• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Selkäpanssareista

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jennica
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kunhan ostat "hengittävän" ja henkseleillä tulevan eikä mitään takin selkämykseen laitettavaa, niin merkillä ei ole väliä.. kunhan itselle sopii:)

Cloverilta on tulossa kans joku uusi malli, kandee käydä emc:ssä kokeilemassa, hintaluokkaa 100e ovat kaikki merkit
Tarkoitus on juurikin laittaa henkseleillä oleva, hengittävä ja mahdollisimman kevyt selkäsuoja, jotta sitä tulisi kans käytettyä eikä se jäis sinne kaapin pohjalle. Siksi Gillet ei ole harkinnassa.

Ja mitä hintaan tulee, niin kyllä 125e on kohtuu hinta hyvästä selkäsuojasta. Eihän se kirpaise kuin kerran. Jos selkäsuojaa joutuu testamaan käytännössä (toivottavasti ei), niin siinä vaiheessa tulee vakuutusyhtiö peliin.

Vois käydä vilkaisee löytyskö tuota Cloverin selkäsuojaa EMC:stä.

Itselläni on yhden kesän pituinen käyttökokemus tuosta Dainesen Wawesta. En ole lipannut sen kanssa, joten suojaavuudesta tositilanteessa ei ole kokemusta. Vaikkei se Wawe yhtä mukava selässä olekaan kuin takeissa valmiina olevat CE-suojat, niin ilman muuta suosittelen. Suoja myös tukee ja lämittää selkää selkää sopivasta olematta kuitenkaan ajossa oikeastaan "ikinä" liian kuuma. "Ikinä" siis siksi, että jos hikeä pukkaa niskaan, niin tulee se hiki ilman suojaakin sitten.

Erillisen selkäpanssarin huonopuoli on esim. päivämatkoilla kun haluaa käppäillä jossain vieraassa kaupungissa. Jos sitä pitää selässä tulee kuuma, ja kädessä kantaminen on vähän rasittavaa.

Käytän suojaa käytännössä aina.

Kerran olen liukunut asvaltilla ja silloin oli panssari.. persaus kulahti nahoista ja selkään ei sattunut ollenkaan.. sen verran suoja suojasi..

Kerran kokeillut miltä tuntuu mennä rengasvalliin ilman panssaria, tosin en aivan selkä edellä.. kuitenkaan se ei ollut kivaa ja käytännössä aina tulee pidettyä panssaria.. viimekesän 27tkm:stä ehkä 26500 ajoin panssarin kanssa:)

Kannattaa myös varmistaa että mahtuu omat ajokamat päälle selkäsuojan kanssa. Oman Talos IV puvun mukana tuli myös Backspace2-suoja, ilman vyötärönauhaa ja henkseleitä, mutta olen käyttänyt henkseli/vyö-mallia. Nahat on sen verran tiukat että en tiedä miten nuo koko selän peittävät suojat mahtuisi alle..

Tarkoitus on juurikin laittaa henkseleillä oleva, hengittävä ja mahdollisimman kevyt selkäsuoja, jotta sitä tulisi kans käytettyä eikä se jäis sinne kaapin pohjalle. Siksi Gillet ei ole harkinnassa.

Ja mitä hintaan tulee, niin kyllä 125e on kohtuu hinta hyvästä selkäsuojasta. Eihän se kirpaise kuin kerran. Jos selkäsuojaa joutuu testamaan käytännössä (toivottavasti ei), niin siinä vaiheessa tulee vakuutusyhtiö peliin.

Vois käydä vilkaisee löytyskö tuota Cloverin selkäsuojaa EMC:stä.
Yhden kesän Dainesen Wavea käyttäneenä voin suositella. Ei hiosta juuri sen enempää kuin ajokamat yleensä, eli ei lisää kuumuutta puvun sisällä mainittavasti. Kylmällä se jopa lämmittää. Mulla ainakin se on niin mukava päällä että sen unohtaa heti. Sitten sen taas huomaa kun nojaa kuppilan tuolin selkänojaan.

Hintakin taisi olla just jotain 120 €. Sopivuus takin ja housujen kanssa kannattaa tosiaan varmistaa, liian tiukan nahkapuvun alle se voi olla liian paksu. Omat goret kyllä antoi periksi.

Selkäsuoja on mulla aina päällä kun ajelen. Helpoimmin vakavan loukkaantumisen aiheuttavat vammat kai ovat pään ja selkärangan alueella.

