Sena 20s

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja wingnut
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Moi

Minulla on Zumo 660LM.
Zumo löytää Lumian kohtaan puhelin, mutta ei Senaa kohtaan ääni (ei myöskään kohtaan puhelin)
Laita Senasta punaisen valon vilkkumaan, jolloin luurista kuuluu pairing, Zumo etsii, ja tiimalasi pyörii, mutta ei löydä.
Aiempi Interphone kyllä pariutui, mutta siinä oli kuuluvuuden kanssa ongelmia.

Onhan sulla Senassa asennettuna viimeisin FW ja kaikki paritukset poistettu configuration valikon kautta kuten ohje sanoo, eli aloitat ns. tyhjältä pöydältä ?

Ja yritäthän parittaa Senaa Zumoon puhelimena, siis Senasta puhelinnappia 5sec
kunnes sanoo mobile phone pairing ja sen jälkeen Zumosta haku päälle ?

Onko Senaan saatavilla puomimikrofonia varaosana, malli on 20S.

Omassa paketissa oli kolme mikkiä mukana, joista lankamalli tuli asennettua. Puomi- ja langallinen puomi jäi siis ylimääräiseksi ja voin niistä luopua kohtuullista korvausta vastaan. Asuinpaikka tällä hetkellä Sipoo.

Ehkäpä tuo sitten toimisi kun on samasta pajasta peräisin. Hinta tosin on aika suolainen mutta sehän on vaan köyhien ongelma :( Pitääkin kahtoa, jos ottaisi ja investoisi.

Pientä updatea asiaan. Kiitokset vaan RXTX:lle hyvistä vinkeistä. Omaan vaatimattomaan tarpeeseen (Radiolta BT:llä Senaan) ominaisuudet löytyivät yllättäen miljoonamyymälästä "Teknisk Magasinet". Sieltä löytyi kaksineuvoinen (lähettää tai vastaanottaa) BT-transceiver neljällä kympillä. Nyt tulee pyörän radio "siedettävän hyvälaatuisena" kypärään :)

Mites teillä akku pitää varauksensa kun laite ei ole käytössä? Täällä ne tyhjenee alle kahdessa viikossa. Useampikin yksilö tekee samaa.

Mites teillä akku pitää varauksensa kun laite ei ole käytössä? Täällä ne tyhjenee alle kahdessa viikossa. Useampikin yksilö tekee samaa.

Viimeksi latasin yli kaksi viikkoa sitten, latauksen jälkeen about 7-8h käyttöä ja nyt kun tarkistin niin käynnistyksessä välkytti kaksi kertaa, eli olisko vielä about 50% jäljellä? Ihmeen pitkään tossa mun värkissä kestää akku.

Joo sama "vika". Ei tyhjene kyllä ainakaan huomattavasti seisoessaan. Edellisen firmispäivityksen jälkeen selvästi tapahtui jotain outoa. Päivityksen jälkeen latasin mokkulan täyteen (sininen valo). Seuraavana päivänä kun tuon pistin kypärään kiinni ja päälle, niin ilmoitti heti "Low battery". Eli jostain syystä oli tyhjentänyt akun yön aikana. Kun sitten latasin tuon uudelleen, toimikin taas jo normaalisti.

Tässä samalla: Onkos muilla Senan käyttäjillä TomTom Rider'ia. Kombinaatiossahan on hauska bugi, joka aiheuttaa sen, etttä Tompan volyymit on täysillä vaikka äänenvoimakkuus on säädetty gaattorilta minimiin. Eli onko kukaan keksinyt toimivaa ratkaisua tuohon tärykalvot räjäyttävään ongelmaan....

Omassa paketissa oli kolme mikkiä mukana, joista lankamalli tuli asennettua. Puomi- ja langallinen puomi jäi siis ylimääräiseksi ja voin niistä luopua kohtuullista korvausta vastaan. Asuinpaikka tällä hetkellä Sipoo.

Laitoin yv:n.

Näyttää sille että näissä on akkuongelmaa: juttua Sena-foorumilla. Samoin näkyi olevan maininta myös mountin lukituskielekkeestä joka murtuu helposti. Yhdestä sen jo liimailin ehjäksi. Vaihtavat noita uusiin jossa kyseinen osa on alumiinia.

