• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Schuberthin S1 visiiri

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja barro
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

barro

VTR SP-2
Talven jälkeen otin ko. kypärän suojapussista ja ihalilin...huomasin samalla että visiirin yläosassa oli pieneltä alalta pala visiiriä poissa. Onko tuo lohjennut osa ns. huurtumisen estopinnoite??

Visiiri itsessään on ehjä, mutta pinnasta on jotakin irti pieneltä alalta.

Kypärä on pari kesää vanha ja pesty vedellä ja ehkä jopa Fairylla;)

Ei kai toi pinnoite noin herkkä oo irtoomaan?

Ymmärtääkseni noissa schuberthin vakiovisiireissä on tuollaista huurtumisenestokalvon irtoamista tapahtunut, mutta takuu korvaa. Korjatkaa jos olen väärässä.

v. 2005 (taikka loppuvuosi 2004) oli yksi erä, josta irtosi kalvo, sen jälkeen moista ei ole tietääkseni tapahtunut.

No derve. Kypärä ainakin osatohetken mukaan kuuluu tuohon ikäryhmään.

Hieno homma, kuittia ei ole tallessa..onkohan mitään mahkuja saada kauppiaalta vastaantuloa?

Muilla vastaavia kokemuksia?

No derve. Kypärä ainakin osatohetken mukaan kuuluu tuohon ikäryhmään.

Hieno homma, kuittia ei ole tallessa..onkohan mitään mahkuja saada kauppiaalta vastaantuloa?

Muilla vastaavia kokemuksia?
Myyjä ei voi vaatia, että ostajalla pitää olla kuitti tallella, jos tää haluaa valittaa tavaran virheestä. Kuitin esittäminen helpottaa asian hoitamista, mutta muukin selvitys ostopaikasta ja –ajankohdasta käy. Esimerkiksi pankkikorttitosite, tiliote tai liikkeen tarra tuotteen pakkauksessa ovat riittäviä todisteita.

Hmm.. ei muuten kannata jättää veteen likoomaan, kalvo irtoo sata varmasti. Kostee pyyhe paras putsaukseen.

Itselle kävi juurikin noin ja vein liikeeseen takasin ja ei edes kuittia kysytty vaan tilattiin takuuseen uusi visiiri. 2vk ja sain käydä noutamassa ja jättää vanhan visiirin sinne eli takuu toimi hyvin.

Irtosi ilmeisesti kun ajelin sumussa toihin ja laitoin visiirin kiinni pukukaappiin ja visiiri oli sisältä ja päältä kostea mutta uusi on kestänyt ainakin viime kesän ja talven kunnossa.

Pyhkinyt olen märällä nessulla puhtaaksi ja kuivannut toisella sisäpuoleltahan sitä nyt ei joka päivä tarvikkaan kuurata.

Käsittääkseni uudet viisiirit, joissa tämä kalvon irtoamisongelma on korjattu, erottaa vanhoista myös kalvon muodosta.
Eli omalla kohdallani alkuperäisessä visiirissä, siis siinä, josta kalvo irtosi, oli kalvoa lähes visiirin reunoja myöten.
Sitten taas uudessa oli visiirin reunoissa kaistale, jossa kalvoa ei ollut laisinkaan siinä kohdassa, josta se ottaa tiivisteisiin kiinni visiirin ollessa suljettuna.

Sama homma oli täälläkin.

Myjä vaihtoi visiirin takuuseen.

Varmaankin kypärän valmistaja kyllä ottaa vastuun asiasta,
eihän kyseessä kuitenkaan ole mikään alennuspotta vaan
maailman hiljaisin umpikypärä "mainos Bike lehdessä".

smile_org.gif

Takuuseen vaihdettu talvella uusi visiiri. Eilen ajellessa se prkl vettyy edelleen. Ei huurru mutta tulee sellanen vesikalvo sisäpintaa.

Johtuukohan vielä tuosta säästä kun hengityskin höyryää niin paljon?

Samanlainen kalvo kesii reunoilta myös vastaavissa BMW:n visiireissä, mutta asialla ei ole mitään käytännön merkitystä. Kesiminen ei näytä jatkuvan pidemmälle kuin sentin-pari reunasta, vai onko kokemuksia muusta?

Minulla oli sama ongelma visiirin kanssa viime keäsänä ja takuuseen meni.

Syksyllä lähti vielä samalla tavalla pinta kesimään aurinkovisiiristäkin ja sekin vaihdettiin takuun piikkiin.

Eilen ajellessa se prkl vettyy edelleen. Ei huurru mutta tulee sellanen vesikalvo sisäpintaa. Johtuukohan vielä tuosta säästä kun hengityskin höyryää niin paljon?
Sama juttu C2:lla näin kylmällä. Kun kaulan seutu ja kaikki tuletus aukot ovat tiiviisti kiinni niin johonkinhan sen kosteuden on jäätävä.

Itse napsautan näin kylmällä kelillä Schubertin visiirin vasemman käden puolelta "city/sade" asentoon jolloinka sen vasen reuna aukeaa puoli milliä ja ilma pääsee kiertämään paremmin.

