• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Speed Four kuskit huom!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tengai
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Terve. Olen tässä pyörää ostamassa ja nyt kun livenä tuo trumpan s4:sen näin niin kyllä on kaunis pyörä  
062802jumpie_prv.gif

Kuinkas tuo sopii tämmöiselle 189cm kaverille? Olen kattellut myös Z750:stä ja Hornetin kuussatasta, mutta kyllä tämmöinen vähän ei-tule-joka-mutkassa-vastaan - pyörä enemmän kiinostaisi.

Olen tässä yrittänyt käytettyjäkin katsella, mutta ei näytä tällä hetkellä olevan kuin yksi nettimotossa  
sad_orig.gif
itsellä mittaa vain 176 ja silti pitkissä (yli 2h) pätkissä rupeaa polvet puutumaan jyrkähkön polvikulman takia mutta jossain muistan nähneeni jalkatappeja jotka tulevat noin 5cm alemmaksi jolloin mahtuu varmaan isompikin mies ajamaan ihan hyvin.

Itse olen 185, ja tilasinpa juuri siirtosarjan jalkatapeille. Siis taakse ja ylöspäin.

Ja ilmavirta sattuu ainakin meikäläiseen kevyemmin ilman etukatetta

Itse olen 185, ja tilasinpa juuri siirtosarjan jalkatapeille. Siis taakse ja ylöspäin.

Ja ilmavirta sattuu ainakin meikäläiseen kevyemmin ilman etukatetta
Mistä noita jalkatappisarjoja saa? Itselläni 180cm ilmavirtaus on aika tasainen - 90...100km/h on mukava matkavauhti. Lujempaa mennessä alkaa tulla liian tuulista...

Noniin, nyt olisi minullakin uuden pyörän osto edessä ja trumppa vaikuttaa oikein hyvältä vaihtoehdolta. Pari juttua pitäisi kumminkin vielä saada tietää.

Ajo-ominaisuudet ovat ilmeisesti loistavat mutkapätkille, mutta soveltuuko fouri pidemmille matkoille? Entä onko mitään erityisiä tyyppivikoja? Vuosimallien välilläkään ei ilmeisesti ole suuria eroja? Pystyykö ottamaan kyytiläistä? Ja tarviiko penkittää kuristettaessa vai miten homma toimii? Tälläistä tällä kertaa  
blush.gif
Hyvää alkanutta ajokautta vaan kaikille  
buttrock.gif

Noniin, nyt olisi minullakin uuden pyörän osto edessä ja trumppa vaikuttaa oikein hyvältä vaihtoehdolta. Pari juttua pitäisi kumminkin vielä saada tietää.

Ajo-ominaisuudet ovat ilmeisesti loistavat mutkapätkille, mutta soveltuuko fouri pidemmille matkoille? Entä onko mitään erityisiä tyyppivikoja? Vuosimallien välilläkään ei ilmeisesti ole suuria eroja? Pystyykö ottamaan kyytiläistä? Ja tarviiko penkittää kuristettaessa vai miten homma toimii? Tälläistä tällä kertaa  
blush.gif
buttrock.gif
Itse ostin viime kesänä speedfourin ja 6tkm kerennyt ajamaan ja on ollut kyllä ainakin itselle loistopeli. Pidemille matkoille sopii ihan yhtä hyvin kuin muut nakupyörät eli kunhan matkavauhti on alle 100 niin kyllä sitä jaksaa pitkääkin siivua vetää. Tyyppi vioista ei itsellä onneksi ole mitään kokemusta
tounge.gif
kyytiläisenkin saa mukaan itse en kyllä osaa sanoa mitään sitten kyytiläisen viihtyvyydestä mutta ei se nyt ainakaan ihan mahdoton ole 2-päällä ajella. Kuristaminen on todella helppo homma ruiskun päälle laitetaan vain muutaman kympin maksava metalli osa joka rajoittaa kaasun liikettä huomattavasti ja kun liikkeessä tekevät tuon saat mukaasi lapun jota näyttämällä konttorilla saat sen 25kw merkinnän. Tuolla tavalla pyörästä tulee kyllä todella surkea ajettava koska tehoa puuttu koko kiarrosalueelta kun kaasu ei aukea mutta eiköhän sitä nyt katsastuskonttorille asti juuri ja juuri pääse tuollaikin
wink.gif

kunhan matkavauhti on alle 100 niin kyllä sitä jaksaa pitkääkin siivua vetää.
Tissiposki
tounge.gif

Itse pidän siedettävänä (=jaksaa ajaa tankkaukseen asti ja jatkaa heti kun tankki on täynnä) noin 150-160 vauhtia. Loistopeli, samaan hintaan saat kyllä parempaa etsiä. Ja suht pitkääkin siivua olen taittanut jonkin verran.

