• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Schuberthin potat...

pyöränä tosin vain Kawa EL 250..ei kovin äänekäs, mutta korvia en ehdoin tahdoin tahtoisi tuhota
Ei moottoriäänet eikä muutkaan moottoripyörän kolinat juurikaan kuuloa vaurioita,vaan tuulen "humina" kypärän ympärillä.Sen sitten kuulet korvillasi kypärän sisältä.
sad_orig.gif
Itseasiassa joku Ninja tuli viereeni liikennevaloissa ja se piti moninkertaista ääntä omaani verrattuna. Korviin melkein sattui kun se piti niin kovaa meteliä.

Asiasta toiseen, oletteko liimaillut potan mukana tulleita heijastintarroja paikalleen ? Hämärässähän tuo ehkä tuo lisäturvallisuutta. Mikähän olisi optimipaikka, itse ajattelin, että jopa sivuille voisi liimata ne, koska eihän sitä tiedä kuka tulee kolmion takaa kylkeen..

Tulipa tää ketju mieleeni...

Nyt kun kausi on ohi ja saikulla muutenkin niin aikani kuluksi kysyin moto-plussasta että miten menetellään kun S1 anti-fog kalvo on rispaantunut, pyysivät valokuvan visiiristä ja sen jälkeen ilmottivat että laittavat uuden tulemaan ja vanhankin saa pitää...

palvelu pelaa...

Tokimotostakin kysyin että miten suhtautuvat ulkomailta ostetuihin kypäriin, takuu olis kyllä toiminut mutta postikulut olis menny omaan piikkiin...

Itselläni alkoi mietityttämään oman Conceptin turvallisuus.

Nimittäin vaikka sen leukasuojan on sulkenut kunnolla, niin että loksahtaa varmasti kiinni, niin jos oikella kädellä hieman voimakkaammin nykäisee leukaosaa niin sen puolen leukasuojanlukitus aukeaa
crazy.gif

Vasenpuoli jossa se avausnupikka on pysyy kyllä kiinni vaikka sitä vähän voimakkaammin yrittäisi nykäistä auki.

Eli jos tuon kypärän kanssa iskee päänsä tiehen leukaosa edellä niin voi leukaan sattua
confused_orig.gif

Onkohan mulla tuossa kypärässä vikaa, vai aukeaako muidenkin conceptien leukaosat oikealta puolelta yhtä herkästi?

Kypärässä vikaa, huoltoon vaan tulee kuntoon. Oma C2 ollut huollossa. Kun tuli takaisin, luultavastii ainoa mikä oli ostamaani alkuperäistä kypärää oli kuori ja iskunvaimennus täyte. Kokemusta Concept II kypärästä 70000 km ja C2 kypärästä 35000 km En vaihda merkkiä, odottelen C3. Pari vähän käytettyä C2 menee sitten moottorikelkkakelkka käytöön.

Pakkaa hyvin ja Tokimotoon. Kuntoon tulee. Halvempaa kuin uuden osto, 3 v takuu.

Kotisivuillaan kerrotaan:

"Tokimoton myymälä on lopettanut toimintansa.
Kaikki kesken olevat asiat hoidetaan loppuun ja siihen saakka palvelee vielä myymälän puhelinnumero 0207 809 490 sekä sähköposti myynti(at)tokimoto.fi
Jatkossa kaikki yksityisasiakkaat palvellaan jälleenmyyjien toimesta."

Oma C2 vuoti pahasti vettä, käytettiin Tokimoton kautta Saksassa, pari kolme kuukautta meni (onneksi talvella, osasin odottaa) mutta tuli kuntoon.

Eli enää ei ole syytä ostaa Suomesta.
Postitteluksi kun menee niin laitan mieluummin itse suoraan Saksaan. Saa poiskin nopeammin.

Pyysin juuri omaan S1:seen Saksasta uudet tiivisteet, joita tokimoto ei viitsinyt hommata ollenkaan. Tarjoutuivat postittamaan koko kuulan Saksaan.

Sain tiivisteet muutamassa päivässä kirjeenä ilman veloitusta ja vaihdan ne itse.
062802jumpie_prv.gif

Kokemukset S1:tä, kuumilla keleillä voisi tuulettaa hieman reippaammin, pitänee talven mittaan tutkailla niitä tuuletuskanavia ek@:n neuvojen mukaan. Huurtumattomuuskalvo rispaantui omia aikojaan pois, lupasivat uuden kunhan lähetän vanhan takaisin myyjälle Saksaan.
Aurinkovisiiri superhyvä, visiirimekanismi toimiva ja helppo irroittaa pesua varten, kaikkinensa oikein hyvä ja hiljainen kypärä joskin hieman kevyempikin voisi olla.

Juuh olen myös ollut S1 seen tyytyväinen. Tosin pinlock visiiri on must, mutta muuten mainio.
Eka potta oli Consept musta - kuuma kun hitto.
Toka C2 hopea ei enää ollenkaan kuuma (myynnissä)
Nyt on S1 hopea, sininen, musta ja ei toikaan ole kuuma.

Mulle oli yllätys miten paljon potan väri vaikuttaa taajamassa.
Tämä ei perustu emppiiriseen tutkimukseen ;)

Tyytyväinen C2:n käyttäjä täälläkin. Concept oli äänekkäämpi. Tällä C2:lla käytän tulppia jos lähden maantielle tai motarille.

