• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

slipari ja seokset

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jaanih
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

jaanih

New member
Asensin leovincen sliparin cbr 600f4i 04 ja kiinnostais tietää vähän seoksista, onko tarvetta säätää? Pystyykö edes säätämään ilman power commanderia? Pyörässä on lambda-anturi jonka pitäisi ilmeisesti jossain määrin seosta säätää? en ole vielä päässyt tielle kokeilemaan miten toimii mutta paikallaan kaasutellessa se ampuu liekkiä putken päästä moottorijarrutuksen puolellla. olisko kellään tietoo aiheesta tai vinkkeja?
bowdown.gif
 
moi, Seoksia ei pysty säätämään ilman commanderia. Kyllä suosittelen seoksien säätöä kun olet kerran putkenkin hommannut. Mulla on leovince slippari,ja pc3 säädetty penkissä. Lamda anturia ei ole enää kiinni,kannattaa hommaa sen eliminaattori.
 
moi, Seoksia ei pysty säätämään ilman commanderia. Kyllä suosittelen seoksien säätöä kun olet kerran putkenkin hommannut. Mulla on leovince slippari,ja pc3 säädetty penkissä. Lamda anturia ei ole enää kiinni,kannattaa hommaa sen eliminaattori.
mistä oot pc3 ja eliminaattorin hommannut ja kuin paljon niillä on suurinpiirtein hintaa?
 
Kannattaa aina suhtautua pikkasen järjellä noihin sliparin jälkeisiin "säätöpakkoihin". Oma fasu tarkastettiin sliparin jälkeen penkissä, ja oltiin sitä mieltä että jos tätä alkaa suutin satsilla ym. roplaan ni huonommaks menee... Tottakai jokainen kauppamies myy sliparin kylkeen jos minkälaista ylimäärästä krääsää ja käskee vielä tankatakkin V-poweria ettei vaan leivo kiinni samantien.
tounge.gif


Kokoputket ja vapaavirtaus suodattimet sitten erikseen, sit sitä säädön tarvetta voi jo perustella.
 
Kannattaa aina suhtautua pikkasen järjellä noihin sliparin jälkeisiin "säätöpakkoihin". Oma fasu tarkastettiin sliparin jälkeen penkissä, ja oltiin sitä mieltä että jos tätä alkaa suutin satsilla ym. roplaan ni huonommaks menee... Tottakai jokainen kauppamies myy sliparin kylkeen jos minkälaista ylimäärästä krääsää ja käskee vielä tankatakkin V-poweria ettei vaan leivo kiinni samantien.  
tounge.gif


Kokoputket ja vapaavirtaus suodattimet sitten erikseen, sit sitä säädön tarvetta voi jo perustella.
Jotkut pyörät pitää tosiaankin säätää jo sliparin kanssa. Kaverin CBR 600 F4i meni niin laihalle, että oli tosi **ttumainen ajaa. PC:llä ja säädöllä rupes pelaamaan kuten pitääkin, eli huomattavasti paremmin kuin vakio
smile_org.gif


Eli ihan pyöräkohtaisia hommia. Jotkut vaatii säädön ja jotkut ei, mutta lähes kaikissa kyllä paranee ajettavuus, kun säätää osakaasut kohdalleen.
 
Kannattaa aina suhtautua pikkasen järjellä noihin sliparin jälkeisiin "säätöpakkoihin". Oma fasu tarkastettiin sliparin jälkeen penkissä, ja oltiin sitä mieltä että jos tätä alkaa suutin satsilla ym. roplaan ni huonommaks menee... Tottakai jokainen kauppamies myy sliparin kylkeen jos minkälaista ylimäärästä krääsää ja käskee vielä tankatakkin V-poweria ettei vaan leivo kiinni samantien.  
tounge.gif


Kokoputket ja vapaavirtaus suodattimet sitten erikseen, sit sitä säädön tarvetta voi jo perustella.
Oma FZS1000 -04 muuttui aikanaan suutinsatsilla OLEELLISESTI hauskemmaksi. Penkissä tsekkasivat, ja kuulemma oli ihan kohdallaan. Eikä slipari ollut ihan avoin, Laserin Duotech sporttihuilulla. Suutinsatsi laitettiin, kun en ollut oikein tyytyväinen pyörän käytökseen.

Mutta kaasarikoneet on oma lukunsa, kaasutin pystyy jonkin verran sopeutumaan virtauksen muutoksiin. Ruiskussa näin ei käy, soppaa tulee sama määrä, ellei säädä.
 