Syksyllä ostin kauden poistomyynnistä S1:en. Nyt kevään koleilla ajelin 700km, niin alkoi kalvo irrota.

Kuvan Mp Jyväskylässä hoiti kyllä uuden visiirin erittäin nopeasti ja tyylikkäästi. Täydet pisteet myös Kuvalle!
Ei siinä kuittejakaan kaipailtu, kun kerroin hukanneeni.

Minunkin uudessa visiirissä on nyt pienemmällä alueella se kalvo. Toivottavasti nyt pysyy.

On ollut kyllä muuten hyvä kypärä. Erityisen tyytyväinen olen ollut myös aurinkovisiiriin, koska aurinkolaseja en ole koskaan tottunut käyttämään.

v. 2005 (taikka loppuvuosi 2004) oli yksi erä, josta irtosi kalvo, sen jälkeen moista ei ole tietääkseni tapahtunut.
Kesällä 2005, piti olla uusi erä, mistä ongelma korjattu.
Ei ollut, hilseili irti, takuuna uusi.

Pitää kestää normaali pesu vedellä.
Ei pidä kestää eikä kestä "normaalia pesua" vedellä sisäpinnastaan.

Kannattaa välttää turhaa putsaamista kalvon puolelta. Takuu ei korvaa, jos sisäosa on selkeästi itse vioitettu. Normaalissa käytössä se kestää kyllä hyvin eikä huurru.

Jos kalvo hilseilee irti reunoistaan ja etenee häiritsevälle alueelle sekä visiiri on alle vuoden vanha, saa takuuseen uuden tilalle. Ainakin meiltä shopista ostetun kohdalla joustetaan tuossa kohtaa.
wink.gif

Uudet visiirit on paremmin pinnoitettu ja kalvo on ainoastaan näköaukon kohdalla.

Kannattaa välttää turhaa putsaamista kalvon puolelta. Takuu ei korvaa, jos sisäosa on selkeästi itse vioitettu. Normaalissa käytössä se kestää kyllä hyvin eikä huurru.

Jos kalvo hilseilee irti reunoistaan ja etenee häiritsevälle alueelle sekä visiiri on alle vuoden vanha, saa takuuseen uuden tilalle. Ainakin meiltä shopista ostetun kohdalla joustetaan tuossa kohtaa.
wink.gif

Uudet visiirit on paremmin pinnoitettu ja kalvo on ainoastaan näköaukon kohdalla.
Taidat olla oikeassa, minulla oli sellainen tieto, ettei saa liottaa ämpärissä.
Alla valmistajan ohjeet:

http://www.schuberth.com/s1/data/s1man_eng.pdf

2. VISOR AND SUN VISOR
Outside surface of visor
Only use a soft cloth and mild soapy water to remove dirt from the
outside of the visor. Use a lint-free cloth to dry the visor.
Inside surface of visor
Only use a soft, dry or slightly moistened cloth (we recommend a
microfibre cloth) to clean the inside surface of the visor. Do not use any
cleaning agents for this.
To protect the anti-fog coating, avoid vigorous rubbing.
Sun visor
The same advice applies to cleaning the sun visor as for the inside
surface of the outer visor.

wink.gif

No milläs ihmeellä sen sitten putsaa sisäpuolelta?

Kyllä sitä vaan hyvin kuraisilla keleillä keväällä ajellessa sinne sisäpuolellekin kuraa eksyy jostakin.

Tuskin se kalvo hyvää tykkää kuivapyyhkinnästäkään?

Itse olen käyttänyt mikrokuituliinaa, jonka olen pessyt koneessa ja ottanut sieltä linkouskosteana minigrip pussiin. Sillä kostealla mikrokuituliinalla sitten olen pyyhkäissyt kurat pois.

Kait sen kalvon nyt edes ko. menetelmä pitäisi kestää?
kertokaa nyt hyviä vinkkejä etten pilaa heti eilen saamaani uutta visiiriä.

ps. omaa visiiriäni en ehtinyt sisäpuolelta kyllä edes pyyhkiä kun alkoi heti ekalla ajomatkalla hilseillä kalvo pois.

Niinpä.

Itselläni nyt kaksi vuotta vanha Schubert S1.

Minulla oli tuo kalvon irtoamisongelma ja vaihdettiin visiiri kypärään.
Huurtuu kyllä aika helposti vieläkin.

Nyt ongelmana integroidun aurinkovisiirin takeltelu.
Ei menee enää täysin sisään, eikä välillä tule ilman auttamista esille!

Kypärässähän on kolmen vuoden takuu.
Korjaustakuu on 24 tuntia, saapumisesta.
Siis saapumisesta valmistajalle, joka suomipoijalle tarkoittaakin käytännössä noin 2,5 viikkoa.

Ei paljon naurata, kun pitäisi reissuun lähteä.

veryangry.gif
veryangry.gif
veryangry.gif
veryangry.gif

Back