• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Sigman asennus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Seeber
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Eikö sitä pyörää voi nostaa ilmaan ja mitata oikein rullamitalla jos kerran on niin saatanan tarkkaa?
Eiköhän, mutta sehän onkin helppoa jos ei ole keskitukea yms tarvikkeita.
sanoi:
Onko herrat muuten ottaneet millimetrin tarkoissa mittauksissaan huomioon renkaan halkaisijan laajenemista nopeuden kasvun myötä?
Ja mieti mikä muutos lämpötilallakin on tuohon!?
sanoi:
Hehhee!
sanoi:
Turhan olosta hommaa mun mielestä.
Ei sitten kannata alkaa siihen.

Onko herrat muuten ottaneet millimetrin tarkoissa mittauksissaan huomioon renkaan halkaisijan laajenemista nopeuden kasvun myötä? Voi tulla joku promille heittoo lisää. Sen kyllä varmaan sais kompensoitua jos pystyis mittaan renkaan kehän arvioidulla keskinopeudella. Hehehe...
Tuota ilmiötä kompensoimaan hifistit asentaa anturin tietenkin takapyörään, koska kovemmassa nopeudessa sutiminenkin kasvaa halkaisijan kasvun myötä.

Mä tein titaanista kiinnikkeen Sigmalle.

Kuva

Hyvin on pysyny kiinni ja on ihan hyvännäkönen tuossa kiekkamittarin kulmassa. Tosin toinen tykkää tyttärestä ja toinen äidistä...
lookaround_orig.gif

Anturin vaihdoin tavalliseen magneettiin ja se on jarrulevyn niitin sisällä, vähän liimaa kyytipoikana.

Eikö sitä pyörää voi nostaa ilmaan ja mitata oikein rullamitalla  jos kerran on niin saatanan tarkkaa?
Onko herrat muuten ottaneet millimetrin tarkoissa mittauksissaan huomioon renkaan halkaisijan laajenemista nopeuden kasvun myötä? Voi tulla joku promille heittoo lisää. Sen kyllä varmaan sais kompensoitua jos pystyis mittaan renkaan kehän arvioidulla keskinopeudella. Hehehe...
Soon makuasia sano koira kun pallejaan nuoli. Jättää tekemättä, jos siltä tuntuu...

Ja sokerina päälle Ducatiin voi vaihtaa välityksiä mielin määrin sen vaikuttamatta välityksiin. Anturi on takapyörässä
cool.gif

Elikkäs eipä tarvita eurooppalaisissa sigmoja...

Toisaalta se on sinänsä tylsää, ettei pääse näppäilemään pikkujutuilla, kun mopossa on jo kaikenlaista
wink.gif
No perkele, kyllä japanilaiset mopot sitten on paskoja, kun niissä välitysten vaihtaminen vaikuttaa välityksiin. Vaihdetaanko Ducateissa välityksiä ulkonäön (takarattaan koko) takia vai miksi?
wink.gif

Ja sokerina päälle Ducatiin voi vaihtaa välityksiä mielin määrin sen vaikuttamatta välityksiin. Anturi on takapyörässä  
cool.gif

Elikkäs eipä tarvita eurooppalaisissa sigmoja...

Toisaalta se on sinänsä tylsää, ettei pääse näppäilemään pikkujutuilla, kun mopossa on jo kaikenlaista  
wink.gif
No perkele, kyllä japanilaiset mopot sitten on paskoja, kun niissä välitysten vaihtaminen vaikuttaa välityksiin. Vaihdetaanko Ducateissa välityksiä ulkonäön (takarattaan koko) takia vai miksi?
wink.gif
[Totaalista repeämistä]  
biggrin.gif

Olen onnistunut kadottamaan Sigmani käyttöohjeen ja patteri oli mennyt talven aikana tyhjäksi, jolloin asetukset tietenkin katosivat
sad_orig.gif
. Kysymys kuuluukin syötettiinkö sigmaan suoraan renkaan ympärysmitta milleinä siinä WS kohdassa? vai miten homma hoidettiin, kun ei millään muista pitikö suorittaa jotain laskukaavoja?

Hypoteettinen olettamus/kysymys:
Paavolla (nimi muutettu) on Sigma tonnisessa katukyyssä.
Paavo päättää kesäiltana ottaa vähän nopeutta motarilla ku ketään ei näy ja mukava ilma muutenkin.Sigma alkaa näyttää n.250km/h kun sinivuokot paukauttaa vastapalloon...
Ovat tulossa jostain kytikseltä joten toinen kyttäauto onkin siis odottamassa motarin päässä Paavoa, jossa hänet pysäytetään.
Paavolle käy sinänsä flaksi, että Pojat eivät syystä tai toisesta ole saaneet mitattua Paavolle nopeudeksi kuin 150km/h, jolla Paavo vielä selviää 1kk kortinmenetyksellä ja sakoilla (?).
MUTTA!!?? onko Pojilla nyt oikeus katsoa Paavon Sigmasta, että miten lujaa Paavo sitten oikein ajoikaan ja rangaista sen mukaisesti?!?!!?!?
eek.gif

Olen onnistunut kadottamaan Sigmani käyttöohjeen ja patteri oli mennyt talven aikana tyhjäksi, jolloin asetukset tietenkin katosivat
sad_orig.gif
. Kysymys kuuluukin syötettiinkö sigmaan suoraan renkaan ympärysmitta milleinä siinä WS kohdassa? vai miten homma hoidettiin, kun ei millään muista pitikö suorittaa jotain laskukaavoja?
Näinhän se juuri meni.

Back