Ok.. Eli käytännössä vaaditaan power commander tai vastaava
ecun 'huijaamiseen'? Kumpi tässä nyt huijaa mitä, ecu syöttää
commanderiin jotain ja commanderi sitten ruiskulle tiedot vai
anturitiedot commanderiin ja nämä sitten eculle..
Tavoitteenahan on kuitenkin saada ilman ja polttoaineen suhde
kohdalleen (näissä koneissa jotain 13:1 paikkeille?).
Nykäseekö ne säätäjät sitten lamdan (oletan että pyöräni sellaisen
omistaa) pois? Liittimen irti vai jotain pihti/leikkurihommia tms tuhoja?
Varmasti paikoissa on eroja, mutta kannattaako olettaa, että
paikassa jonne menee, niin tietävät miten säätää ruiskuja ja
eivät vain tee mitään "täyskaasusäätöä".
Legenda kertoo, että K&N filtteriä kannattaisi orginaalin tilalle
laittaa, mutta eikö nämä uudet orginaalit ole jo erittäin hyvin
virtaavia (luulisi tehokisan olevan aika tiukkaa..)? Nimim.
juuri uusi "ei pestävä" filtteri paikallaan.
Lisäksi askarruttaa säätämisen lämpötila, jos nyt käy säädättämässä ja
hallin lämpötila on vaikka +15 astetta,
niin onko säädöt taas pielessä kesällä +25 asteessa? (happeahan
on tällöin käytössä vähemmän..). + Onko vaaraa
joissakin tapauksissa saada seokset niin laihalle, että
männät yms. on vaarassa?
-Opetteleva moto-nisti