Jalase
New member
Ohessa muutama räpsy ketjunvoitelijan 'asennusprojektista'. Joitain viestejä luettuani homman piti olla suurin piirtein 'heittämällä' asennettava, mutta kyllähän tässä muutama mukava ilta vierähti... Halusin asennuksesta mahdollisimman huomaamattoman ja mielestäni onnistuin siinä aika hyvin.
Oikeastaan aikaavievin homma oli kaivaa alipaineletkulle sopiva paikka ilmansuodatinkotelon alta, mutta aikani purettuani sekin löytyi.
Seuraavana oli vuorossa jonkin järkevän paikan keksiminen tuolle öljysäiliölle. Hyvä paikka löytyikin muutamien johtovyyhtien uudelleenjärjestelyjen jälkeen vasemman sivumuovin alta. Tyhjää tilaa ei jäänyt oikeastaan yhtään mihinkään päin ja katteessa oli juuri sopiva kolo säiliölle.
Säiliön täyttö tapahtuu takasatulan alta ilmausletkun kautta.
Juotin töissä (taikka kaveri juotti) jääkaapin kapillaarista ja täyttöputkesta sopivan mittaisen putken ja päällystin sen kutistesukalla ja kiinnittelin takahaarukkaan.
Seuraavasta vaiheesta olen ylpeä.
Mietiskelin aikani miten sen loppupätkän saisi pysymään vakaana paikoillaan takarattaan lähellä ja päättelin, että tuota takapään nostimen rullaa kannattaa käyttää tässä jotenkin apuna. Etsiskelin tallista sopivaa pulttia lankarullan kierteeseen ja jarrun banjopultti oli oikeankokoinen. Aikani katseltuani sitä banjoa minulla välähti, että jos poraan sen pienen reiän läpi asti koko pultista ( banjopulttia kädessä pitäneet ymmärtänevät mitä tarkoitan ) niin saan ujutettua sen kuparikapillaarin sieltä läpi ja aseteltua sen oikeaan paikkaan rattaan viereen.
Kun sivumuovi on paikoilla ei rasvaria juurikaan päälle päin huomaa ja se oli tarkoituskin.
Lopputulokseen olen erittäin tyytyväinen. Ainoa mikä hieman mietityttää on noi säiliön ja takahaarukan putken kiinnitykset, jotka tein nippusiteillä.
Toivotavasti järjestelmä myös toimii, mutta sen tietää vasta kevväämmäällä.
Oikeastaan aikaavievin homma oli kaivaa alipaineletkulle sopiva paikka ilmansuodatinkotelon alta, mutta aikani purettuani sekin löytyi.
Seuraavana oli vuorossa jonkin järkevän paikan keksiminen tuolle öljysäiliölle. Hyvä paikka löytyikin muutamien johtovyyhtien uudelleenjärjestelyjen jälkeen vasemman sivumuovin alta. Tyhjää tilaa ei jäänyt oikeastaan yhtään mihinkään päin ja katteessa oli juuri sopiva kolo säiliölle.
Säiliön täyttö tapahtuu takasatulan alta ilmausletkun kautta.
Juotin töissä (taikka kaveri juotti) jääkaapin kapillaarista ja täyttöputkesta sopivan mittaisen putken ja päällystin sen kutistesukalla ja kiinnittelin takahaarukkaan.
Seuraavasta vaiheesta olen ylpeä.
Kun sivumuovi on paikoilla ei rasvaria juurikaan päälle päin huomaa ja se oli tarkoituskin.
Lopputulokseen olen erittäin tyytyväinen. Ainoa mikä hieman mietityttää on noi säiliön ja takahaarukan putken kiinnitykset, jotka tein nippusiteillä.
Toivotavasti järjestelmä myös toimii, mutta sen tietää vasta kevväämmäällä.