seisontavakuutus

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja sasaa
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Sama se mopolle, mutta mistä sais "seisontavakuutuksen" omalle mololle
blush.gif
 
Turvassa pystyy laittamaan seisontaan soittamalla
Katselen juuri Turvan vakuutuslaskua yhdestä vanhasta 350cc/16 hv;n pyörästä.Pyörä oli vakuutuksessa 18 päivää elokuun alussa koska piti mennä Veteraaniralliin Ikaalisiin. Hinta tuolta ajalta 168,41 euroa. Vienkin kilvet pois ensi viikolla... ja Turvaan en laita ikinä yhtään vakuutusta.
Perseestä tämäkin yhtiö.
 
Miten tämä vakuutusketkutus menee noin käytännössä?

Mulla on Pohjolassa ympärivuotinen vakuutus kaskolla.
Maksan ajokauden aikana itseni kipeäksi ja vielä talvellakin tuntuu kiskuroinnilta.

Voiko vakuutusyhtiötä vaihtamalla päästä nauttimaan pienestä vakuutusmaksusta kun eihän pyörällä ajeta metriäkään kun lumi tulee.
Eli sellainen vakuutusmuoto missä on palo ja varkausvakuutus päällä.
Liikennevakuutustahan en tarvitse kun pärrä ei liiku tiellä.
Saako liikennevakuutusta katkaistua?

Otan keväällä taas pohjolasta vakuutuksen mutta ryöstöltä tuo talvi tuntuu...
Se vakuutusmaksuhan on x euroa/vuosi, ja maksuerät on painotettu ajokuukausille niin, ettei talvella tarvitse maksella niin paljoa. Mielestäni ihan viisasta. Maksettavahan se kuitenkin on. Luulenpa, että ympärivuotinen vakuutus tulee silti halvemmaksi, kun seisonta-ajallinen.

Ja voihan sen vakuutuksen maksaa vaikka yhdessä erässä, niin ei tarvitse talvella maksella.
033102bebe_1_prv.gif
 
Onko mp:n vakuutusmaksu sidottava vakuutustapahtuman riskiin vaiko johonkin muuhun kuten vuosimaksu:12 per kuukausi?

Minun mielestä ajokorttiin sidottu liikennevakuutus olisi poikaa!
 
Miten tämä vakuutusketkutus menee noin käytännössä?

Mulla on Pohjolassa ympärivuotinen vakuutus kaskolla.
Maksan ajokauden aikana itseni kipeäksi ja vielä talvellakin tuntuu kiskuroinnilta.

Voiko vakuutusyhtiötä vaihtamalla päästä nauttimaan pienestä vakuutusmaksusta kun eihän pyörällä ajeta metriäkään kun lumi tulee.
Eli sellainen vakuutusmuoto missä on palo ja varkausvakuutus päällä.
Liikennevakuutustahan en tarvitse kun pärrä ei liiku tiellä.
Saako liikennevakuutusta katkaistua?

Otan keväällä taas pohjolasta vakuutuksen mutta ryöstöltä tuo talvi tuntuu...
Se vakuutusmaksuhan on x euroa/vuosi, ja maksuerät on painotettu ajokuukausille niin, ettei talvella tarvitse maksella niin paljoa. Mielestäni ihan viisasta. Maksettavahan se kuitenkin on. Luulenpa, että ympärivuotinen vakuutus tulee silti halvemmaksi, kun seisonta-ajallinen.

Ja voihan sen vakuutuksen maksaa vaikka yhdessä erässä, niin ei tarvitse talvella maksella.  
033102bebe_1_prv.gif
Mutta eikö vakuutusyhtiötä voi vaihtaa talveksi sellaiseen, jossa pyörän voisi laittaa seisontaan jolloin maksais talvella jotain minimi hintaa ja vaihtaa sitten ajokaudeksi läpivuoden malliseen takaisin entiseen yhtiöön?
 
Miten tämä vakuutusketkutus menee noin käytännössä?

Mulla on Pohjolassa ympärivuotinen vakuutus kaskolla.
Maksan ajokauden aikana itseni kipeäksi ja vielä talvellakin tuntuu kiskuroinnilta.

Voiko vakuutusyhtiötä vaihtamalla päästä nauttimaan pienestä vakuutusmaksusta kun eihän pyörällä ajeta metriäkään kun lumi tulee.
Eli sellainen vakuutusmuoto missä on palo ja varkausvakuutus päällä.
Liikennevakuutustahan en tarvitse kun pärrä ei liiku tiellä.
Saako liikennevakuutusta katkaistua?