Tuli testattua tuo C2:n talviominaisuudet alkuviikosta. -5...+2 astetta. Astetta ja huurtui/jäätyi pinlockista huolimatta. Visiiri auki oli hyvä ajella. Pyörän pleksi riitti. Ukko jäässä 200 kilsan matkalla mut se on toinen tarina..

Ainoa kitinän aihe on musatulpat... olen testaillut muutamaa merkkiä mutta kivutonta en ole löytänyt. Nyt käytössä Kossin sparkplugit mutta sattuu nekin.

Persus, menikö Toki konkkaan? Täytyypi sitten pistää muuta kautta potta takuukorjaukseen

Kokemukset S1:tä, kuumilla keleillä voisi tuulettaa hieman reippaammin, pitänee talven mittaan tutkailla niitä tuuletuskanavia ek@:n neuvojen mukaan.
Missäs ne neuvot on?

Ajattelin porailla tuuletusreikiä hieman isommiksi, mutta en saa noita räppänöitä irti. Varmasti hajoaa jos kampeaa enemmän.

Onko noissa sisältäpäin vedetyt ruuvit?
eek.gif

Hyviä tuotteita, mikäli istuu omaan kuuppaan. S1:llä ajaisin, jollei otsasta lähtisi nahka kävelemään... Istuvuus(miellyttävyys = passiivinen turvallisuus) on kuitenkin se kypärän tärkein ominaisuus.

Tyytyväinen C2:n käyttäjä täälläkin. Concept oli äänekkäämpi. Tällä C2:lla käytän tulppia jos lähden maantielle tai motarille.

Tuli testattua tuo C2:n talviominaisuudet alkuviikosta. -5...+2 astetta. Astetta ja huurtui/jäätyi pinlockista huolimatta. Visiiri auki oli hyvä ajella. Pyörän pleksi riitti. Ukko jäässä 200 kilsan matkalla mut se on toinen tarina..

Ainoa kitinän aihe on musatulpat... olen testaillut muutamaa merkkiä mutta kivutonta en ole löytänyt. Nyt käytössä Kossin sparkplugit mutta sattuu nekin.
Tästä on omakin topicci mutta nuo jos ei sovi,niin kannattanee unohtaa koko juttu, itsellä on identtiset AKG:t
http://www.elektroni.fi/?product=7742
Paljon Kosseja paremmat

C2
Kiitämme:
Tuuletus toimii
Aurinkovisiiri
Ulospäin avattava visiiri (kaupunkiasento)
Hiljainen (nakupyörä)
Istuu kuin pipo minun päässä

Miinusta
Äänekäs (katettu pyörä)
Leukatuuletusläppä vuotaa (minä teippasin sen umpeen)
Ärsyttävän tiukka leukaosa suljettaessa (varmaan sen takia hiljainen).

Minusta ihan huippukypärä, vaikka sen takia piti pyörästä ottaa pleksi pois, kun ei pystynyt ajamaan edes korvatulppien kanssa. Nyt ei tarvitse edes tulppia.
Jos omistat naku/custom-pyörän niin C2 on hyvä valinta

Persus, menikö Toki konkkaan? Täytyypi sitten pistää muuta kautta potta takuukorjaukseen
Ei Tokimoto ole mihinkään konkkaan mennyt.

He ovat vain nykyään keskittyneet maahantuontiin eikä jälleenmyyntiin.

Takuut hoituvat heidän avullaan aivan normaalisti sen jälleenmyyjän kautta mistä olet kypäräsi ostanut. Esim. meidän kautta voi hoidella myös.

Ystävällisin terveisin
Pekka Lehtinen
ReliaTec Oy (olemme Tokimoto Oy:n jälleenmyyjä)
Tuupakantie 3
01740 VANTAA
puh: 09-530 6230

Eli enää ei ole syytä ostaa Suomesta.
Postitteluksi kun menee niin laitan mieluummin itse suoraan Saksaan. Saa poiskin nopeammin.

Pyysin juuri omaan S1:seen Saksasta uudet tiivisteet, joita tokimoto ei viitsinyt hommata ollenkaan. Tarjoutuivat postittamaan koko kuulan Saksaan.

Sain tiivisteet muutamassa päivässä kirjeenä ilman veloitusta ja vaihdan ne itse.  
062802jumpie_prv.gif
Nyt on pakko kommentoida että kaikki tuo hoituu Suomesta jälleenmyyjien toimesta.

Tokihan nimenomaan ulkomailta suoraan tilattu kypärä saattaa aiheuttaa joissain paikallisissa kauppiaissa närää, joka on aivan luonnollista.

Me itse kuitenkin hoidamme myös sellaisten kypärien takuuasioita.
wink.gif

Tavoitteemme on palvella asiakkaita mahdollisimman hyvin ja siihen kuuluu edustamiemme merkkien imagon säilyttäminen korkealla tasolla.

Pyrimme myös samalla pitämään hinnat mahdollisimman edullisena, jotta Suomalaiset saisivat kotimaastaan tuotteet helposti ja nopeasti.

Ystävällisin terveisin
Pekka Lehtinen
Reliatec Oy
Tuupakantie 3
01740 VANTAA
puh:09-530 6230

Back