Ilmeisesti se akkuongelma on softaversioon riippuvainen - itsellä en ole ikinä tuota huomannut, aina kestänyt käyttöä koko päivän.

Mulla tökkii myös uusimmalla, tai mikä noin kuukausi sitten oli jaossa. Osa puhuu että sarjanumerosta 1500xxxx lähtien olisi korjattu ja osa kertoo ongelmien jatkuvan. Mutta onko tuohon 1500xxxx-versioon tullut hardispäivitystä akun osalta on mulle toistaiseksi epäselvää.

Mun mokkulat kestää käyttöä kohtuu hyvin, mutta vuotaa säilytyksessä tyhjiin epäilyttävän nopeasti.

Millaisia kokemuksia teillä on näiden kantamasta?

Tänään ajeltiin kaverin kanssa 20s:t kypärissä ja kun perä perää oli tarkoitus ajaa, ei alkuun nostettu antennia ylös. 200-300m etäisyys riitti yhteyden tipahtamiseen ja pahimmillaan 100 metrin etäisyydellä yhteys pätki niin paljon ettei puheesta saanut selvää.

Ekalla tauolla nostettiin antennit ylös ja sen jälkeen yhteys ei enää tippunut pois mutta 200 metrin etäisyys oli välillä liikaa ymmärrettävän puheen siirtämiseen...

Ei sillä etteikö noillakin pääsääntöisesti pärjäisi mutta spekseissä mainittu 2km kantama tuntuu tuon kokemuksen jälkeen "hieman" liioitellulta...

Hankintalistalla mutta niin harvakseltaan tulee ajeltua muuta ku yksin ja tälle nimenomaan tarvetta "perä jää" tilanteissa, joten jos kantama on noin surkee niin sama hakea joku motonetin paskakikkare.

Eli onko lisää kokemuksia kantamasta?

Ihan sama mitä luvataan... Bluetooth taajuudet on sen verran korkeita että käytännössä näköyhteys pitää olla. Jos on betonitalo välissä niin ei varmasti kuulu vaikka oltais 50m etäisyydellä.
Eli hyvällä säällä aukealla paikalla kilometri tai ylikin on mahdollinen.

Onkos kukaan kokeillut tai pystyisikö kokeilemaan saisiko PMR:n kiinni 20S:ään mukana tulleella audiokaapelilla, kun siinä kaapelissa onkin tavallisen kolmen navan sijaan neljä?

Ohjekirjassa mp3-portin kohdalla lukee listassa "two way radio". Itse kaapeli on tämän näköinen: http://www.sena.com/product/2-5mm-male-to-3-5mm-male-4-pole-aux-cable

Ohjekirjasta poiketen Senan Support:ssa sanotaan kuitenkin ettei se olisi mahdollista:
http://support.sena.com/entries/61190600-connecting-2-way-radio-to-aux-port-of-20s-

Jos kaapeli on nelinapainen ja ohjekirjassakin mainitaan "two way radio", niin voihan olla mahdollista että Senan support on ollut kujalla omasta tuotteestaan ja muistellut vain että edellisissä Senan malleissa vastaava portti ja piuha on kolminapainen. Kovasti myös tuputtavat SR10:iä, mutta en minä semmoista taida tarvita. Jos pmr ei toimi piuhalla, niin kaipa sitä pitää sitten sijoittaa bluetooth-pmr:ään.

Saakohan näissä puhelimissa silleen, et yhteys menee "nukkumaan", kun ei puhuta?
Häiritsee, kun toisen kypärän humina ja vinkuminen kuuluu.
Olen rassannut asetukset läpi, mutta tuloksetta :sad:

Saakohan näissä puhelimissa silleen, et yhteys menee "nukkumaan", kun ei puhuta?
Häiritsee, kun toisen kypärän humina ja vinkuminen kuuluu.
Olen rassannut asetukset läpi, mutta tuloksetta :sad:
Yhteys "vaiennetaan" painamalla takana olevaa näppäintä. Avataan samasta.

Back