukin ilman erillistä lämmitystä - jonka senkin muuten saa Schuberthilta, sähkölämmitteinen visiiri
eek.gif
Myös visiirin City-asento (visiiri liikahtaa pari mm suoraan eteenpäin => visiirin ja kypärän tiivisteiden väliin pieni ilmarako) on erittäin näpsäkkä - ilma kiertää, mutta -15 pakkasillakaan ei liiaksi että naama jäätyisi
thumbs-up.gif

Concepti on ollut nyt reippaat 4000km päässä ja aurinkovisiiri on todella kurko varuste, vallankin kun nelisilmä olen
wink.gif
Melutaso on kyllä sitä luokkaa että ilman tulppia en pitempää matkaa lähtisi tekemään, mutta kai tämäkin jossain määrin vaihtelee myös pyörän mallin mukaan (ja itselle tulppien käyttö ei ongelma). Ihan asiallinen potta, C2 varmaan vielä enempi. En valita.

Hyvä kypärä. Ei muuta sanomista kuin visiirin kiinnikkeet kuluu luvattoman nopeasti. Siis ne muovipalat, joissa ne lovet. Ei meinaa enää pysyä visiiri auki.

On (tai oli) Concept ja C2. Concept meni kolaroidessa ja hommasin viikko sitten C2:n. Concept oli hyvä kypärä, mutta tää C2 on vielä hiljaisempi ja tuo ilmastointi on hivenen parempi. Ehkä C2 on myös hieman väljempi korvien kohdalla. Ja ne C2:n punaiset indikaattorinastat on hyvä juttu; muutaman kerran on Conceptissa jäänyt huomaamatta "leuka loksahtamatta" (=jonkinlainen turvariski). Vaihdoin Schuberttiin muuten Shoiesta; meikäläisen pölkkypää taitaa olla lähempänä sakujen anatomiaa ja sopi hyvin päähän vielä kuulokkeiden kanssa. Aurinkovisiiri ihan ehdoton ja kakkossyy vaihtaa/pitäytyä suumakkerissa.

Tänään sain päähän tuon C2:n ja mahtava pelihän tuo on. Edellinen avattava oli HJC:n SY-MAX joka oli ihan kohtuullinen mutta niin äänekäs että hermot meni. Myäs HJC:n umpikypärä on paljon meluisampi kuin tuo avattava C2.

Aurinkovisiiri on hyvä ja toimii. Visiirin kiinnityksessä on jotain outoa tai en sitten osaa käyttää - pientä vinkunaa välillä mutta se saattaa johtua siitäkin että visiiri jäi välillä vähän puolittain tähän kaupunkiasentoon...

Mutta positiivisesti yllättynyt.

Mulla on tuo S1. Onhan se hiljainen, mutta kuumemmilla keleillä kaipaisi enemmän tuuletusta. Pelkkä visiirin raottaminen ei auta, kun ei ilma sen tiiviin härdellin ympäri niin hyvin kierrä. Joka tapauksessa mielellään käyttää korvatulppia, kun katteista aina tulee vähän pyörteitä kypärään. Customilla tuolla en välttämättä korvatulppia kaipaa. Kun kerran käyttää korvatulppia, niin ei sen kypärän melulla niin paljon ole väliä. Tää on tätä säätämistä. Tekisi mieli ostaa ilmavampi toinen kypärä hellekelejä varten. Ei tuo nytkään inhoittava ole tuon jonkun coolmax verhoilun ansiosta, mutta enemmän tuulta tukkaan tekisi mieli saada.

Mulla on tuo S1. Onhan se hiljainen, mutta kuumemmilla keleillä kaipaisi enemmän tuuletusta. Pelkkä visiirin raottaminen ei auta, kun ei ilma sen tiiviin härdellin ympäri niin hyvin kierrä. Joka tapauksessa mielellään käyttää korvatulppia, kun katteista aina tulee vähän pyörteitä kypärään. Customilla tuolla en välttämättä korvatulppia kaipaa. Kun kerran käyttää korvatulppia, niin ei sen kypärän melulla niin paljon ole väliä. Tää on tätä säätämistä. Tekisi mieli ostaa ilmavampi toinen kypärä hellekelejä varten. Ei tuo nytkään inhoittava ole tuon jonkun coolmax verhoilun ansiosta, mutta enemmän tuulta tukkaan tekisi mieli saada.
Mulla on myös S1 ja olen ollut todella tyytyväinen. Istuu mun päähän paremmin kuin mikään Arai tahi Shoei ja se aurinkovisiiri on aivan voittamaton systeemi, varsinkin silmälasien käyttäjälle. Tuosta tuuletuksestakin olen vähän toista mieltä. Kun avaa sen räppänän kypärän päällä niin kyllä ilma vaihtuu pään kuoressa vallan mainiosti.

Mä en käyttänyt S1:n kanssa aluksi korvatulppia ollenkaan, mutta nyt kun se on vähäsen väljähtänyt niin joutuu käyttämään.

