Shiver 750 tyyppiviat

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TwinTenox
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Viime kaudella ongelmaksi tuli satunnainen kesken ajon ilmenevä vika missä pyörä kuoli yllättäen ja näyttöön punainen kolmio ja urgent service. Yleensä aina pienen tovin jälkeen napista käyntiin ja matka jatkui. Yleensä tämä tapahtu hidastaessa vauhtia esim liikennevaloihin.

Vikakoodit viittoi osittain Map-anturien suuntaan ja hiukan vastaavia vihjeitä löysin myös ulkomaisilta foorumeilta. Mitään selkeää vikaa ei GuzziDoagilla ainakaan saanut ulostettua tuolta.
Vaihdoon molemmat Map-anturit ja toivotaan nyt että ongelma poistui niiden myötä. Samalla vaihtui kaasuvaijerit ja kahva niin sai turhat välykset pois sieltä ja hyvän tuntuman kaasukahvaan.

Turvallista ajokautta!
 
Keväällä tuli vihdoin akku uusittua ja nyt paikoillaan on Yuasa ytx12-bs. 70 tkm öljynvaihtohuollossa tuli myös renkaat uusittua. Takanen kesti lopulta ajaa 16 tkm ja etunen 20 tkm. Lyhyen valopoltin meni sököksi, joten molemmat polttimot uusin, kun jonkunlainen homma oli purkaa etumuovit ja mittaristo pois tieltä. Lisäksi vaihdoin uuden eturattaan. Satunnaisesti on ajossa ilmennyt sytytyskatkoksia, jotka lähinnä tapahtuu matalilla kierroksilla.
 
Ajokausi on nyt avattu reilun 400 km lenkillä. Kaikki pelaa hienosti ja edelleen tässä pyörässä on kaikki mitä tarvitsen. Sellaisen huomion tein, että mittariston oikea alareuna "huurtuu" tai sisällä on kosteutta talven jäljeltä. Onko muilla kokemuksia tuollaisesta? Muuten ei ajossa haittaa, mutta peittää km-näkymän eli tankki-trippiä ei kunnolla näe valon palaessa..
 
Ajokausi on nyt avattu reilun 400 km lenkillä. Kaikki pelaa hienosti ja edelleen tässä pyörässä on kaikki mitä tarvitsen. Sellaisen huomion tein, että mittariston oikea alareuna "huurtuu" tai sisällä on kosteutta talven jäljeltä. Onko muilla kokemuksia tuollaisesta? Muuten ei ajossa haittaa, mutta peittää km-näkymän eli tankki-trippiä ei kunnolla näe valon palaessa..

Mittarin huurtuminen itsellekkin tuttua, ei onneksi ole isosti vaivannut. Tosin itsellä on se samainen huurtuva muovi haljennut (ilmeisesti myöskin jonkin sortin tyyppivika) ja usein sateen jälkeen näkyy satunnaisesti huurua.
 
Jep jep. Ajot vähenee entisestään, kun tälle kesälle tuli reilut 5t km. Ainoa vika kauden aikana oli löystynyt starttikaapeli, joka esti käynnistymisen alkusyksystä. Hetken mielijohteesta pyörä oli myös myytävänä, mutta onneksi taidan saada ajaa sillä myös tulevana kesänä. Pitäisiköhän takaiskarille tehdä jotakin, kun kohta ajettu 80t km ja on alkuperäinen?
 
Hei. Hieman heikolta vaikuttaa Shiverin harrastaminen, kun ei kotosuomesta löydy enää ilmansuodatinta. Huolto-ohjelman mukaisesti aina 20 tkm välein olen sen vaihtanut ja nyt olisi taas edessä. Täytyy varmaan kääntää katseet ulkomaille, vaikka hullulta se tuntuukin, kun kyseessä on kuitenkin perushuoltoon kuuluva varaosa. Vähän oli mielessä ajatus päivittää alle 900:nen versio, mutta siinähän on sama putsari..:doh:
 
Hei. Hieman heikolta vaikuttaa Shiverin harrastaminen, kun ei kotosuomesta löydy enää ilmansuodatinta. Huolto-ohjelman mukaisesti aina 20 tkm välein olen sen vaihtanut ja nyt olisi taas edessä. Täytyy varmaan kääntää katseet ulkomaille, vaikka hullulta se tuntuukin, kun kyseessä on kuitenkin perushuoltoon kuuluva varaosa. Vähän oli mielessä ajatus päivittää alle 900:nen versio, mutta siinähän on sama putsari..:doh:

Stein Dinseltä just eilen laitoin tilaukseen ,15€. Toki muutaki osaa otin kun 40tkm huoltoa suoritan.
 
Joo, just toi ufi, varmaan aivan tarpeeksi hyvä tämmöseen perusmoottoriin.
 
Tehdessäni 80 tkm huoltoa huomasin, että toinen takalamppu on pimeänä. Takavalon irrotettuani oli yllätys, että siinä käytetään 5/21W kakslankapolttimoa. Vielä noita kuitenkin löytyi omasta varastosta "piikkiajoilta" :)
 
Back
Ylös