• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Sgn service vantaa

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PzQ86
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kävin viime kesänä huollattamassa Buellin kyseisessä paikassa. Päädyin tähän ratkaisuun koska sieltä sain sopivimman huoltoajan sen hetkiseen aikatauluun.

Tiesin viedessäni että pyörässä oli yhden tulpanjohdon kanssa ongelmia ja pyörä kävi välillä yhdellä. Mainitsin myös tästä asiasta kun varasin aikaa huoltoon jne.

Koitti päivä jolloin huollosta soitettiin ja läksin hakemaan pyörää kotio. Ei mitään kaikki käytiin listasta lävitte mitä oltiin tehty, eikun nimi paperiin ja pankkikortin vilautus kassalla.

Huollon jamppa työnteli pyörän pihalle ja eikun pyörä tulille. Samantien pyörä rupesi käymään yhdellä eikä siitä sen enempää, pyörä sammuksiin ja rupesin selvittämään mitäs sille oli tehty. Tässä vaiheessa pyörän luovuttanut kaveri (huoltopäällikkö) ihmetteli myös asiaa ja käski mennä jututtamaan huollon kaveria kuka tämän oli huoltanut.

H: "Joo tottakai se käy yhellä pytyllä ku se tulpanjohto on ihan soirona."
M: " No meinasikko laittaa sen kuntoon vai mitä"
H: " No kyllä mä sitä yritin korjata, mutta ei meillä ollu varastossa ylimäärästä tulpanjohtoa vaihdettavaksi"
M: " Eihän tälläsellä pyörällä voi ajaa"
H: " Ei niin"

Bulu jäi sinne ja sovittiin että laittavat tulpanjohdon tilaukseen ja se siitä. Päivä pari tämän jälkeen tuli uusi viesti että pyörä on valmis haettavaksi.

Silmäilin luovutuksessa uutta listaa lävitse, jossa siis käy ilmi mitä pyörään nyt on tehty. Listasta selvisi että tulpat oli vaihdettu, eikä niitä kuuluisi kyseissä huollossa vaihdattaa. Ei sillä nyt niin väliä mutta pyörässä oli melko uudet iridiumit ja nyt oli taas harleyn vakiotulpat kiinni. Sovittiin ettei sitä tarvinnut maksaa. Sain myös puhuttua että tulpanjohto meni takuuseen eikä sitäkään tarvinnut maksaa.
Sitten hetkonen, huoltokuitissa luki että "moottoritakuu rajoitettu, pyörään vaihdettu tehoputki, saattaa käydä laihalla". Jaahas ei muutakun huoltoon taas kyselemään lisää.

Huoltomies kertoi ettei näihin pyöriin kannata putkia vaihtaa, koska ilmenee kaikenlaisia käyntihäiriöitä ja tod. näk. rupee käymään liian laihalla. Rajoitettu moottoritakuu ei kylläkään selvinnyt ihan täysillä, mutta saisin takuun uudestaan mikäli vaihtaisin vakioputken takaisin paikoilleen. Huuli pyöreänä työntelin pyörää pihalle ja laitoin sen tulille, tadaa sehän kävi nätisti.

Kävin vielä kyselemässä siitä pyörän rajoitetusta moottoritakuusta kun huomasin tutun öljytonkan huollon puolella.
M: "Niin että vahdoittehan te öljyt tohon koneeseen"
H: " Tottakai."
M: "Mitäs tuo täysi törppö (vajaa litra siis, palttiarallaa 16,5e tonkka) sitten on?
H: "Ei sitä nyt koko päivää jaksa koneesta öljyjä ulos laskea"
Tässä vaiheessa en enää viittiny sanoa mitään ja otin oman tonkan reppuun mukaan. Olin siis vienyt huoltoon kolme omaa öljytonkkaa, joista lyhyen matikan laskuopin mukaan olisi pitänyt käyttää melkein kaksi ja puoli. (koneeseen menee siis filtterin kanssa 2,4 litraa ölppää)

Summasummarum:
+ huoltopäällikön jymmärryksestä ettei asiakasta viitsi turhan päivää juoksuttaa edes takaisin, joten sain tulpat sekä tulpanjohdon maksutta
+ olivat ajaneet ecuun uusimman softan ilman eri pyyntöä, jonka jälkeen pyörä kävi vielä nätimmin kuin ennen
- ylimääräinen juoksutus vaikka pyörä ei toiminutkaan luovutettaessa
- huoltomiehen tieto siitä ettei pyörä toiminut sitä luovutettaessa asiakkaalle
- öljynvaihto, puolisen litraa vanhoja öljyjä koneessa
- mainitsematta jättäminen huoltoon jätetystä avaamattomasta tonkasta, jonka siis itse bongasin lattialta (kiire tietysti saattaa osin vaikuttaa tähän ettei sitä muistettu heti lyödä kouraan)
- rajoitettu moottoritakuu?

Toivottavasti tämä oli vain yksittäistapaus, mutta sen verta ketutti etten jatkossa huollata Buellia paikassa joka  on myös mm. Derbin, Piaggion ja Tohatsun valtuutettu huolto.

Olisi kiva myös tietää muiden Bulunistien kokemuksia ko. huollosta, sillä oli siellä ainakin muutama saman merkin yksilö seisomassa kun omaa hain pois.

Ja voihan se olla niin, että muilla merkeillä ja monella muulla huolto on toiminut hyvin, tällä kertaa se ei vaan vakuuttanut. Päinvastoin.
 
