seokset ruisku mopossa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja zeta1
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

zeta1

New member
tässä tällainen ikisuus aihe tai kysymys joka kuuluu näin. Aina kysellään tälläisia että kuinka paljon seokset menee sekaisin kun vaihdetaan slip-on vaimentimet ja tarkoitan tässä näitä uusia ruisku mallin pyöriä joissa on lamda anturi niin eikö se lamda juuri haistele näitä asioita jolloin seokset ei ainakaan periaatteessa paljoa voi heittää härän peetä.

Lues uudesta mp-maailmasta hyvä juttu penkityksestä. Siinä on otettu juurikin kantaa tuohon yleiseen luuloon, että lambda hoitaa homman koko alueella.

Ei haista kuin periaatteessa tyhjäkäynnillä. Muiden "alueiden" seoksia ei osaa säätää sen kummemmin. Näin todettiin Kiiran ja kumppaneiden toimesta kyseisessä jutussa.

- P

Olisihan tuo mukavaa jos pyörissä olisi valmiina säädettävä ECU, koska kaikki uudet pyörät ovat nykyään säädetty e3:n vuoksi liian laihalle. Säädöt kannattaisi laittaa kuntoon hankkii sliparit tai ei. Pyörän luonne muuttuu paljon moisen homman jälkeen. Jos laittaa sliparit niin minusta säätäminen ja kunnon ilmansuodattimen hankkiminen on sitten sen verran pieni vaiva, että miksi ei sitä tekisi. Itse laitoin monsteriin heti Tfi:n säätöyksikön ja sliparien hankkiminen on vasta edessä.

Olisihan tuo mukavaa jos pyörissä olisi valmiina säädettävä ECU, koska kaikki uudet pyörät ovat nykyään säädetty e3:n vuoksi liian laihalle. Säädöt kannattaisi laittaa kuntoon hankkii sliparit tai ei. Pyörän luonne muuttuu paljon moisen homman jälkeen. Jos laittaa sliparit niin minusta säätäminen ja kunnon ilmansuodattimen hankkiminen on sitten sen verran pieni vaiva, että miksi ei sitä tekisi. Itse laitoin monsteriin heti Tfi:n säätöyksikön ja sliparien hankkiminen on vasta edessä.
mitä olen lueskellut muilta prätkäpalstoilta ja autotekniikan puolelta tiedän niin monet ECU:t on ohjelmoitavissa uudelleen. Jos pyörästä löytyy DENSO:n valmistama ECU se on aika todennäköisesti ohjelmoitavissa.

Eli aika monet mallit on ohjelmoitavissa uudelleen. Mikä sitten näiden powercommanderien hyöty on??

Eli aika monet mallit on ohjelmoitavissa uudelleen. Mikä sitten näiden powercommanderien hyöty on??
ainakin se että kovin moni säätäjistä ei suostune ronkkimaan orggisboxin ohjelmaa uusiksi, ja takuu mitätöityy välittömästi.
alkuperäisen ohjelman peukaloinnilla saa vapaasti säädettyä kierroksenrajoittajan ja ruiskukartan sekä ennakot niinkuin parhaaksi näkee... eli suomeksi moottoririkon välitön vaara on olemassa. olen ainakin itse kieltäytynyt kunniasta säädellä orggisboxeja, poislukien suzukin boxia yoshin säätölaitteella, jolla saa vain seoksia säädettyä neljältä alueelta.

mikäänhän ei estä ronkkimasta itse mikäli kiinnostusta asiaan riittää. edelleen painotan ettei ihan ensimmäisenä harrastetyönään kannattane omaa pyöräänsä näpertää
wink.gif

ainakin se että kovin moni säätäjistä ei suostune ronkkimaan orggisboxin ohjelmaa uusiksi, ja takuu mitätöityy välittömästi.
alkuperäisen ohjelman peukaloinnilla saa vapaasti säädettyä kierroksenrajoittajan ja ruiskukartan sekä ennakot niinkuin parhaaksi näkee... eli suomeksi moottoririkon välitön vaara on olemassa. olen ainakin itse kieltäytynyt kunniasta säädellä orggisboxeja, poislukien suzukin boxia yoshin säätölaitteella, jolla saa vain seoksia säädettyä neljältä alueelta.

