Shiver 900

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jebbe
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Jebbe

New member
Terve!

Onko kenelläkään kokemusta Aprilian Shiver 900? Itseä hieman houkuttaisi päivittää oma Aprilia uudempaan ja en nyt Tuonoon välttämättä haluaisi mennä, muita vaihtoehtoja ei valitettavasti oikein olekkaan..:(

Mutta siis onko joku käynyt koeajamassa tai peräti omistaa kyseisen pelin niin olisin kiinnostunut kuulemaan mitä pidit?:thumbup:
 
AF1:llä olivat penkittäneet uuden Shiverin/Dorsoduron.
Vaikka siihen ilmoitetaan samat 95 hv kuin 750:n niin penkissä siinä oli toistakymmentä heppaa enemmän.
Sillä lienee jotain tekemistä tämän kanssa että yli 95 hv tehoista pyörää ei saa kuristaa A2:ksi joten tehoa ei sitten ilmoiteta sen enempää.
Bike Worldissä on näitä pari myynnissä, yksi ihan uusi ja yksi vähän ajettu esittelypyörä.
 
Tokkopa tuota on vielä Suomessa ollut myynnissä tai ainakaan esillä. Vasta esiteltiin uusi malli ja tekniset tiedotkin ovat vielä vajavaiset. Hinta toki löytyy...
Onhan tuo ollut esim. Vantaan Bike Worldissa koeajettavissa jo kesästä lähtien.
Itsekin tuolla jokusen kilometrin rullaillut, ihan pätevän oloinen laite mutta toisaalta ei herättänyt mitään suuria tunteita suuntaan tai toiseen. Ennemin ottaisin Dorsoduron, joka sekin on esillä ollut samassa paikassa.
 
Onhan tuo ollut esim. Vantaan Bike Worldissa koeajettavissa jo kesästä lähtien.
Joo muistin väärin. Täähän esiteltiin jo aikaisemmin.
Enivei... tunnen yhden kaverin joka on ajellut vanhalla Shiverillä yli 40tkm ja pyörä on ilmeisesti toiminut melkolailla ilman ongelmia.
 
Joo Dorsuduro ois hieno, eteenkin se vanhempi 1200, mutta siinä on aivan liian pieni tankki, muistaakseni 13 litraa ja pyörällä pitäisi kuitenkin pystyä ajamaan tourinkiakin välillä..
 
Oikeastaan jos tuon tyyppistä pyörää himoitsee niin ihan ekana pohtisin vaikka MT-09 SP:n tilaamista ensi kaudeksi, samaan hintaluokkaan asettuu.
Toki jos Aprilia on se juttu niin silloin mennään sillä, ja onhan V2 aina oma meininkinsä :thumbup:
 
Mitäs vikaa tuonoissa on? Etenkin siis ne V4 malliset 2011- ? Käy keväällä koeajaa.
 
Hintahan Tuonoon mentäessä hyvin liki tuplaantuu, varsinkin kun pakkohan se olisi ostaa se Factory-malli heti jos sille tielle lähtee :grin: Huikea mopo kyllä kyseessä.
 
Tuono on hieman kalliin puoleinen ja oletan vakuutusten olevan myös aika paljon enemmän. Olishan se upea peli mutta kun ei taida talous sitä kestää..

Tykkään kyllä näistä v-koneista, niitä on ollu jo 3. Toki noita rivikoneitakin on ollu ja ei niissä mitään vikaa mutta jos saa valita niin ajan mielummin v-koneella.

Ps. Bokserit, twinit, ja rivi 3 on vielä kokematta. :grin:
 
Tuono on hieman kalliin puoleinen ja oletan vakuutusten olevan myös aika paljon enemmän. Olishan se upea peli mutta kun ei taida talous sitä kestää..

Tykkään kyllä näistä v-koneista, niitä on ollu jo 3. Toki noita rivikoneitakin on ollu ja ei niissä mitään vikaa mutta jos saa valita niin ajan mielummin v-koneella.

Ps. Bokserit, twinit, ja rivi 3 on vielä kokematta. :grin:

Ei ne Tuonon vakuutukset ole oikeasti kalliita.

Ja onhan Tuonokin V-kone? V4 nimittäin.
 
Liikenne+kasko täysillä bonareilla oli jotain 700e muistaakseni. N 350e molemmat. Tankillisella ajaa n 160km ja syttyy valo. Kulutus siis sellasta n 7L/100 paitsi jos kaasukäsi käy raskaammaksi.

