• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Shellin bike cleaner

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Loosah
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Shellin Bike Cleaneria olisi voitu testata sen verran jo tehtaalla, että sillä lähtisi edes samaisen puljun ketjuvaha irti mopottimesta... Vaan kun ei lähde. Pine Line on ihan ässä kamaa. Sillä lähtee
smile_org.gif

Oon ostanut paikalliselta automaalarilta rasvanpoistoainetta, siis samaa tavaraa millä he puhdistaa autot ennen maalausta.. Sitä vaan pumppupulloon, suihkii vanteille ja pyyhkii sitten rätillä rasvat poies.. Tosi riittoisaa tavaraa ja ei kyllä minulla ole maalia mistään irronnut. Käyn tällä samalla aineella myös pyörän (katteet) ennen pesua ja vahausta läpi niin lähtee piet yms liat helposti irti...

Wurth:n Pineline pelaa meilläkin, kyllä lähtee kaikki mitä pitääkin lähteä.

Pineline toimii täälläkin. 14€ kolmen litran kannu josta riittää varmaan 10 vuotta.

Silkolene Engine Cleaner tai ProWash. tappo hyvää kamaa käytän duunissa päivittäin.

Wurth:n Pineline käytössä. Sopivina seoksina tuolla pesee koko pyörän.
No.. ketjupesuun en tuota ole käyttänyt (enkä käytä)  
cool.gif

Muutama kerta on tullut ostettua Shelliltä BIO RASVANPOISTAJA nimistä ainetta. Maksaa joku reilu 3euroa semmonen perus suihkepullo. Ihan pätevää kamaa, irrottaa ainakin hyvin rasvat vanteista ja änkkärin pohjaan ketjuista lentäneet epäpuhtaudet. Eikä ole myöskään hiilikuitu slipareille tehny pahaa. Saattaisin jopa suositella.
idea3.gif

Edellisiä lainatakseni.... Vahalla... tarkemmin ottaen testasin ekaksi kaiken näkösillä ja hajusilla pesuaineilla... ei ei ei... VÄÄRIN!! Sitte testasi tuota vahaa, tarkemmin ottaen hionta vahaa, en muista merkkiä, mutta lähti yhtä hätäisesti kuin olisi pyyhkinyt pölyjä pois sileästä pinnasta.
Toimii minulla.
talktohand.gif

Wurth:n Pineline on toiminut meillä mopottimiin hyvin. Ärtsynä seoksena vanteisiin ja laimeampana seoksena ihan yleispessuun.
Samaa mieltä. Wurthin Pinelinellä olen pessyt vuosikausia autot ja prätkät. Raakana sumutinpullolla takavanteelle ja koneen etuosaan hankaliin paikkoihin. Muutaman minuutin odottelun jälkeen lika lähtee lähes huuhtomalla pois. Ja muuhun pesuun 1:100 sekoitettuna samaa tavaraa. On kuulemma luontoon hajoavaa ainettakin kaiken lisäksi.

oliko asia niin ettei tota würtin kamaa saa yksityisasiakkaat mistään? Vai mistä sitä saa?

Mä oon käyttäny turttle waxin liuotin pesua. Litran lekkeri sumute pullossa. hinta oli 4,50ekeä ja hyvä on ollu.
Lähtee rasva nätisti pyyhkimällä.

CRC/ WD40 tai joku vastaava sprei. Tällä kähtee patska vanteista, kannattaa ehkä pestä sitten jälkeenpäin ihan saippualla ettei jää tuota öljyä turhaan vanteisiin.

Back