• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Selkäsuoja nahkatakin sisään

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja -C9B5R4-
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

-C9B5R4-

New member
Kertokaapa oletteko käyttäneet vain erillisiä selkösuojia nahkatakin/puvun alla vai onko olemassa hyviä suojia jotka voisi laittaa takissa olevan foam suojan paikalle? Käytössä on Alpinestar Stunt.

Vai onko ainoa toimiva vaihtoehto erillinen selkösuoja henkselein?

-C9B5R4-

Parasta suojaa tarjoaa erillinen selkäpanssari.
Kovia suojia ko. taskuihin löytyy erilaisia (eri valmistajilta), mutta juuri oikean sopivan kokoisen löytäminen on hieman arpapeliä. Kova suoja kuitenkin parempi kuin se "vaahtomuovi", vaan paras on erillinen kunnolla paikoillaan pysyvä panssari...mielellään pitkä sellainen, joka suojaa myös häntäluun.

Sellaista takin selkätaskuun laitettavaa suojaa olen minäkin etsiskellyt, mutten ole löytänyt?!? Onks tietoo, mistä löytää..?

Semmoinen erillinen panssari olisi toki parempi, mutta jotenkin en oikein usko että (laiskuuttani) viitsisin pukea sitä jok' ikiselle lenkille lähtiessä... olisi sitten edes joku suoja, vaatteet kun ainakin useimmiten muistaa ja viitsii pukea. Meinaan että eihän se paraskaan panssari mitään suojaa jos se on kotona kaapissa =^/

Mikä helvetti se semmoinen foam- suoja muuten on edes olevinaan? Mitä semmonen rektipatjan näkönen lämiskä muka suojaa? Vai onko se tarkoitettu vain suojaamaan ristiselkää vilulta...

Sellaista takin selkätaskuun laitettavaa suojaa olen minäkin etsiskellyt, mutten ole löytänyt?!? Onks tietoo, mistä löytää..?
Yleensä samoista kaupoista kuin takkejakin, merkkikohtaisen istuvuus tietty paras (esim. itse vaihdoin A-Starin oman kovan suojan vaahtomuovin tilalle)...

mulla on aina acerbisin selkäsuoja. ei ehkä maailman paras/tehokkain mut toimii, testattukin on.

Daineselta ainakin löytyy nivellettyjä kova suojia ¨kahtakin eri mallia hinta 40-60e stormilta saa

Dainesen nivelletty kovamalli, pysyy paikoillaan hyvin ja mahtuu nahkatakin alle, ja estää vedon kauluksesta selkämykseen viileällä ilmalla, tosin kuumalla taas hikoilee. Mut suosittelen

Köpin mainitsema Alpinen oma suoja käy Stuntiin. Ei hiosta, mutta on aika paksu. Voi vähän ahistaa, jos takki on entuudestaan kireä...

Daineset sunmuut panssarit ovat kyllä varmasti oikein hyviä, mutta tässähän oli nyt kyse sellaisista takissa olevaan taskuun sujautettavista suojista.

Itselläni on ixssin tekstiilitakki, jonka mukana tuli just semmonen retkipatjan palanen. Kävin äskettäin paikallisesta mopoputiikista toisenlaisia suojia kyselemässä: ixs myy siihen taskuun sopivaa ce- hyväksyttyä suojaa hintaan ~25€, ei paha, sellaisen ajattelin ostaa.

Mulla on Sweep Racing Indiana nahkatakki jonka selkä taskuun mahtu just sopivasti Dainesen kova selkäsuoja. Tuommoinen löytyi Bike Worldista.

Yleensä samoista kaupoista kuin takkejakin, merkkikohtaisen istuvuus tietty paras (esim. itse vaihdoin A-Starin oman kovan suojan vaahtomuovin tilalle)...
Mistä hommasit tuon A-starin oman kovan suojan?
Allrightissa ei ainakaan ollut..
Tilasin samasta paikka kun takinkin:
http://www.motostrano-store.com/alrcbapr.html

Hommasin viime kesänä Dainesen rotsin selkätaskuun Dainesen oman kovan läpyskän - ihan perusmallisen. Mielestäni pysyy hyvin paikallaan eikä pyöri ympäri siellä taskussa. Kai tuo jotain suojaakin antaa, kun nyrkillä saa tempaista olan takaa ja ei tunnu missään
biggrin.gif
Alaselkä jääpi kyllä paljaaksi
sad_orig.gif
Eiköhän tuo ole kuitenkin parempi kuin ei mitään? Luulisi löytyvän joltain valmistajalta sopiva suoja takkiin kuin takkiin...

Köpin mainitsema Alpinen oma suoja käy Stuntiin. Ei hiosta, mutta on aika paksu. Voi vähän ahistaa, jos takki on entuudestaan kireä...
Tuo saattaa pitää paikkaansa. Itsellä Progripin panssari ja sovittelin sitä hiljattain uutuudenjäykän Sweepin nahkapuvun kanssa ja aika tiukaksi meni.....ei mahdu alle ainakaan ihan vielä...

Vielä kysyisin, minkä kokoisen suojan tilasit/minkä kokoinen takki sulla on?
Alpinestarsin sivulla lukee, että katso "RC Protection Guidesta" mikä on oikea koko, mutta ei sitä löytynyt mistään.
aika hurjat postikulut, 55e!

Vielä kysyisin, minkä kokoisen suojan tilasit/minkä kokoinen takki sulla on?
Alpinestarsin sivulla lukee, että katso "RC Protection Guidesta" mikä on oikea koko, mutta ei sitä löytynyt mistään.
aika hurjat postikulut, 55e!
Takki on kokoa M ja samaa kokoa M otin suojankin. 75 USD maksoi toimitus (takki ja suoja) yhteensä...

Käyppä vilkaisemassa sitä IXS:in suojaa (25€) näyttää kuta kuinkin vastaavan muotoiselta, saattaisi hyvinkin sopia samaan taskuun.

Hommasin tänään tuon Wave G2:n. Jos sen laittoi Stunt takin sisään pelkästään niin se pyöri siellä aika lailla. Ompelin sen kiinni siihen vakio pehmusteeseen ja tuli pirun hyvä!
buttrock.gif

Pysyy paikallaan eikä pyöri mihinkään, ja lähes huomaamaton.
thumbs-up.gif

Back