Otan keväällä taas pohjolasta vakuutuksen mutta ryöstöltä tuo talvi tuntuu...
Se vakuutusmaksuhan on x euroa/vuosi, ja maksuerät on painotettu ajokuukausille niin, ettei talvella tarvitse maksella niin paljoa. Mielestäni ihan viisasta. Maksettavahan se kuitenkin on. Luulenpa, että ympärivuotinen vakuutus tulee silti halvemmaksi, kun seisonta-ajallinen.

Ja voihan sen vakuutuksen maksaa vaikka yhdessä erässä, niin ei tarvitse talvella maksella.  
033102bebe_1_prv.gif
Mutta eikö vakuutusyhtiötä voi vaihtaa talveksi sellaiseen, jossa pyörän voisi laittaa seisontaan jolloin maksais talvella jotain minimi hintaa ja vaihtaa sitten ajokaudeksi läpivuoden malliseen takaisin entiseen yhtiöön?
Ei taida millään vakuutusfirmalla olla seisonta-aikoja tarjota talvelle. Pakko se on vaan maksaa harrastuksesta.

Itselläni ympärivuotinen vakuutus, jossa saa seisontaan laittaa kesäkaudella...taitaa olla Huhtikuu-Marraskuu välillä (Tapiola).
 
Jos ajaa vain kuukauden pari (joko sitten yhteensä pätkissä tai putkeen kerrallaan), niin seisonta-ajallinen (esim. IF) tulee usein halvimmaksi. Sitten kun ajaa sen 5kk kesässä voi olla edullisinta ottaa ympärivuotinen, jossa mahdollisuus seisottaa esim. huhti- ja lokakuu. Toisaalta kiinteä ympärivuotinen voi olla tasoissa. Pyörästä tietysti riippuu. Yleensä 1-2kk seisotus laskee vain satkulla parilla vuosihintaa noissa "Tapiolan"-mallisissa. Puhun nyt pelkästä liikennevakuutuksesta, kun ei muita itselläni ole.

Omat ninjat on nykyään IF:ssä vaikka niillä taitaa olla kaikkein kallein hinta (10r:n listahinta 2900e/v pelkkä liikenne!). Tänä vuonna kusiainen oli jonkun 12 päivää vakuutuksessa parissa kolmessa pätkässä muutaman päivän ja tonninen noin kuukauden yhteensä eri aikoina. Kusiaisesta ei tule kuin muutama kymppi ja tonnari syö reilun satkun bonareilla ja silti oli pyörät käytössä huhti-elokuu mitä itse ehti käyttää.

Ratapäiville ripottelemalla ei montaa maksettavaa ajo-päivää tule, jos toinen laite seisoo kerryttämässä sitä 30vrk minimiaikaa. Välikausia paikkailin sitten museopyörillä ja skootterilla, joten ajamisesta ei tarvinnut karsia päivääkään.
Seitsemän kilvellisen pyörän ajossa pitäminen kävisi liian kalliiksi, kun on neljä autoakin koko ajan käytössä (käyttöautot, paku ja avo). Mistään ei oikein pysty kesällä luopumaan.. Ehkä käyttöautoista...  
nixweiss.gif


Maksiskootterin hankin vielä tuota kuviota varten, kun ei ole bonarit enää kertynyt tuon alle 90vrk/kausi käytön takia kolmeen vuoteen.
Halvimmat maksiskootterit on ympärivuotisesti 150e/vuosi lähtöbonuksilla ja isot bonarit siitä aina käyttöön otettuun pyörään hetkeksi. Toinen voisi olla joku edullinen enska.

Tällä mun kuviolla pyörät "maksaa" itsensä hiljalleen, mutta eihän se kaikille sovi. Jos ajaa esim. joka päivä koko kesän (auton korvike). Tai jos haluaa lähteä vaikka kuukaudeksi eurooppaan, ei paljon lämmitä, että matkapyörän pitäisi vielä seisoa 16vrk, ennen kuin voi ottaa käyttöön jne.. Ellei ole sitten matkapyöriäkin kaksi..
biggrin.gif


Niin, ja olihan mulla kolmena talvena prätkä ja piikki talvikäyttöönkin Tapiolan 13 euron kausihinnalla, kun seisotti kesät tallissa. Nyt ei ole enää ehtinyt..  
sad_orig.gif
 
Back
Ylös