Kannattaa aina suhtautua pikkasen järjellä noihin sliparin jälkeisiin "säätöpakkoihin". Oma fasu tarkastettiin sliparin jälkeen penkissä, ja oltiin sitä mieltä että jos tätä alkaa suutin satsilla ym. roplaan ni huonommaks menee... Tottakai jokainen kauppamies myy sliparin kylkeen jos minkälaista ylimäärästä krääsää ja käskee vielä tankatakkin V-poweria ettei vaan leivo kiinni samantien.  
tounge.gif


Kokoputket ja vapaavirtaus suodattimet sitten erikseen, sit sitä säädön tarvetta voi jo perustella.
Oma FZS1000 -04 muuttui aikanaan suutinsatsilla OLEELLISESTI hauskemmaksi. Penkissä tsekkasivat, ja kuulemma oli ihan kohdallaan. Eikä slipari ollut ihan avoin, Laserin Duotech sporttihuilulla. Suutinsatsi laitettiin, kun en ollut oikein tyytyväinen pyörän käytökseen.

Mutta kaasarikoneet on oma lukunsa, kaasutin pystyy jonkin verran sopeutumaan virtauksen muutoksiin. Ruiskussa näin ei käy, soppaa tulee sama määrä, ellei säädä.
Juu, usein ne inertiapenkeissä sanoo että "on kohdallaan, ei tarvii säätää" sen perusteella, kun vedetään TÄYSkaasulla veto ja otetaan lambda.. Usein se onkin niin.

Normaalista ajosta kun tapahtuu 99.9% osakaasulla, joten se on se tärkein säätö.

Ihan huuhaata nuo täyskaasuraapaisut inertiadynossa..
 
Kannattaa aina suhtautua pikkasen järjellä noihin sliparin jälkeisiin "säätöpakkoihin". Oma fasu tarkastettiin sliparin jälkeen penkissä, ja oltiin sitä mieltä että jos tätä alkaa suutin satsilla ym. roplaan ni huonommaks menee... Tottakai jokainen kauppamies myy sliparin kylkeen jos minkälaista ylimäärästä krääsää ja käskee vielä tankatakkin V-poweria ettei vaan leivo kiinni samantien.  
tounge.gif


Kokoputket ja vapaavirtaus suodattimet sitten erikseen, sit sitä säädön tarvetta voi jo perustella.
Jotkut pyörät pitää tosiaankin säätää jo sliparin kanssa. Kaverin CBR 600 F4i meni niin laihalle, että oli tosi **ttumainen ajaa. PC:llä ja säädöllä rupes pelaamaan kuten pitääkin, eli huomattavasti paremmin kuin vakio  
smile_org.gif


Eli ihan pyöräkohtaisia hommia. Jotkut vaatii säädön ja jotkut ei, mutta lähes kaikissa kyllä paranee ajettavuus, kun säätää osakaasut kohdalleen.
Mulla oli myös aikoinaan CBR600 F4i (-04) ja toimi Micronin sliparilla ilman säätämistä paremmin kuin hyvin. Tehoakin tuli perstuntumalla huomattavasti etenkin alakierroksille ja kone hengitti paremmin.
 
Kannattaa aina suhtautua pikkasen järjellä noihin sliparin jälkeisiin "säätöpakkoihin". Oma fasu tarkastettiin sliparin jälkeen penkissä, ja oltiin sitä mieltä että jos tätä alkaa suutin satsilla ym. roplaan ni huonommaks menee... Tottakai jokainen kauppamies myy sliparin kylkeen jos minkälaista ylimäärästä krääsää ja käskee vielä tankatakkin V-poweria ettei vaan leivo kiinni samantien.  
tounge.gif


Kokoputket ja vapaavirtaus suodattimet sitten erikseen, sit sitä säädön tarvetta voi jo perustella.
Jotkut pyörät pitää tosiaankin säätää jo sliparin kanssa. Kaverin CBR 600 F4i meni niin laihalle, että oli tosi **ttumainen ajaa. PC:llä ja säädöllä rupes pelaamaan kuten pitääkin, eli huomattavasti paremmin kuin vakio  
smile_org.gif


Eli ihan pyöräkohtaisia hommia. Jotkut vaatii säädön ja jotkut ei, mutta lähes kaikissa kyllä paranee ajettavuus, kun säätää osakaasut kohdalleen.
Mulla oli myös aikoinaan CBR600 F4i (-04) ja toimi Micronin sliparilla ilman säätämistä paremmin kuin hyvin. Tehoakin tuli perstuntumalla huomattavasti etenkin alakierroksille ja kone hengitti paremmin.
Säädöllä olisi varmaan toiminut vielä paremmin. Kaverini sai siihen huomattavasti räväkämmän kaasunvasteen ja 5hp lisää säädöllä.
 
