• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

SM-T VS. ADV

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Le Motard
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Onko Adventuressa valmiina 12v sytkäliitäntä? Kattelin jotain testivideota, niin konsolissa oli tulpattu reikä joka haiskahti ihan tupakkiliitännältä.

Pittää saaha mahollisimman paljon nyt plussia että voi hyvillä mielin tehdä päätöksiä
biggrin.gif


Mitkä laukut Adveen kannattaa sitten hankkia, hyvät tietenkin muttei mittään monen tonnin touratecheja. Jossain arvostelussa kehuivat kotarin omia laukkuja, jossa on kahva päällä ja ovat muovia vs. GS Adventuren aluboksit.

Mitä naveja olette käyttäneet? Ei perse kestä ostaa sitä moottoripyöräzumoa viidellä sadalla.
Adventuressa on 12V ulosotto mittaristossa. Se vain oli sellaista pienempää mallia, joka on parempi kuin tupsyt, mutta kaikki laitteet ovat kuitenkin varustettu tupsyt pistokkeella. Mulla on -07/-08, jonka jälkeen mittaristo on muuttunut, joten en osaa varmaksi sanoa onko uudemmissa yhtä yksinkertaisesti vaihdettavissa Motonetin tupsyt-malliseen kuin itselläni oli. Sieltä löysin asiallisen kumitulpalla varustetun liittimen aikoinaan. Ostin niitä kaksi ja toisen asensin hanskalokeron pohjalle. Siellä on kätevä ladata kännykkää, kun navi on koko ajan kiinni mittariston pistokkeessa.

Nyt on Giviltä tullut uusi laukkumalli, http://www.givi.it/Side-hardbags/Monokey-/TRK33N-TREKKER joka on jollain ohuella alumiinilla verhoiltu muovilaukku. Kaverilla oli kolme viikkoa sitten Suomen ensimmäinen sarja pyörässään kiinni. Sopi valkoiseen adventureen kuin nenä päähän. Fiksun oloinen kansimekanismi.

Ihan ketjun alkupäässä Kotterokuski kirjoitti SMT:n eduksi "Pitkälti painoi vaa'assa asfaltti ja matkustusmukavuus kyytiläisellä." Tätä en pysty kyllä komppaamaan mitenkään. Ässättömän Adven takapenkki ei ole yhtään huonompi kuin SMT:n Mulla on ässätön Adventure, missä satula on porrastettu. Vaimo on huonoselkäinen ja huonon penkin esimerkiksi mainittakoon vaikka Kawasaki GTR1400, jonka kahden kilometrin testilenkin jälkeen selkänsä oli neljä päivää kipeä. Adven satula ja jalkatappien sijoittelu on ollut mieleinen. Ennen ensimmäistä vuoristoreissua pelko oli taas alamäkijarrutusten sujumisesta, mutta sanoi, että jaloilla pystyy ottamaan painon hyvin vastaan. Tapit ovat alhaalla ja edessä. Aikaisemmista pyöristä kelvolliset oltavat hänen selälleen meillä on ollut Blackbirdissa ja VFR:ssä. Adventuren S- ja R-malleissa on suora penkki, mikä ei ole varmaankaan kyytiläisen mieleen. Niihinkin voi tosin ostaa vaikka KTM:n oman ergo-penkin.
Edit: otin linkistä ylimääräisen pilkun pois. Nyt toimii
 
Kotarillahan on nyt tarjolla Adventure-mallista joku "ready to travel" -malli, jossa on laukut ja kaatumaraudat ja ergoseat ja jotain muuta tilpehööriä jo valmiiksi kiinni. Tämmöstä näin mainostettavan moto1-lehdessä.
 
Vastaan tuohon Timpan kommettiin istuimesta: hyviä ovat molemmat istuimet kyytiläisellä. Vaimo on istunut useamman tuhannen kilometriä takana eikä ole valitanut. Tankintäyttövälin voi helposti ajaa yhdeltä istumalta. SMT:llä alkaa olla 30k täynnä enkä voi valittaa juuri mistään. Saman ostaisin edelleen tai adven. Ihan makuasia.
 
Vastaan tuohon Timpan kommettiin istuimesta: hyviä ovat molemmat istuimet kyytiläisellä. Vaimo on istunut useamman tuhannen kilometriä takana eikä ole valitanut.  Tankintäyttövälin voi helposti ajaa yhdeltä istumalta. SMT:llä alkaa olla 30k täynnä enkä voi valittaa juuri mistään. Saman ostaisin edelleen tai adven. Ihan makuasia.
Jep. Meillä meni toissaviikonloppuna 40tkm puhki. Samalla täytyy jatkaa, kun ei kukaan ole tehnyt parempaakaan. Uusi Tenere pitää käydä kokeilemassa kunhan sattuu kohdalle. Vastauksen kyllä arvaa jo etukäteen: "hiton hyvän tuntuinen muuten, mutta neljänkymmenen kilon laihdutuskuurin tarvitsis".
 
Back
Ylös