S1 täällä myös...pelkkää hyvää sanottavana. Tuuletus pelaa, korvatulppia en ole koskaan käyttänyt (potan sisuspehmikkeet niin sopivasti osuu korvalehden päälle, että juttelukin vaikeaa parkissa jos potta on jo päässä), aurinkovisiirin alareuna saisi kyllä mielummin olla suora...(en oo kokeillu kääntää ylösalasain).

Sama täällä. Kimppatilaus S1 käytössä ja tyytyväinen olen ollut. Käänsin aurinkolipan ylösalaisin, minustakin suora reuna on mukavampi.

Mulla oli tähän asti Shoei:n Syncrotec2.Hyvä ja hiljainen kypärä mutta puristi hivenen ohimon/poskipään seudulta.Aurinkolaseille on tässä mallissa tehty "tila".

Ostin pari viikkoa sitten ton Schuberthin C2:n aurinkolipan vuoksi.On ihan yliveto.

Nyt kun on kokemusta näistä molemmista avattavista niin C2 on hiljaisempi kun ajaa Panin pleksi ala-asennossa.Kun taas nostaa pyörän pleksiä niin että ei tuule,mutta näkee näkee vielä yli, niin, yllätys yllätys,Syncrotec on hiljaisempi.
Kun taas nostaa pleksin max yläasentoon voittaa C2.

S1 täälläkin ja aivan loistava. Hiljainen ja mukava päässä. Tosin eareita käytän silti. Aurinkovisiiri on ihan ehdoton. En voi kuin suositella ko pottaa.

Mulla ollut C2 käytössä n. 5000 km ja tyytyväinen olen ollut.
Hiljainen, mutta matka-ajossa kannattaa käyttää eareita.
Aurinkolippakin toimii ja avattavuutensa ansiosta ehdoton
valinta lasien käyttäjille.

Suosittelen!

C2 ollut käytössä n.4000km ja ihan tyytyväinen olen ollut. Ehkä hieman pienemmän koon olisin saanut ottaa sillä tuntuu että pehmusteet ovat antaneet aikalailla periksi. Aurinkolippa on ihan ykkönen samoin avattavuus silmälasien kannalta.

Hintatietoja:

C2 musta, ovh.450,- ja shopissa 399,-
C2 hopea, ovh 480,- ja shopissa 429,-
C2 punainen (ainoastaan muutama M-kokoinen tilattavissa tälle kaudelle)
C2 antrasiitti ( valitettavasti ei tänä kautena saatavilla)

S1 musta, ovh 510,- ja shopissa 459,-
S1 metallivärit 535,- ja shopissa 479,-
S1 grafiikat      565,- ja shopissa 519,- (vain rajoitetusti)

saatavuudet näkyvät shopissa. (Vihreä ostoskärry= varastossa välimyyntivarauksin. Varastosaldot päivittyvät arki-iltaisin)

Kyseessä ovat tämän kesän suosituimmat kypärät shopissa. Syitä voi tulkita edellisistä kirjoituksista.

t. Shoppilaiset

Kuulin eräältä henkilöltä, että Schubert on ainoa kypärämerkki, jonka kypärän on saanut paljain käsin puristamalla murtumaan. Kertoi että testailevat erimerkkejä aina silloin tällöin ihan mielenkiinnon vuoksi...
Varmaan oli maanantaikappale se rikkoontunut.

Concept käytössä toista kesää nyt.

Muuten olen ollut tyytyväinen mutta mielestäni visiirin huurtumattomuusa heikkenee ajan myötä?!?!
Visiirin sisäpintaa olen pessyt vain vedellä. Oletteko pesseet saippua vedellä tai fairyllä ja miten paljon on vaikuttanut huurtumiseen??

Meluahan tuossa kypärässä on, vertailukohtana itsella Shoei Raid, samalla pyörällä ajettuna.
Tuo meluhan aiheutuu pääasiassa leukasuojan ja potta osan välisestä saumasta. Jos laittaa ajaessa hanskaa siihen sauman päälle niin huomaa miten hiljenee melut.
C2:ssa on sitten ilmeisesti tiivistetty tuota saumaa paremmin.

Itse ostin mustan koska olin kuullut juttua että ainakin sinisestä lohkeilee maali helposti.

Aurinkovisiiri on ykkönen
062802moto_prv.gif

Seuraava kypärä on tod.näköisesti S1!
Olisin ostanut jo viime kesänä, mutta kun S1:stä ei Oulussa myyty ja piti päästä nopeasti ajamaan uudella pyörällä.

Muuten olen ollut tyytyväinen mutta mielestäni visiirin huurtumattomuusa heikkenee ajan myötä?!?!
Visiirin sisäpintaa olen pessyt vain vedellä. Oletteko pesseet saippua vedellä tai fairyllä ja miten paljon on vaikuttanut huurtumiseen??
Joo, kyllä minullakin nykyisin alkaa huurtumaan. Olen pessyt fairylla, jonka jälkeen huurtuminen on vähäisempää.

Itse ostin mustan koska olin kuullut juttua että ainakin sinisestä lohkeilee maali helposti.
Minulla on sininen ja muutamasta kohdasta onkin lohjennut pieni palanen.

edit: quotet kohdilleen

Back