Toivottavasti tämä oli vain yksittäistapaus, mutta sen verta ketutti etten jatkossa huollata Buellia paikassa joka  on myös mm. Derbin, Piaggion ja Tohatsun valtuutettu huolto.
Eipä tainnut olla
sad_orig.gif
Meinaan TM:n motohuolto-testissä taisi olla:
- selvästi kallein
- vähiten vikoja oikeasti korjannut
- huonoiten aikataulunsa pitänyt

Ja ihan samaa linjaa sitä olivat omatkin kokemukset poijjaan Piaggio-mopoa kun siellä kolmasti yhdellä kertaa huollatin - ekan, ainoan ja taatusti viimeisen
033102ass_1_prv.gif
 
Olisi kiva myös tietää muiden Bulunistien kokemuksia ko. huollosta, sillä oli siellä ainakin muutama saman merkin yksilö seisomassa kun omaa hain pois.
Mä käytin ex-buelliani tuolla, en tosin huollossa mutta etupumpun stefan ja renkaan vaihdossa... Syy paikan valinnalle oli se, että toinen virallinen pääkaupunkiseudun buell-huolto tempaisi hihasta työlle reilun pari kertaa kovemman hinta-arvion eikä osannut sanoa milloin olisi ehtinyt homman hoitaa. SGN teki hommat niinkuin oli sovittu, hinta & aikataulu pitivät ja pyörä oli huollosta noudettaessa vähintään yhtä hyvässä kunnossa kuin vietäessä eli mulla ei ollut valittamista tuon suhteen.
 
No nyt voin sanoa kahdesta eri huollosta samaan pyörään kokemuksia

18tkm Huolto oli suhkoht kivuton ainoa mikä oli et polttoaineputki irtos moottoritiellä(laitoin itse kiinni onneksi oli työkaluja mukana että sai tankin ylös), annoin asian olla( Inhimillinen virhe )

24tkm Huolto meni sit mun mielestä pahemmin pieleen
Jo varatessa aikaa sovittiin että tuon edellisenä päivänä pyörän että saadaan työnalle heti aamusta.

Vein pyörän sinne ja allekirjoitin työmääräyksen. Sanoin vielä painottaen siitä että soittakaa jos on jotain vikaa että mitä maksaa. Ja kysyin vielä monelta pyörä olisi valmis ja sanottiin olevan iltapäivällä.
No tämä päivä jolle oli varattu huolto oli jo aika lähellä liikkeen sulkemista ja mitään ei ollut kuulunut. Soittin sinne ja tiedustelin pyörän kohtaloa

M: Moro! Mikähän on mun pyörän tilanne sielä että olisin tässä lähettyvillä nyt enkä viitsisi kotiin turhaa ajella enää ja tulla takaisin hakemaan
H:Odotas pieni hetki
2min päästä
H:Pyörä on vielä työn alla
M:Milloinkohan se mahdollisesti olisi valmis
H:Odotas käyn kysymästä pojalta
4min päästä
H:Joo voi olla että tulee tänään tai sitten menee vielä huomiseen
M: No ei siinä sit mitään, palataan huomenna

No huominen tuli ja ihmettelin taas että kello on jo kolme ja mitään ei ollut kuulunut. Homman piti olla noin puolen päivän keikka.
Puhelu tuli sitten 4 maissa että pyörä valmis, tokaisin vain että tulen hakemaan sen.

Kun pääsin pyörää hakeemaan niin sitten rupesi vähän närästämään huollon hinta oli tuplasti suurempi siitä mitä oli sovittu ja oli korjattu vaikka mitä ylimääräistä ilman laskutus lupaa(ryyppyvaijeri,rasvanippa ja laakeroinnin purku=tästä oli alkuperäisessä työmääräyksessä 4 tunnin veloitus ylimääräistä) joita kyllä en suostunut maksamaan ihan periaate syystä. No aikani painittua asiasta työnjohtajan ja hänen esimiehen kanssa siinä saatiin homma sovittua.


+Saatiin sovittua loppujen lopuksi asia(huoltopäälikkö)
---Työnjohtajan toiminta(Kaikki mitä sovittiin meni päin hel*ettiä)

Asentajaa ei voi moittia koska hän ei ole tehnyt mitään virhettä

Joo no täytyy sanoa etten kyllä itsekkään ole tyytyväinen tähän asiakaspalveluun. Hinnasta voin kyllä olla eri mieltä. Kysyin bikeworldista samaa hommaa ja oli melkein tuplasti kalliimpi tiedä sitten että onko noissa huollon hommissa jotain eroa?
 
Toivottavasti tämä oli vain yksittäistapaus, mutta sen verta ketutti etten jatkossa huollata Buellia paikassa joka  on myös mm. Derbin, Piaggion ja Tohatsun valtuutettu huolto.
Eipä tainnut olla
sad_orig.gif
Meinaan TM:n motohuolto-testissä taisi olla:
- selvästi kallein
- vähiten vikoja oikeasti korjannut
- huonoiten aikataulunsa pitänyt

Ja ihan samaa linjaa sitä olivat omatkin kokemukset poijjaan Piaggio-mopoa kun siellä kolmasti yhdellä kertaa huollatin - ekan, ainoan ja taatusti viimeisen
033102ass_1_prv.gif
Onkohan toi ihme...Kuulin että siellä on päälikkönä joku entinen taksikuski
biggrin.gif
 
Back
Ylös