Kannattaa aina suhtautua pikkasen järjellä noihin sliparin jälkeisiin "säätöpakkoihin". Oma fasu tarkastettiin sliparin jälkeen penkissä, ja oltiin sitä mieltä että jos tätä alkaa suutin satsilla ym. roplaan ni huonommaks menee... Tottakai jokainen kauppamies myy sliparin kylkeen jos minkälaista ylimäärästä krääsää ja käskee vielä tankatakkin V-poweria ettei vaan leivo kiinni samantien.
tounge.gif


Kokoputket ja vapaavirtaus suodattimet sitten erikseen, sit sitä säädön tarvetta voi jo perustella.
Jotkut pyörät pitää tosiaankin säätää jo sliparin kanssa. Kaverin CBR 600 F4i meni niin laihalle, että oli tosi **ttumainen ajaa. PC:llä ja säädöllä rupes pelaamaan kuten pitääkin, eli huomattavasti paremmin kuin vakio
smile_org.gif


Eli ihan pyöräkohtaisia hommia. Jotkut vaatii säädön ja jotkut ei, mutta lähes kaikissa kyllä paranee ajettavuus, kun säätää osakaasut kohdalleen.
Mulla oli myös aikoinaan CBR600 F4i (-04) ja toimi Micronin sliparilla ilman säätämistä paremmin kuin hyvin. Tehoakin tuli perstuntumalla huomattavasti etenkin alakierroksille ja kone hengitti paremmin.
Säädöllä olisi varmaan toiminut vielä paremmin. Kaverini sai siihen huomattavasti räväkämmän kaasunvasteen ja 5hp lisää säädöllä.
Omassa pyörässä arrowin slipari, ei ainakaan vielä ole
huonolta tuntunut.. Toisaalta säätökään ei varmaan olis
pahitteeksi, kun noinkin hyviä kokemuksia siitä kerran on.
nixweiss.gif
 
Kannattaa aina suhtautua pikkasen järjellä noihin sliparin jälkeisiin "säätöpakkoihin". Oma fasu tarkastettiin sliparin jälkeen penkissä, ja oltiin sitä mieltä että jos tätä alkaa suutin satsilla ym. roplaan ni huonommaks menee... Tottakai jokainen kauppamies myy sliparin kylkeen jos minkälaista ylimäärästä krääsää ja käskee vielä tankatakkin V-poweria ettei vaan leivo kiinni samantien.  
tounge.gif


Kokoputket ja vapaavirtaus suodattimet sitten erikseen, sit sitä säädön tarvetta voi jo perustella.
Jotkut pyörät pitää tosiaankin säätää jo sliparin kanssa. Kaverin CBR 600 F4i meni niin laihalle, että oli tosi **ttumainen ajaa. PC:llä ja säädöllä rupes pelaamaan kuten pitääkin, eli huomattavasti paremmin kuin vakio  
smile_org.gif


Eli ihan pyöräkohtaisia hommia. Jotkut vaatii säädön ja jotkut ei, mutta lähes kaikissa kyllä paranee ajettavuus, kun säätää osakaasut kohdalleen.
Mulla oli myös aikoinaan CBR600 F4i (-04) ja toimi Micronin sliparilla ilman säätämistä paremmin kuin hyvin. Tehoakin tuli perstuntumalla huomattavasti etenkin alakierroksille ja kone hengitti paremmin.
Säädöllä olisi varmaan toiminut vielä paremmin. Kaverini sai siihen huomattavasti räväkämmän kaasunvasteen ja 5hp lisää säädöllä.
Omassa pyörässä arrowin slipari, ei ainakaan vielä ole
huonolta tuntunut.. Toisaalta säätökään ei varmaan olis
pahitteeksi, kun noinkin hyviä kokemuksia siitä kerran on.  
nixweiss.gif
Ei siitä koskaan ainakaan haittaa ole, jos sen kunnolla säätää. Nuo kun tuppaavat yleensä jo tehtaalta vakioputkellakin olemaan liian laihalla osakaasulla.
 
kyllä se kannattaa säädättää. kaikki hyöty irti siitä sliparista. ite vaihdoin samalla vielä ilman putsarin k&n nnään. Tosin se ei varmasti tehoa lisää, mutta hengittääpähän kunnolla.
Ajokelejä odotellessa.
062802moto_prv.gif
 
Jep, mallikohtaisia erojahan tässäkin on. Suosittelisin että slipari "virittelyä" haikaileva tutustuu oman pyöränsä luontoon tän asian suhteen ennen ku menee ja ostaa kaikki roippeet ja on sitten siinä uskossa että tuli ainakin 17 hepoa lisää ja helv. vääntöö. Kun tosiasiassa poika sai pikkasen rouheemmat äänet ja +3hv.
wink.gif
Sitä on sen jälkeen vaan niin pirun vaikeeta enää olla objektiivinen kun on sijoittanu koko hoitoon pirusti eeroja.

Jos miettii sliparivirityksen hyötyjä, ni vois vaikka todeta että kannattaa ekana jättää parit mäkkärin keikat väliin ja laihduttaa 5-10kg, sillä saat saman teho&paino suhteen parannuksen aikaseksi hemmetisti halvemmalla.

