• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Sikiöasento

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jarijii
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
joo-o, pyörät vaan pienemmiksi ja ajoasennot kyyrymmiksi! yli 170-senttiset saa mun puolesta ajaa vaikka... öö.. tila-autoilla
tounge.gif

kerrankin persjalkasuudesta jotain etua...

Uus kilogixeri on joka suuntaan pienempi kuin 600cc ja 750cc "pikkuveljensä".. ainoastaan akseliväli on 5mm pidempi, ja painoa muutama kilo enemmän.

Tää on kyllä itseaiheutettua, mutta polvet on niin jäykät että joutuu usein ajeleen XJR:lläkin takapenkiltä, onneksi siellä ei istu ketään...
biggrin.gif

Väliin tuntuu että hiukan isompi moppe ois paikallaan. Tietty jalat suorana ajettaviakin on, mutta niissä taas paha selkä ei kestä. Oiskohan se Winki sitten ainoo...laittaas siihen laiskanlinnan istuimeks...

Mäkin olen vakaasti päättäny vaihtaa pyörää, heti kun löytyy sopiva:
- tarpeeksi väljä ajoasento
- moottoripyörän näköinen (ei mikään muoviluoti tai sohvakalusto tai apinakiikku...)
- keppiveto
- tarpeeksi tehoa ja vääntöä (no se ei ole paljon, se "tarpeeksi")

Niin, ja heti kun löytyy massia sen vaihdon suorittamiseen.
tounge.gif

Taidanpa ajella vielä ensi vuosituhannellakin samalla mopolla.
sport05.gif

Tällaisena 168cm persjalkaisena en yllä kunnolla molemmin jaloin maahan ilman varvistelua ja pyöränä on tuollainen Hondan 600RR. Joten kyllä sitä toivoisi olevansa edes vähän pidempi, mutta todennäköisesti ajoasento ei olisi niin mukava kuin tällä hetkellä. Mainittakoon myös, että olen alunperin kotoisin aika läheltä missä nuo Japanin raketit valmistetaan, että ei ne kyllä ihan kaikkea ota pelkästään omien rakenteiden mukaan, eli ilmeisesti kyykyissä ei sitten ole tarkoituskaan paljoa pysähdellä liikennevaloihin. Mitenköhän tämä nyt liittyy tähän aiheeseen... Mut joo..
confused_orig.gif

Tällaisena 168cm persjalkaisena en yllä kunnolla molemmin jaloin maahan ilman varvistelua ja pyöränä on tuollainen Hondan 600RR. Joten kyllä sitä toivoisi olevansa edes vähän pidempi, mutta todennäköisesti ajoasento ei olisi niin mukava kuin tällä hetkellä. Mainittakoon myös, että olen alunperin kotoisin aika läheltä missä nuo Japanin raketit valmistetaan, että ei ne kyllä ihan kaikkea ota pelkästään omien rakenteiden mukaan, eli ilmeisesti kyykyissä ei sitten ole tarkoituskaan paljoa pysähdellä liikennevaloihin.
Radallahan ei tarvii jalkoja laittaa maahan, ja kun varikolle ajetaan niin siellä on henkilökunta ottamassa vastaan ja pitää pyörää pystyssä
tounge.gif

Olisko Kotarin 640 Adventure jonkinmoinen vastaus? Tilaa on vähän isommallekin, menee vähän kuoppaisemmallakin uralla jos kuski vaan vie eikä kai valita vaikka olisi vähän tavaraakin kyydissä. Kakkoskuskia tuskin sitten sietää, tai ainakaan se kakkonen ei siedä. Itse olen vähän leikkinyt ajatuksella T-ässän vaihtamisesta tuollaiseen, mutta tuskin nyt ihan vielä kumminkaan. Ässä tuntuu kumminkin aikas kivalta tällaiselle vähän-yli-190-kuskille. Niin kyllä tuo KTMkin..

p

Niin-juu, edelliseen vielä, eipä se Kotari nyt sit varmaan yleensä ole eka vaihtoehto sille Cebari600RR:lle, onpa kummikin moottoripyörän näköinen (ja tuntuinen) siitä kai osin oli alussa juttua...

taas,
p

Koskahan ne keksii tehdä jostain pyörästä eri kokoja? Siis tarkoitan sitä, että malli on ja pysyy samana, mutta koko vaihtelee vaikkapa S-L. Siinä olisi pitkille oma kokonsa L, keskimittaiset voisivat ajella tuolla M-koolla ja meille pienille olisi tehty oma koko S.
062802jumpie_prv.gif

Yllä ihan ilmainen vinkki jollekin pyörävalmistajalle. Palkkioksi ideasta voisin ottaa koeajoon vaikkapa vuodeksi - pariksi sen s-koon...  
tounge.gif

Koskahan ne keksii tehdä jostain pyörästä eri kokoja? Siis tarkoitan sitä, että malli on ja pysyy samana, mutta koko vaihtelee vaikkapa S-L. Siinä olisi pitkille oma kokonsa L, keskimittaiset voisivat ajella tuolla M-koolla ja meille pienille olisi tehty oma koko S.
Kawasakilla oli (on) ZXR750 ja ZXR400.. hyvin samanlaiset pyörät, mutta toinen pienempi joka suuntaan
smile_org.gif
 ..ei tietenkään ihan sama mitä ajat takaa, mut noita pikkukyykkyjä ei paljoa Suomeen enää tuoda, vaikka kysyntää ehkä oliskin
confused_orig.gif

Tosi kyykypyörässä istuminen muistuttaa kyllä jo erehdyttävästi rantapallonnussima-asentoa (jos antaa mielikuvitukselle vallan).
tounge.gif

Notkeille ja virtaviivaisille suunniteltu selvästi on ne. Ei tälläsille kiropraktikon unelmatyömaille.

Taas X:nä tuulen kans tappelemisessakaan ei oo ku yks voittaja. Se tuuli! Sitä kuuluisaa ajofiilistä voi funtsia reippaaseen vastatuuleen ja vesisateeseen tapahtuneen päivämatkan jälkeen.
Puolensa kuitenkin siinäkin. Feel the wind...

Sopivin sekotus ainakin mulle on perusprätkä missä jalkatapit suurinpiirtein perseen kohdalla, niinku pituussuunnassa, ja senverta stonga ylhäällä ettei tartte miettiä kulmakarvojen parturointia.
Ja noihinhan voi itsekin vaikuttaa pyörässä kuin pyörässä.

Mutta on se hyvä että tyylejä riittää laidasta laitaan, vaihtelu virkistää. Pääasia ettei mennä perse edellä puuhun.

062802moto_prv.gif

Back