mikäänhän ei estä ronkkimasta itse mikäli kiinnostusta asiaan riittää. edelleen painotan ettei ihan ensimmäisenä harrastetyönään kannattane omaa pyöräänsä näpertää
wink.gif
Totta tietysti tuo takuu asia, siihen powercommanderit ym. sopii sitten hyvin.
biggrin.gif

Kyllä se kieltämättä "himottaa" tuo ECU:n purkaminen ja säätäminen, asustaahan itsessäni pieni bittinikkari. Muuta ei puutu kuin aikaa.. sitä noihin hommiin tarvitaan rutosti
sad_orig.gif

wink.gif
No ei se sen enempää "ronkkimista" ole kuin PC:lläkään. Ihan siistissä käyttöliittymässä muutetaan karttaa tai mitä muuttaakaan ja sitten kartta ladataan ohjausyksikölle. Tuneboysta löytyy samanlaiset +- trimmit kuin Commanderistakin, jos sellaisia haluaa käyttää. On vain monta kertaa monipuolisempi. Tuo trimmi on vain yksi välilehti monien joukossa. Jos esim Tuneboy on saatavissa pyörään, ei ole kertakaikkian mitään järkeä ostaa PC:tä. Kalliimpi ja ominaisuuksiltaan erittäin rajoittunut.

Ohjelman voi ladata netistä koneelle ja leikkiä sillä aivan vapaasti harjoitusmielessä. Rahaa tarvitaan vasta kun sitä käyttää pyörän kanssa.

Jos ensi talvena perehtyis sitte noihin säätöhommiin kun ekaa kesää tässä vasta mopoilun parissa aloittelen. Ja kai tota kilogikseriä pitää jo ekan kesän jälkeen ruveta virittelee..
bowdown.gif

Toi tuneboy softa pitää latailla ja kattoo miltä näyttää, kuulostaa ainakin hyvältä!

Jos ensi talvena perehtyis sitte noihin säätöhommiin kun ekaa kesää tässä vasta mopoilun parissa aloittelen. Ja kai tota kilogikseriä pitää jo ekan kesän jälkeen ruveta virittelee..  
bowdown.gif

Toi tuneboy softa pitää latailla ja kattoo miltä näyttää, kuulostaa ainakin hyvältä!
Tuneboyta ei löydy Gixxeriin. Gixxerin orkkis-Ecun ruiskukarttaa voi säätää karkeasti Yoshin tms säätölaitteella, mutta siinäpä se.

Tosin, PetriK:n ja muiden uskomattoman työn ansiosta, Gixxerinkin ecua voi pienen modauksen jälkeen kohta alkaa vapaasti muokkaamaan... Mutta ei ilmeisesti vielä, nyt se on mahdollista Busaan.

bowdown.gif

Tuneboyta ei löydy Gixxeriin. Gixxerin orkkis-Ecun ruiskukarttaa voi säätää karkeasti Yoshin tms säätölaitteella, mutta siinäpä se.

Tosin, PetriK:n ja muiden uskomattoman työn ansiosta, Gixxerinkin ecua voi pienen modauksen jälkeen kohta alkaa vapaasti muokkaamaan... Mutta ei ilmeisesti vielä, nyt se on mahdollista Busaan.
Ok kiitos tiedoista! Eräillä ameriikan sivuilla mainittiinkin suomalaisista uranuurtajista tällä saralla, ilmeisesti tämä PetriK. lukeutuu heihin.. en tiedä.
bowdown.gif

bowdown.gif

Ok kiitos tiedoista! Eräillä ameriikan sivuilla mainittiinkin suomalaisista uranuurtajista tällä saralla, ilmeisesti tämä PetriK. lukeutuu heihin.. en tiedä.
bowdown.gif
Tuossa juttua herran itsensä kirjoittamana.

- P

Back