• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Silmälasit ja huurtuminen

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Wolfie
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Wolfie

New member
Noniin. Kevyen selailun jälkeen ja testailujen perusteella pienimuotoinen kysymys:
Eli sattuuko kenelläkään kanssapyöräilijällä olemaan kokemusta millä ihmeen keinolla saa silmälasit pysymään huurteettomina?

Fairy ei tunnu toimivan. Autovaha sitäkin vähemmän. Viissateesta sun muut olen jättänyt kokeilematta. Ennenkuin tässä nyt lähden metsästämään mitään hifihifi ja kallista huurtenestoainetta niin kysynkin onko kenelläkään mitään jippoa tiedossa tähän?

Visiirin huurtumiseen auttaa mahtavan pätevästi tuo fairy, mutta kiitos näiden rillien ei sekään auta kun kakkulat vetävät hetkessä läpinäkymättömän sumun silmien eteen ja pysyvät auki edes osittain ainoastaan visiiriä raottamalla. Ja vaikka se kuinka kasvattaa luonnetta niin kyllä siinä vilu tulee moottoritiellä huidellessa kun nämä jo etelä-suomeakin koettelevat 0-5 lämpöastetta painavat visiirin raosta nenälle  
biggrin.gif
 
Visiirin huurtumiseen auttaa mahtavan pätevästi tuo fairy, mutta kiitos näiden rillien ei sekään auta kun kakkulat vetävät hetkessä läpinäkymättömän sumun silmien eteen ja pysyvät auki edes osittain ainoastaan visiiriä raottamalla.
Oma ratkaisuni on Pinlock.

Juu juu, tiedän ettei se rilleihin liity, mutta kun on Pinlock silikonieristyksellä, niin kypärän ihan normi tuuletus (kun se on maksimiasennossa) riittää pitämään myös rillit huurteettomana.

Ajoin vuonna 2007 uudenvuoden aaton aattoon asti, että sikäli kuvittelen tietäväni rilleistä ja huurtumisesta jotain..
smile_org.gif
 
On tuota Pinlockia tullut harkittua muutenkin. Tiedä sitten häntä auttaako se itsessään tarpeeksi. Vois ehkä yrittää parannella tuota kypärän ilmanvaihtoakin jos sillä saisi avitusta orastavaan ongelmaan.
smile_org.gif
 
On tuota Pinlockia tullut harkittua muutenkin. Tiedä sitten häntä auttaako se itsessään tarpeeksi. Vois ehkä yrittää parannella tuota kypärän ilmanvaihtoakin jos sillä saisi avitusta orastavaan ongelmaan.  
smile_org.gif
Liikennevaloissa joudun pitämään visiiriä auki, mutta muuten en. Nolanin avattavalla potalla ajan, ja kaikki ilmanvaihtoaukot täysin auki koleilla keleillä.

En tuota ruukkua kenellekään suosittele...
ghostface.gif
 
Tuo oma mikälie merkitön taiwanin ihme nyt onkaan ei muutenkaan oma mitään kovinkaan hyviä ilmanvaihtoaukkoja. Mutta kun tosiaan tuntuu siltä että toisinaan vaikka ajaisi visiiri raollaan niin ei riitä ajoviima puhaltamaan huurretta omista laseista pois. Tiedä sitten auttaisiko tähän se Pinlock mitään kun visiiri ei tunnu huurtuvan kiitos tuon fairykäsittelyn muutenkaan.
Tällä vähän ajattelinkin kysäistä jos jollakulla sattuisi olemaan mitään vinkkejä. Katsotaan nyt miten käy.
Keväällä kyllä ajattelin ostella Schubertia kuupan suojaksi. Sen verran paljon tekee mieli avattavaa pottaa ja tuosta nyt on kuullut oikeastaan pelkästää hyvää niin täytyy sitä ehkä sitten semmoista kokeilla.
Elämä on haasteita täynnä, oli ne sitten kuinka pieniä tahansa
smile_org.gif
 
Keväällä kyllä ajattelin ostella Schubertia kuupan suojaksi. Sen verran paljon tekee mieli avattavaa pottaa ja tuosta nyt on kuullut oikeastaan pelkästää hyvää niin täytyy sitä ehkä sitten semmoista kokeilla.
Kävin koeajamassa Schuberthin avattavaa huippumallia (nimi ei muistu tässä mieleen).

Oli muuten tosi jees, ja erityisesti motarilla 180 plus nopeuksissa ilmavirran hallinta aivan suurenmoista, mutta meikäläisen läskinaamasta toi leuka ei mahtunut sinne sisään. Muuten olisin ostanut.

Suosittelen tuota maahantuojan mestaa Tuupakantiellä, sieltä saa minkä tahansa mallin koeajoon, hyvä putiikki.
 