Tyyppivikoja ei taida paljon olla, paitsi ennen -04 käytössä olleet hauraat muoviset bensaletkun liittimet, jotka saa vaihdettua ilmaiseksi jos ei ole jo tehty. Niin joo ja 14-piikkinen eturatas syö ketjuohjurin aika vauhdikkaasti. Korvaava tuote (~30 euroa) olikin paljon kovepaa tavaraa, ehkä se kestää paremmin. Häiritsevistä ominaisuuksista merkittävin on ruiskun oudot kikkailut osakaasulla noin 3000-3500 rpm kohdilla. Mutta kukas sitä osakaasulla...
tounge.gif

Joo näin muistelinkin asian olevan. Kunhan pääsin piikittelemään
wink.gif

Nyt on sitten leovincen vaimennin kiinni ja riumpin oma ruiskukartta sliparia varten laitettu ja yllätyin oikein kuinka paljon vaikutti moinen operaatio. Moottorin toiminta pienillä kierroksilla parani huomattavasti ja tuntuisi ylöskin tulleen jotain lisää kun etunen kepenee entistä helpommin
smile_org.gif
ja ei se nyt ainakaan rumemmalta näytä kuin vanhalla pöntöllä.

blush.gif
buttrock.gif
Itselläni on ollut Four vuodesta 2004. Kilsoja 30tkm. Viime kesänä hurautin Euroopan halki, Rostock - Garda järvi. Aikaa meni nakulla 11h yhtä soittoa. Ei minkäänlaista ongelmaa. Isommissa nopeuksissa ainakin itseni (182cm) on mukava nojailla tuleen. Sama pätkä kuukausi myöhemmin sateessa takaisin reilussa 12 tunnissa. Mikä kummallisinta, takapuolikaan ei esittänyt puutumisellaan protestia.

Ainoa murhe on ollut tähän asti jarrujen "nypytys" mutta se korjattiin uutena takuuseen. Niin, onhan ne jarrut Japanissa tehty...
tounge.gif

Nyt on sitten fouri hankittu. Vihreä ja vuosimallia 04. Pakko todeta, että on aivan mahtava pyörä. Vakioputkellakin äänet aikas komeat. Tuntuu suorituskykykin aika rajulta ottaen huomioon, että pyörä on vielä 25kw kuristettu.
Onkos fourikuskit radalla käyneet? Itsellä olis suunitelmissa, jos tänä kesänä koettas päästä, kun pyöräkin tuntuu sen verran jämerältä ajettavalta.

onneksi olkoon loistavasta pyörävalinnasta
thumbs-up.gif

Hyvin sopii fouri radallekkin pari kertaa olen itse käynyt eikä suurempia puutteita ainakaan itselle tullut mieleen. Odotas kun otat kurit irti kumminkin viikon parin päästä niin rupeaa suoritus kyky vasta rajulta tuntumaan ja vielä kun vaihtaa piikkiä pienemmän eturattaan niin alkaa ykkösellä ja kakkosella olemaan eturengas aika löysästi kiinni tiessä
tounge.gif

Niin joo ja 14-piikkinen eturatas syö ketjuohjurin aika vauhdikkaasti. Korvaava tuote (~30 euroa) olikin paljon kovepaa tavaraa, ehkä se kestää paremmin.
Eikös tossa pitäis jo olla 15/45 ratastuksena?
Kyllä mä olen pystynyt pitämään matkavauhtina sellasta 130-140 ilma suurempia ongelmia. Kyytiläisestä en tiedä kun ei ole koskaan ollut kukaan kyydissä.

sattuisiko kukaan tietämään missä pyörässä olisi samanlainen jalkatappien kiinnitys kuin tuossa pikku riumpissa? Kun itse kasaan hitsaamani katkennut jalkatappi meni antautumaan vuoden kovan käytön jälkeen ja nyt tuntuu siltä että voisi ostaa ihan uuden jalkatapin/jalkatapit mutta oma veikkaus on että alkuperäiset riumppi jalkatapit maksavat aika reilusti ja toimitus aika muutaman viikon
confused_orig.gif

Onkos fourikuskit radalla käyneet? Itsellä olis suunitelmissa, jos tänä kesänä koettas päästä, kun pyöräkin tuntuu sen verran jämerältä ajettavalta.
Juu onhan tuo meikäläisen pyörä rataa nähnyt, viimeksi juhannuksena. Ihan hyvin sillä pääsee, ajettavuus ja kallistusvarat ovat kyllä ehdottoman kohdallaan. Kun ajelin rataa ainoastaan sillä, en huomannut mitään ongelmaa, mutta nyt kun on tullut ajettua radalle tarkoitettua kalustoa, muutamia kehityskohteita löytyy kyllä.

Jos oikein tosissasi meinaat ajaa, niin on syytä saada ruisku just eikä melkein säätöihin. Cliparit vaihtaisin toisenmallisiin, vakkareissa on liikaa pull backiä ja ovat kovin korkeat. Keulaa en saanut toimimaan siten että siihen olisi luottoa vaikka kuinka ruuvasin ja vaihtelin paineita (Pilot Power), mutta luulisin että kunnon renkailla asia on toinen. Keulaa voisi myös laskea hieman. Nuo kun hoitaa niin Fourilla pääsee TODELLA kovaa. Ja niinkuin sanoin, aikana ennen ratapyörää en pitänyt mainittuja asioita lainkaan ongelmina.

Tuossa vielä on board kuvaa jussilta jos kiinnostaa katsoa

Niin joo ja 14-piikkinen eturatas syö ketjuohjurin aika vauhdikkaasti. Korvaava tuote (~30 euroa) olikin paljon kovepaa tavaraa, ehkä se kestää paremmin.
Eikös tossa pitäis jo olla 15/45 ratastuksena?
No joo, mutta liikkuu paremmin vähän tiuhemmalla, mulla on 14/47
wink.gif

Nyt olisi hieman kysyttävää huoltamisesta. Osaisiko joku neuvoa miten etuhaarukan öljyt vaihdetaan ja kuinka paljon öljyä sitten pistetään?  
blush.gif

Back