• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Shure E2c -korvanapit

Basson toisto ei ole mikään maailman paras "umpinaisella filtterillä" jota mopo käyttöön suositellaan. Lisää bassoa saa filsua vaihtamalla mutta se tulee suojaavuuden kustannuksella.

Ei ole päässy vielä tienpäälle kokeileen kun on vähän liukasta...

Aah eli siis microdriveri on tässä tapauksessa oletettavasti puoliavointa tyyppiä ja vaimennus saavutetaan muokkaamalla napin tyyppi suljetuksi.  Aika
033102ass_1_prv.gif
ratkaisu minun mielestäni. Nuita tarttis kyllä päästä etukäteen kuuntelemaan jotta tietäisi millainen tuo bassovaste sitten todellisuudessa olisi. 100hz on kuitenkin kaikkea muuta kuin matala.

Toisekseen tuo 20dB:n vaimennus on loppupeleissä aika vaatimaton. Taidanpa minä ainakin säästää ropojani vielä toistaiseksi noihin etyihin.

Kylläpä on hankala tehdä päätöstä kuulokkeiden välillä. Harmi ku nuita ei pääse kokeilemaan =)

Koss / MicroBud / Shure / Etymotic

Shure ja Etymotic olis varma valinta, mutta toi hinta mietityttää ("Ihanan kallista").
Koss ja MicroBud olisivat edullisemmat, mutta vaimennuskyky ja äänenlaatu mietityttävät.

No microbudia en kyllä suosittele jos se basson toisto on tärkeä pointti, kyllä mie mieluummin otan noi napit pois ja kuuntelen popit audiopro´n subilla sävytettynä, justiin vaan tossa testailen. Tietty noit avoimia filsuja vois kokeilla, mutta luulen että painotan enemmän sitä suojaavuutta kun bassoja.

Mikä sitten on mopo käytössä sen "hifin" merkitys, luultavasti käytän noita satunnaisesti navigointiin, kurkkumikin kanssa tms. joku mp3/radio olis ostoslistalla.

Ei se bassontoisto vaan se vaimennuskyky. Itselleni on pääasia, että kuulokkeet vaimentaa taustamelua ja siinä samalla voisi kuunnella musiikkia (ja gps:ää).

Itselläni ei ole näistä vaimentavista kuulokkeista aikaisempaa kokemusta ja mp käytössä tähän asti ollu earit korvissa.

Oma kypäräni on sen verran äänekäs, että on pakko suojata kuulo. Toisekseen jos kuulokkeissa on huono äänenvaimennus joutuu musiikkia kuunnellessa pitämään volumea suurella. Kuulo on vielä huippuluokkaa ja olisi kiva pitää se jatkossakin =)

Itsellä on Kossin The plugit, mutta ei sovi yksinkertaisesti kypärään. Kerran kokeilin ja tuska oli melkoinen pois ottaessa. Itsellä kypärä on aika tiivis tuosta korvien paikkeilla ja epäilen, että ei kyllä sovi muutkaan saman tyyppiset kuulokkeet.

Jos laadukasta ääntä tahtoisiini niin Etymotic tai Shure olisi varma valinta.

Moottoripyöräillessä muita ääniä on aivan liikaa jotta laadulla olisi väliä joten käytännössä vain vaimennuksen määrällä on merkitystä jos aikoo säilyttää kuulonsa. Jos kuulo saa mennä niin sitten saavutettavalla äänenpaineellakin on merkitystä.

Itse arvostan (jäljellä olevaa) kuuloani sen verran että en usko että millään napeilla saisi riittävää vaimennusta aikaiseksi jotta musiikin kuuntelu onnistuisi järkevällä äänenvoimakkuudella.

Ehkä jossain enduro/spoori/hiljaisessa vauhdissa voisi toimia jossa ajetaan matalilla nopeuksilla eikä kypärä melu nouse hirveäksi ilmavirran takia.

Toisekseen tuo 20dB:n vaimennus on loppupeleissä aika vaatimaton. Taidanpa minä ainakin säästää ropojani vielä toistaiseksi noihin etyihin.
Kuulon säilymisen kannalta tuo ei kyllä liene ollenkaan vaatimaton vaimennus. eikös äänitehon puolittuminen vastaa 6dB:n muutosta?
Juu kyllähän se 20dB:tä ihan kivasti tuntuu korvatulppana, mutta taustamelun häivyttämiseen musiikin kuuntelun aikana se onkin sitten jo aika vaatimaton.

Musiikissa kun on sellainen kökkö onminaisuus kun dynamiikka, joka kunnollisissa äänityksissä huitelee pahimmillaan siinä 30-40dB:n välillä (ja enemmänkin kyllä). Yleensä äänenvoimakkuus säädetään sen hiljaisimman kohdan mukaan, joka siis tarkoittaa sitä, että taustamelu pitäisi saada vaimennettua sinne 50-60dB:n tienoolle. tuohon kun lisäät sen 20dB:tä, niin huomaatkin sitten että pitää potankin jo itsessään tarjota aika hurja vaimennus, jotta itse musiikin voimakkuus ei kuulovauriota aiheuttaisi...

Ja mitä tulee tulee tuohon kaksinkertaistumiseen, niin muistaakseni se kaksinkertaistua vieläkin nopeammin, kuin 6dB:n välillä, mutta se on kuiotenkin pelkkä suure. Todellisessa maailmassa kuulovaurioita alkaa pahimmillaan syntymään jo 85dB:n jatkuvassa melussa, joten siinä on korviaan suojaavalla huumorissa repimistä  
confused_orig.gif

Back