• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Sinter-jarrupalat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kccot
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

kccot

New member
Jep että semmoinen juttu olisi tiedustelussa ......
Minulle myytiin tarvikkeena sinter palat taakse Honda XL Varaderoon -01 ja myyjä sanoi että ainut vaihtoehto siihen pyörään....

Mulla on vaan sellainen käsitys että sinter palat käyvät ROSTERI levyyn eikä patarauta levyyn joka minulla on (testasin magneetilla)

Mitä olette mieltä asiasta
withstupid.gif

Siitä en ossaa sanoa että miten ne sintterit käy hiiliteräs levyille. Ei kait niitä pyörissä olekkaan. Mahtaa olla mopoissa ruostumatonta martensiittista terästä.
Ruostumattomia teräksiähän on kolmenlaisia. Austeniittista johon ei ota magneetti sekä ferriittisiä ja martensiittisia joihin magneetti ottaa. Eikä sitten siihen sen syvällisemmin
wink.gif

Ainakin crossi sekä enduro prätkissä
on pääsääntöisesti käytössä sintteripalat

Jarrutus tehosäilyy vaikka on mutaa, lunta sekä muuta kuraa
taikka hiekkaa.

En kyllä tiedä mitä materiaalia jarrulevyt on...
Ainakin ne ovat reilusti ohuenpia kuin katupyörissä, joka
voisi viitata kestävämpään materiaaliin vaikka vaadittava jarrutus teho on pienempi.

Ainakin crossi sekä enduro prätkissä
on pääsääntöisesti käytössä sintteripalat

Jarrutus tehosäilyy vaikka on mutaa, lunta sekä muuta kuraa
taikka hiekkaa.

En kyllä tiedä mitä materiaalia jarrulevyt on...
Ainakin ne ovat reilusti ohuenpia kuin katupyörissä, joka
voisi viitata kestävämpään materiaaliin vaikka vaadittava jarrutus teho on pienempi.
MotoMasterin jarrulevyt on laserleikattu raffinoidusta nikkeli-, kromi- ja molybdeeniseosteisesta teräksestä, joka on lämpökäsitelty parhaan lujuuden ja kovuuden yhdistelmän saavuttamiseksi...

Ja on meinaan jopa totta
biggrin.gif

Niin mutta onko semmoisen mun Varaderossa.........
confused_orig.gif
Siitä en uskalla sanoa yhtään mitään... Mutta tuo tuossa yllä kun ei tiennyt mitä matskua crossilevyt on...

Riippuu kuinka kivikautisesta pyörästä sulla on kyse. Mitä uudempi, sitä todennäköisemmin mainitsemani seos tai vastaavanlainen siinä levyssä on. Ja mitä uudempi pyörä, sitä todennäköisemmin sintteripala on oikea.

Niin mutta onko semmoisen mun Varaderossa.........
confused_orig.gif
Siitä en uskalla sanoa yhtään mitään... Mutta tuo tuossa yllä kun ei tiennyt mitä matskua crossilevyt on...

Riippuu kuinka kivikautisesta pyörästä sulla on kyse. Mitä uudempi, sitä todennäköisemmin mainitsemani seos tai vastaavanlainen siinä levyssä on. Ja mitä uudempi pyörä, sitä todennäköisemmin sintteripala on oikea.
2001 on malli.......... siis juuri enne kivikautta

Kokemuksesta oppien näin olen menetellyt, ns massapalat käy kaikille levyille, valurauta, rauta, seoslevyille ja " rosteri" levyille.

Sintratut tai seos palojen kanssa pitää olla varovainen, johtuu sintteri palojen korkeasta pintalämpötilasta.  Sitratut palat ei käy rauta, valurauta tai seosrauta levyille (Zinc).

Palat käy ns rosterilevyille ja ns paremmille seoslevyille. Tämä on sellainen viidakko että heikkopäistä hirvittää.

Kun käyttää orkkis levyissä orkkis paloja ei yleensä tule ongelmia. Jos käyttää "vääriä paloja" levylle, levy menee kieroksi.

Eli suomeksi massapalat käy ruostumattomalle ja rautalevyille ja sintterit vain ruostumattomalle levylle.

Back