V4 onkin sellainen harvinainen herkku, että päihittää rivikoneet ja V2 tkin. ;)
 
Hitto on se vaan lyhyt toimintasäde.. :sad: Voi kun Aprilia tekisi jonkun Tuono tourerin! 20 litranen tankki ja kunnon sivulaukut. Voisin laittaa ostohousut melkein heti jalkaan ja hankkia omaksi.. :grin:

Ei taida olla kellään tuota uutta Shiveriä?
 
Paljonkos ne vakuutukset oikein on liikenne + kasko?

Ehkä tiedätkin, että saat laskettua liikennevakuutuksen vakuutusfirmojen nettisivuilta?
Katot nettimotosta oikean mallisen pyörän ja tyrkkäät rekkarin laskuriin ja täytät omat tiedot, niin siinä on faktaa pöydällä.

Samalla näkee omien bonareiden vaikutukset ym.
 
Ehkä tiedätkin, että saat laskettua liikennevakuutuksen vakuutusfirmojen nettisivuilta?
Katot nettimotosta oikean mallisen pyörän ja tyrkkäät rekkarin laskuriin ja täytät omat tiedot, niin siinä on faktaa pöydällä.

Samalla näkee omien bonareiden vaikutukset ym.

Joo tuttua hommaa sinänsä, mutta kun kerta aiheesta puhuttiin niin samalla tuota kysy, pysyy keskustelu yllä. :;):

Ihan näin offtopic niin mistä johtuu että Aprilian pyöriä näkee niin vähän liikenteessä?? RSV, Tuono, Caponord, Dorsuduro ja muutamat muut, kaikki tuntuu kuitenkin olevan ihan päteviä laitteita omissa luokissaan. Joo hieman ehkä kalliimpia kuin japsit mutta ei kai se nyt voi ainut syy olla kun miettii mm. KTM ja BMW. :dunno:
 
Moi
Ostin viime kesänä 2021 vm Shiver 900sen.
Olen tykännyt - oikein mukava ajaa mutkatiellä. Voimaa on riittävästi näille meidän teille.
Ei ole ollut mitään vikoja. Paikallaan liikuteltaessa hieman hankala painopiste on aika ylhäällä, mutta vauhdissa ei huomaa. Vaihdoin BMW F800 sen Prillaan ja huomattavasti mieltävämpi on mutkissa.
V2 tykkään ja aika harvinainen pyörä täällä mantereellakin.
Prilla.jpg

t. V2 Fan, Luxembourg
 
Minulla oli 2 kesää tuollainen, Brandtin esittelypyörä.
Tykkäsin kyllä, hyvä yleispyörä ja vaikka tankki ei ole kuin 15l niin se kulkee aika vähällä bensalla,
reilusti yli 200km pääsee ennekuin bensavalo syttyy.
Sopivan etunoja ajoasento ainakin mulle.
Hienosti Akran putket paukkuu moottorijarrussa.
Vaihdoin sen sitten 2021 keväänä RS660:een joka on nyt toista kesää ajossa ns. kakkospyöränä
 
Joopa joo. Edellinen 750 versio päivittyi nyt 900 ("suuritehoiseen A3") malliin, jolla olen nyt pari tonnia matkannut.

Omia havaintoja ja eroja edelliseen pyörään:

- Rekisteriotteen mukaan massaa 8kg , pituutta 1cm ja leveyttä 2cm enemmän
- Tässä pyörässä on kaikenlaisia turvavarusteita / rajoituksia (mm. ABS, ATC)
- Moottoria ohjataan sähköisellä kaasukahvalla ja pakoputkistossa on 2x lambdaa
- Pyörä on hieman korkeampi ja jostain syystä siinä on ns. ison pyörän tuntuma, vaikka teho/painosuhde heikompi
- Vakuutus edelleen huokea, koska täysillä bonuksilla osakaskon kanssa ~270€ (OP)
- Tankki sama 14,5L, mutta varatankki ilmoitettu 3L (entisessä oli 3,5L)
- Moottori syö ehkä hieman öljyä, mutta jos jää alle 1L/10tkm, niin ok (4L kannu riittää silloin vaihtoon)

Uudentyyppinen led-mittaristo on vaatinut totuttelua, mutta ainakin lämpötilanäyttö on puolen asteen tarkkuudella edelliseen nähden. Valikoita löytyy joka lähtöön, mutta huolto valon nollausta en vielä löytänyt. Voikohan sen nollata huoltovalikosta koodin avulla, kuten edellisessä (reset coupon)?
 
Back
Ylös