Jepsis, jatkakeehan vääntöä...
wink.gif
 
Jep, mallikohtaisia erojahan tässäkin on. Suosittelisin että slipari "virittelyä" haikaileva tutustuu oman pyöränsä luontoon tän asian suhteen ennen ku menee ja ostaa kaikki roippeet ja on sitten siinä uskossa että tuli ainakin 17 hepoa lisää ja helv. vääntöö. Kun tosiasiassa poika sai pikkasen rouheemmat äänet ja +3hv.
wink.gif
Sitä on sen jälkeen vaan niin pirun vaikeeta enää olla objektiivinen kun on sijoittanu koko hoitoon pirusti eeroja.

Jos miettii sliparivirityksen hyötyjä, ni vois vaikka todeta että kannattaa ekana jättää parit mäkkärin keikat väliin ja laihduttaa 5-10kg, sillä saat saman teho&paino suhteen parannuksen aikaseksi hemmetisti halvemmalla.

Jepsis, jatkakeehan vääntöä...
wink.gif
Juu, ei se kannata teho/hinta mielessä (säästää neki rahat isompaan mopoon). Kallista hommaa, vaan yhtä lailla sen sliparin voi jättää ostamattakin ja ajaa ns Vakio mopolla
tounge.gif
. Eikä sillä sliparin &pcn asennuksella haetakkaan muuta kuin mukavampaa Ajettavaa tehoa.

Ei muuta kuin Nos kaasua tai Turboa ni johan rupee hinta&teho olee kohdillaan
033102beer_1_prv.gif
.
 
Kallista hommaa, vaan yhtä lailla sen sliparin voi jättää ostamattakin ja ajaa ns Vakio mopolla
tounge.gif
.
Ei ihan, pitäähän pyörän kuulostaa pyörälle... Sliparilla haetaan ennen kaikkea sitä muutosta imurista enemmän moottoripyörän suuntaan. Turhamaista pelleilyähän tää mopoilukin on, ku oikeen ollaan kaikki rehellisiä...
wink.gif
 
Kallista hommaa, vaan yhtä lailla sen sliparin voi jättää ostamattakin ja ajaa ns Vakio mopolla  
tounge.gif
.
Ei ihan, pitäähän pyörän kuulostaa pyörälle... Sliparilla haetaan ennen kaikkea sitä muutosta imurista enemmän moottoripyörän suuntaan. Turhamaista pelleilyähän tää mopoilukin on, ku oikeen ollaan kaikki rehellisiä...
wink.gif
samaa mieltä.. pyörän pitää kuullostaa pyörältä eikä ompelukoneelta!
 
Normaalista ajosta kun tapahtuu 99.9% osakaasulla, joten se on se tärkein säätö.

Ihan huuhaata nuo täyskaasuraapaisut inertiadynossa..

Tylyttäjä on asiassa oikeassa. Täyskaasulla mennään sekä tiellä että radalla niin vähän aikaa, että sillä asialla ei ole niin suurta merkitystä. Osakaasualueet on ne mitkä ratkaisee, varsinkin noissa kisahommissa..
 
Ok.. Eli käytännössä vaaditaan power commander tai vastaava
ecun 'huijaamiseen'? Kumpi tässä nyt huijaa mitä, ecu syöttää
commanderiin jotain ja commanderi sitten ruiskulle tiedot vai
anturitiedot commanderiin ja nämä sitten eculle..
withstupid.gif


Tavoitteenahan on kuitenkin saada ilman ja polttoaineen suhde
kohdalleen (näissä koneissa jotain 13:1 paikkeille?).
Nykäseekö ne säätäjät sitten lamdan (oletan että pyöräni sellaisen
omistaa) pois? Liittimen irti vai jotain pihti/leikkurihommia tms tuhoja?

Varmasti paikoissa on eroja, mutta kannattaako olettaa, että
paikassa jonne menee, niin tietävät miten säätää ruiskuja ja
eivät vain tee mitään "täyskaasusäätöä".

Legenda kertoo, että K&N filtteriä kannattaisi orginaalin tilalle
laittaa, mutta eikö nämä uudet orginaalit ole jo erittäin hyvin
virtaavia (luulisi tehokisan olevan aika tiukkaa..)? Nimim.
juuri uusi "ei pestävä" filtteri paikallaan.
sad_orig.gif


Lisäksi askarruttaa säätämisen lämpötila, jos nyt käy säädättämässä ja
hallin lämpötila on vaikka +15 astetta,
niin onko säädöt taas pielessä kesällä +25 asteessa? (happeahan
on tällöin käytössä vähemmän..). + Onko vaaraa
joissakin tapauksissa saada seokset niin laihalle, että
männät yms. on vaarassa?

-Opetteleva moto-nisti
lookaround_orig.gif
 
Back
Ylös