Nonni, mahtavaa infoa jo heti kysymättäkin. Tuupakka kun on tuossa ihan vieressä  
smile_org.gif

Täytyy käydä noita testailemassa tuossa keväämmällä varmaankin. Meikäläisen pallo on vaan niin hiton mielenkiintoisen muotoinen ettei tahtonut löytyä parin liikkeen valikoimista sopivaa kokoa melkeinpä miltään merkiltä. Tietysti nämä kalleimmat loistivat poissaolollaan, juurikin Schubertit ja Arait sun muut jäi kokeilematta kuinka hyvin ne sopivat. Mutta sen näkee sitten.
Kiitän näistä tiedoista jo näin etukäteen
smile_org.gif


EDIT: opetellaan lukemaan paikannimet oikein...
 
Meikäläisen pallo on vaan niin hiton mielenkiintoisen muotoinen ettei tahtonut löytyä...
Mun naama on taas ihan mallikaliiberia...
biggrin.gif


Hevosleikit sikseen, toi Schuberth olis ollu tosi jees, mutta leuka ei mallannut. Taasen Shoein Multitec (jos nyt muistan nimen oikein, kuitenkin se uusin huippumalli) oli sopiva tähän Anttilan kuvastopärstään.
tounge.gif


Mutta hemmetti kun muisti palailee pätkittäin, niin tuota Tokimotoa ei enää ole, vaan siinä taitaa olla Italo. Eli maahantuoja on lopettanut toimintansa - tai ainakin muuttanut:
LINKKI
 
Jaa juu Tokimotohan on tosiaan ilmeisesti lopettanu palvelemisen kokonaan. Eli se on sit jälleenmyyjien suuntaan käännyttävä siinäkin. Noh, eiköhän niitäkin löydy hyviä paikkoja kun alkaa aika olemaan oikea tuon kypärän shoppailuun. Eiköhän sitä jostain saa koeajoon kypäriä halutessaan
smile_org.gif
Jos noita nyt löytyy semmoisia jotka päähän mahtuis edes.
 
Itseasiassa just olin selailemassa .org!:in shoppia kun muistelin että sielläkin Schubertia olis ollu. Täytynee sinne tarjoutua muutenkin kattelemaan mitäkaikkea muuta kivaa keksii pankkitilin tyhjennykseen
smile_org.gif
 
Aina vaan paranee
smile_org.gif

Tosin siinä on se huono puoli kun saa jotain hyvään hintaan ja ehkä mahdollisesti tingattuakin vielä niin jää niin hyvä mieli että tulee ne säästetyt rahat käytettyä samaan paikkaan ja ylikin sitten johonkin muuhun enemmän tai vähemmän tarpeelliseen
biggrin.gif


No mutta, eihän se harrastus eikä mikään ole jossei siihen saa kaikkia rahoja tuhlattua.

Muutamaa muutakin tavaraa olen tuolta katsellut joten eiköhän tässä jo lähiaikoina eksy sitten Italoa moikkaamaan ja katselemaan mitä kaikkea mukavaa sieltä löydy.
 
Muutamaa muutakin tavaraa olen tuolta katsellut joten eiköhän tässä jo lähiaikoina eksy sitten Italoa moikkaamaan ja katselemaan mitä kaikkea mukavaa sieltä löydy.
Joo, saas nähdä miten Italo pystyy hintatasonsa säilyttämään. Aiemmin kun myi printterin ja kirjanpito-ohjelmiston välistä toimistosta, johon ei asiakkaat olisi osanneet suunnistaa ilman renkaista tullutta kumintuoksua...

Toivotaan että pystyy säilyttämään hintaetunsa.
 
Toivotaan jotta pystyy säilyttämään. Todennäkösesti tulee saamaan meikäläisestä ainakin jonkin näköisen vakioasiakkaan. Siltä kun tuntuu löytyvän kaikki tarpeellinen yleisimpiin huoltoihin ja kaikkea muuta pientä mukavaa jota saattaa tarvita ennemmin tai myöhemmin. Pitää käydä paikan päällä sitten katselemassa ja juttelemassa hankinnoista kun alkaa olla aika hankkia taas kaikkea mukavaa.
 
Noniin. Kevyen selailun jälkeen ja testailujen perusteella pienimuotoinen kysymys:
Eli sattuuko kenelläkään kanssapyöräilijällä olemaan kokemusta millä ihmeen keinolla saa silmälasit pysymään huurteettomina?

Fairy ei tunnu toimivan. Autovaha sitäkin vähemmän. Viissateesta sun muut olen jättänyt kokeilematta. Ennenkuin tässä nyt lähden metsästämään mitään hifihifi ja kallista huurtenestoainetta niin kysynkin onko kenelläkään mitään jippoa tiedossa tähän?
Ei mitään varsinaista jippoa, mutta optikolta kävin hakemassa 50 ml pullon Opti-Cleaner -nimistä rilleille ja linsseille tarkoitettua huurteenesto- ja puhdistusainetta. Hintaa en tarkalleen muista, muutta mielikuva on sellainen että kun vitosella maksoi, takaisin tuli vielä euro tai pari -- se voi olla hifistelyä, mutta ainakin se on halpaa hifistelyä. Helppokäyttöistä on, ruiskautetaan vain linsseille ja kuivataan kankaalla tai talouspaperilla. Kohtuullisen riittoisaakin; keväällä ostettu purnukka on vielä yli puolillaan, vaikka se käsittely pitääkin uusia nyt joka aamu jos aikoo näillä keleillä mopolla töihin mennä.
 
