Vääntöä on alhaalla aika muhkeasti joo, ja ajelen R1:llä.
Kyllä Thunderacessakin on hyvät väännöt, olen ajanut! Siitäkin tehoa saa sliparilla/suuttauksella/filsulla ihan hyvin lisää, kunhan pidät huolen, että hankit Race-sliparin, eikä kaksikammiovaimenninta. Pitää siis olla suora putki vaikkarin läpi.
Kokoputkella saadaan hiukan enemmän huipputehoa, mutta käyrät alkavat eroamaan toisistaan vasta 8000 kiekan kohdalla R1:ssä. Ja paras kokoputkella saatu tulos mitä minä ja kyseinen pulju (Viaber) tiesi, oli hiukan yli 150hp, kun itselläni takarengas yski 147, ja alle 4500 rpm mulla oli HELVETISTI enemmän vääntöä kuin kokoputkella. Katsoin niitäkin käyriä päällekkäin. Ero tehossa oli 16hp parhaimmillaan sliparin hyväksi, ja se on paljon alle 4500 rpm, jossa teholukemat ei muutenkaan ole vielä niin korkeita!! Tässä linkki:
http://www.bomber.fi/forum/viewtopic.php?t=2413
Itse pyysin jarrupenkissä käydessäni laittaa samalle ruudulle eri v-twinien käyriä.. Tulos olis se, että v-twinit HÄVISI VÄÄNNÖISSÄ joka kierrosalueella R1:lle! Vertasin esim Aprilia Millen käyrää (siinäkin oli putki vaihdettu ja säädetty). Missään vaiheessa vääntökäyrä ei ollut R1:n yläpuolella. Ducatin käyrät jäi vielä Millenkin käyrän alle. V-Twin tuntuu ajossa "pehmeämmältä" alhaalla, vääntö on erilaista mutta ei sitä ainakaan enempää ole kuin R1:ssä.
Kaikki ketkä ovat ajaneet R1:tä kehuvat vääntöä, Yammulla on pitkään ollu hyvin alhaalta vääntävät moottorit. V-Twin miehet eivät tätä helpolla niele, mutta olen nähnyt käyrät ruudulla ja ajanut myös v-twineillä joten tiedän homman!
Laitoin aiheesta joskus topikin myös Bomber-forumiin, linkki on tässä:
http://www.bomber.fi/forum/viewtopic.php?t=2533&highlight=twini%2A