Omakohtainen testi tuli tehtyä Dainesen BackSpace kakkoselle. Pelasti hengen.

Suosittelen!

...tilalle ostin Waven.....harvemmin ne huonommiksi muuttu kehityksen myötä.

ton rukan selkäpanssarin ovh hinta on noin 99e mut alennusten jälkeen sen sais noin 70e

Eilen kävin ostamassa ton dainese wave selkäsuojan. Kyllä istuu itelle hyvin selkään (ajamisesta ton kanssa ei tietenkää ole vielä mitää tietoa). On kevyt ja sen saa todella napakasti kiinni johtuen siitä kaksin kertaisesta tarra kiinnityksestä.

meinaan hommata itelle kans selkäsuojan. kunhan sopiva löytyy. saisi olla sivuttaistaivutusnivelellä mielestäni kuitenkin.

Nyt loppu jahkailu!!
Kävin hakemassa Vantaan Bikeworldistä Dainese Waven. Tinkasin vähän hintaa alemmas periaatteen vuoksi.

Sopii selkään tosi hyvin ja on kevyt. On nivelletty eteen taakse ja sivuttaissuuntaan. Sen saa tosi napakasti kiinnitettyä tupla tarranauhalla. Ja sit vielä henkselit pitää yläpään paikallaan.
Kuitenkin ton päälle tulee vielä housujen vyötärö ja henkselit, jotka pitää sen varmasti paikallaan. Otin MP-asun takista sen oman suojahäpäkkeen pois.

Käytännössähän ton sitten vasta näkee ja tuntee kuinka hyvin se istuu selkään. Nyt voi turvallisin mielin odottaa ajokauden alkua.

Nyt loppu jahkailu!!
Kävin hakemassa Vantaan Bikeworldistä Dainese Waven. Tinkasin vähän hintaa alemmas periaatteen vuoksi.
Mihinkä hintaan ne tuosta wavesta luopuu, lähteekö 100e:lla??

Mullakin ois tarvetta uudelle selkäsuojalle 5 vuotta vanhan Gloverin tilalle. Tuon wave näyttää olevan huomattavasti sirompikin kun tuo mun nykyinen selkäpanssari.

Vantaan Bikeworldista ovh 124 e. Tinkattuna vähän vähemmän, ei kuitenkaan ihan satasella. Ei muuta ku tinkimään, siitähän se lähtee.

Lisätään soppaan vähän tavaraa. Onko kellään käytännön kokemuksia IXS Pro Back V:sta? Kokeilin suojaa messuilla, mutta siitähän ei vielä kovinkaan kummoista kuvaa saa.

Kunhan ostat "hengittävän" ja henkseleillä tulevan eikä mitään takin selkämykseen laitettavaa, niin merkillä ei ole väliä.. kunhan itselle sopii
Vähän kaipaisin perusteluja tuolle, miksei se saisi olla takin selkämykseen laitettava? Moneen dainesen takkiinhan saa sujautettua backspace suojan, tuskin sellaista mahdollisuutta tuon luokan vehkeisiin tehdään jos se on niin huono kuin viestistäsi voisi ymmärtää?
Tietysti jos takki pyörii päällä kuin jätesäkki, niin eipä se mitään suojaa, mutta nahkojen ainakin tulisi olla suht napakat päällä, niin ei pitäisi olla ongelmaa...vai?
....minähän en siis mitään tiedä, siksi kysynkin
smile_org.gif

Varmaankin tarkoitetaan noite gore yms. takeissa olevia läpysköitä suojien nimellä.. Backspacesta ei voine puhua samaan aikaan.. tuleehan se kisapukujen mukana vakiovarusteena.
Hyvä tietää, koska olen itse ajatellut ostaa nimenomaan takin johon tuon suojan saa, ettei tartte erikseen pukea. Jos jollain on huonoja kokemuksia moisesta, niin kertokoon
smile_org.gif

Hyvä tietää, koska olen itse ajatellut ostaa nimenomaan takin johon tuon suojan saa, ettei tartte erikseen pukea. Jos jollain on huonoja kokemuksia moisesta, niin kertokoon
smile_org.gif
Parempi kuin ei mitään, mutta lipatessa pyrkii liikkumaan. Myöskin rakenne paljon heppoisampi kuin erillisissä "kunnon" selkäsuojissa...

Back