Sopivaa pyörää etsimässä...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JTS
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

JTS

New member
Sopivaa pyörää etsimässä...

En enää jaksanu sivujen uudistumisen myötä kahlata vanhoja aiheita läpi, joten kysympä nyt tässä näin, että mikähän olisi sopiva pyörä...ehdotuksia kaipailen.

Nyt on minun moottoripyöräily tässä tilanteessa, että seuraavat ehdot pitää olla:

-ei rasvattavia ketjuja
-kyytiläiselle jonkinasteiset oltavat
-täytyy olla/saada laukut joko pyörän omat tahi muut. Siten, että ei ole älyttömiä rautoja sun muita telineitä mukana kun laukut irti
-suht nopea ja tehokas, pitää kulkea ja kiihtyä.
-hyvä ulkonäkö

Jääkö sitä enään hyvin paljoa vaihtoehtoja?
Miettiny oon BMW K1200/1300 S tai R mallia (s:ssä ois katteet mut toki esim. bellypanilla yms. osilla R ois maukkaan näkönen)
Sit on ollu Yamahan FJR (se tuntuu hieman arkiraudalta, kun ei oo ees USD keulaa, mut liekkö tuolla väliä)

Likimain samoilla kriteereillä tuli omaan pihaan K1200S pari vuotta sitten. Tuo kombinaatio : "ei rasvattavia ketjuja" / "suht nopea ja tehokas" karsii aika paljon vaihtoehtoja, joten noiden jo mainittujen lisäksi niin muuta ei tule mieleen kuin Kawan GTR 1400.

Periaatteessa noihin kriteereihin voisi sopia myös Honda Vfr1200f... ei rasvattavia ketjuja, löytyy laukkuja ja pitäis olla tehojakin jonkun verran jne. Joku molempia ajanut voi kertoa onko hondan ja bemarin välillä isojakin eroja, itse en ole ottanut kuin kylmätyypit molemmista ja ihan kelpo laitteilta kumpikin vaikutti. Honda on kyllä selkeästi edullisempi mutta bemarissakin on omat etunsa:dunno:

Laita ketjurasvari niin ketjuasia menettää merkityksensä. Itse pyörästä; itse testailin VFR1200:sta ja BMW1300S:ää ja päädyin VFR:ään. Merkittävimpänä syynä erittäin paljon parempi käsiteltävyys alle satasen nopeuksissa.

Muutaman vuoden ajoin ketjullisella ja nyt viime kesän keppivedolla, ja ketjuihin en enään palaa.
On se vaan niin paljon siistimpää, vaikka olisikin rasvari etc...

JA VFR vs. K1300S jotka molemmat ajoin. Pikku lenkin perusteella ei vielä havaintoa ajettavuus eroista, nyt 15 t km:n kokemuksella, vifferi istuu kuin hanska käteen, pyörästä enemmän kokemuksia VFR1200-ketjussa.
Halvemmalla sen saa huomattavastikin, ja sanoisin, että on luotettavampi, mitkä ominaisuudet painoivat paljon...

Molemmissa on puolensa, ja vifferin pikku puutteet on helppo ja halpa modata...

No nyt katsoin 1. viestin. Unohda FJR ja tsekkaa Bemu vs. Honda. Hondaan alkup. takalaukkusarja ja kyytiläisen kauhukahvat ovat paljon mukavammat. Penkin liukkauden torjut triboseatilla ja polvikulmaa saa loivemmaksi tappisarjalla, jos on tarpeen. Kawasta eo osaa sanoa mitään.

Ja paras neuvo... laitteenhan hankit omaan käyttöösi ja omaksi viihdykkeeksi, ole siis tunnoton subjektiiviselle näkemykselle.

Viimeksi muokattu:
Back