• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Sivistäkää minua hieman

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja bareheels
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Vai onko tuo sun GT sitä vanhempaa K-sarjaa, eli makaavalla koneella, siis sama kuin RS.
Ei taida olla kun tuosta moottorinohjauksen päivityksestäkin oli puhe. Ei taida vanhempiin Motronic'ceihin olla päivityksiä tyrkyllä (onneksi).
Taitaapi olla vanha "mahuri" jos kallistus on 90 astetta.
K 1200 S tuli Suomessa myyntii -05 ja vastaava GT muistaakseni samaan aikaan, ei ainakaan aikaisemmin. Jos rekisteröity esim. Saksassa, niin voi olla eri asia.

No jos haluatte edullista ja asiantuntevaa huoltoa pääkaupunkiseudulla niin soitelkaa.
Huolto onnistuu hyvinkin pian.

Puh 050 5768 480. Pekka

R850, R1100 ja R1150 pyörät. Noi R1200 pyörät ei vielä ole listalla.

Pekka
omg.gif
omg.gif
omg.gif
Pekka Pekka ... Milloin otat R1200 sarjan mukaan  
tounge.gif
tounge.gif
tounge.gif

jep. eipä tuohon ole olemassa päivityksiä ollenkaan, samoin kuin tuo venttiiline säätö ei ole palasäätö, koko nostajan kuppi pitää vaihtaa jos on säätötarvetta, siksi se on kallista, mutta harvinaista.
jos siellä välykset suurenee niin joku kuluu ja syynä voi olla huonolaatuinen öljy esim. Jo aikoinan bmw autoissa kului nokka-akselit ja keinuvipuakselit halvoilla öljyillä mutt ei kalliila korkealaatuisilla. itsellä en ole joutunu tollaisessa mopossa venttiilejä säätämään 90tkm:teen mutta käytin aina castrol 5w40 mgnatekkiä enkä näissä Boksereissä kun joskus harvon paitsi ekassa missä oli halvat mineraaliöljyt muissa 15w50 synteettiset.
Sitten siinä poikittaismoottorisessa 1200 s:ssä venttiilien tarkastus hoituu tietokoneella,se mitta ja ilmoittaa säätötarpeen. minulla ei tarvinut venttiilikoppaa avata, ajoin kyllä vain 60tkm sillä,ja siinä ei ole kuppinostimia eikä säätöruuveja lainkaan

Puhut palasäätöisistä venttiileistä ja ruiskujen synkasta samassa viestissä. Ainakaan säännöllistä huolto-ohjeiden mukaista ruiskurunkojen synkkaa kait ei tehdä kuin boksereissa. Niissä taas ei ole palasäätöiset venat? Eli mikä fillari? Mikä huolto? Miksei renkaita ja jarrupaloja tarkastettaisi - nehän nyt ovat NIIN peruskauraa ja huoltokohde kuin olla voi? Toi hinta on kyllä aika hämmästyttävä enkä mitään vastaavaa ole useamman menneenkin Bemarini kohdalla kuullut kuin yhdessä nimeltä mainitsemattomassa pääkaupunkiseudun myymälässä (joka ei ole RM Heino).
Jos  oikein olen ymmärtänyt niin 2010  alkaen on  R 1200 GS  ja RT malleissa palasäädöt venttiileissä .  

2011 alkaen myös R 1200 R  malleissa.

Puhut palasäätöisistä venttiileistä ja ruiskujen synkasta samassa viestissä. Ainakaan säännöllistä huolto-ohjeiden mukaista ruiskurunkojen synkkaa kait ei tehdä kuin boksereissa. Niissä taas ei ole palasäätöiset venat? Eli mikä fillari? Mikä huolto? Miksei renkaita ja jarrupaloja tarkastettaisi - nehän nyt ovat NIIN peruskauraa ja huoltokohde kuin olla voi? Toi hinta on kyllä aika hämmästyttävä enkä mitään vastaavaa ole useamman menneenkin Bemarini kohdalla kuullut kuin yhdessä nimeltä mainitsemattomassa pääkaupunkiseudun myymälässä (joka ei ole RM Heino).
Jos  oikein olen ymmärtänyt niin 2010  alkaen on  R 1200 GS  ja RT malleissa  palasäädöt venttiileissä .  

2011 alkaen myös R 1200 R  malleissa.
Ohos! Taisivat joo tuon venttiilikoneiston uusia. Eipä ole tullut mieleen, että vaikuttaa tuohonkin. "Suatatpa hyvinnii olla oikeassa..." Menivät sitten bokserinkin helppohuoltoisuuden pilaamaan tuolla.

Olisiko liikaa toivottu, että selvästi provokatiivisista ketjuista tykkäävä "bareheels" kommentoisi itse avaamaansa ketjua ja siinä esitettyjä kysymyksiä
confused_orig.gif

Sitten siinä poikittaismoottorisessa 1200 s:ssä venttiilien tarkastus hoituu tietokoneella,se mitta ja ilmoittaa säätötarpeen. minulla ei tarvinut venttiilikoppaa avata, ajoin kyllä vain 60tkm sillä,ja siinä ei ole kuppinostimia eikä säätöruuveja lainkaan
Olisikohan tässä tiedossa taas jalostamisen paikka että sattuis kohdalleen.

Olisiko liikaa toivottu, että selvästi provokatiivisista ketjuista tykkäävä "bareheels" kommentoisi itse avaamaansa ketjua ja siinä esitettyjä kysymyksiä
confused_orig.gif
Kommentoisi ?

Lähinnä tarkoitus on herättää keskustelua ja kyseenalaistamista huoltoa tekeviä yrityksiä kohtaan, ettei hyvistä jutuista tarvitse maksaa.

Ja lähinnä muistuttaa että muttereilla koottuja koneita nuo mp:t ovat.

bowdown.gif

confused_orig.gif
Kommentoisi ?

Lähinnä tarkoitus on herättää keskustelua ja kyseenalaistamista huoltoa tekeviä yrityksiä kohtaan, ettei hyvistä jutuista tarvitse maksaa.

Ja lähinnä muistuttaa että muttereilla koottuja koneita nuo mp:t ovat.

bowdown.gif
Jos huomasit, niin melkoista spekulaatiota ja kysymyksiä oli pyöräsi tyypin suhteen. Sillä kun kuitenkin on melkoinen vaikutus joidenkin huoltojen taajuuteen / tarpeellisuuteen.

JES. Kohta olen täysin omavarainen vanhan GT:n huolloissa. Sain läppäriin ohjelman, jolla saan kiinni ohjauksesta.
smile_org.gif

Vielä pitänee koneistaa muovista tuo liitin ja tinata siihen pinnit. Vielä kun saisi tuon katin poistettua,

Valmistajat suosittelevat aina varman päälle, eli ei niitä käytännössä ainakaan yhtään useammin tarvitse tarkastaa.
Jos joku sen haluaa useammin tehdä, niin siitä vaan. Eihän siitä haittaakaan ole. Mutta esim. uudemmat S,R ja GT vaativat jo useamman tunnin työn pelkästään välysten tarkastamiseen, joten tiheämmällä tarkastamisella saa ainakin merkittävästi laskutettavaa työtä aikaiseksi, ei käytännössä mitään muuta.

t. Repa

Hyvä vastaus, Kiitos :)

Back