Tosta Opti-Cleanerista sen verran että, tänä aamuna kun käsittelin sillä linssit ja lähdin liikenteeseen niin ei siitä kyllä ollut mitään hyötyä.
 
Ei tuohon äärikelien huurtumisen tunnu löytyvän mitään kikkaa. Jos on +2 C ja kosteus% yli 95, minulla huurtuu väistämättä jokin pinta (6 kpl), jos meinaa olla palelematta. Kaulasuojuksen pudottaminen alas tai visiirin raottaminen auttaa, mutta sitten jonkin verran vilu kapajaa. Sama juttu ilmeni taas eilis- ja toissailtana ajellessa.

Vähän siinä huulet alkoivat kohmetua, kun oli pakko ajaa pinlockista huolimatta visiiri puoli senttiä auki, mutta eipä tuo ihan kuolemaksi ollut. Kaulan windstopperin pidin kyllä tiukasti kypärän aukon ja kaulan välissä, ylös leuan päälle asti nostettuna (aika paljon auttaa, jos pudottaa sen leauan alle, jolloin suun kohdalla ilma vaihtuu alakautta paremmin). Shoein Raid II:sen molemmat tuuletusakot olivat auki.

Oiskohan tässä jo jotakin eurosyndroomaa? Eikös koskaan saisi palella ja kaiken pitäisi olla aina ah niin hienosti ja mukavaa? Tuntuu vaan, että alkanut välillä kitistä turhista pikkujutuista.

Moottorikelkkahemmot muuten saattaisivat tietää hyviä kikkoja tuohon. Siinähän hommassa välillä läähätetään tiiviin potan sisällä kuin astmaattiset bernharndilaiset, ainakin jos kisaa ajetaan. Mitenkähän saavat rillit, pinlockit ja visiirit pysymään huurtumattomina?

-hh-
 
Tosta Opti-Cleanerista sen verran että, tänä aamuna kun käsittelin sillä linssit ja lähdin liikenteeseen niin ei siitä kyllä ollut mitään hyötyä.
Ai? Tulin tiistai- ja keskiviikkoaamuina mopolla töihin ennen kahdeksaa. Tiistaina unohdin käsittelyn, keskiviikkona muistin sen tehdä. Päässä oli avattava potta. Keskiviikkoaamuna ei ollut liikennevaloissa seistessä huurtumisongelmia (tosin yksissä pitkissä punaisissa näki kyllä, että linssin pintaan tulee kosteutta), tiistaina piti aina pysähtyessä nostaa Shoein kasvosuojus ylös että näkisi kun valot vaihtuu.

Ei tuo litku tietysti ihmeisiin pysty, mutta ero käsitellyn ja käsittelemättömän linssin välillä on minusta ollut aika huomattava.
 
Vähän siinä huulet alkoivat kohmetua, kun oli pakko ajaa pinlockista huolimatta visiiri puoli senttiä auki, mutta eipä tuo ihan kuolemaksi ollut. Kaulan windstopperin pidin kyllä tiukasti kypärän aukon ja kaulan välissä, ylös leuan päälle asti nostettuna (aika paljon auttaa, jos pudottaa sen leauan alle, jolloin suun kohdalla ilma vaihtuu alakautta paremmin). Shoein Raid II:sen molemmat tuuletusakot olivat auki.
Itsellä on tuo sama potta. Ihan jees kypärä hyvissä oloissa, mutta vesikelillä ja kylmällä toivoton kaikinpuolin. Tuuletusta on, mutta jotenkin se ei vaan ole kohdillaan. Kylmällä ilmalla silmistä valuu vesi ja kuitenkin vetää huuruun. Pinlockin ansiosta visiiri pysyy jotensakin auki, vaikka ei ihan kokonaan (ja on tarkistettu tuhannen kertaa, että kalvo on oikein paikallaan).

Ärsyttää, kun Raid II:sta joutuu koko ajan näpläämään, visiirin asentoa tai leuan räppänää. Tällaiset asiat ei selviä kaupassa eikä lyhyellä koeajolenkillä hyvällä kesäkelillä.

Melkoinen ero edelliseen Araihin, sillä pystyi ajelemaan visiiri kiinni vastaavissa oloissa eikä ollut pelkoa huurtumisesta tai ylenpalttisesta silmiä haittaavasta vedosta. Harmi, itse rikoin sen enkä ymmärtänyt ostaa jo hyväksi kokemaani tilalle. Jatkossa kokeilen kypärät syksyllä vesisateessa.
 
Back
Ylös