Speed Triple 1200 RS

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tube68
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Speed Triple 2021:
- 1160cc moottori
- 180 hp huipputeho (+30hp)
- 125Nm huippuvääntö (+8Nm)
- 198 kg märkäpaino (-10kg)
 
Mahtaa olla makea kone. Kiva nähdä dynokäppyröistä, kuinka pitkälle vääntö jaksaa pysyä lähellä huippuja.

Normihurjastelussa ei tietenkään suurta merkitystä, vaan kyytiä on tarjolla aina. Kosolti.
 
Houkutellaas Bone tänne :D

Sitä Kingin korvaajaa oot ollu vailla.

Tässä.
 
Kiva nähdä dynokäppyröistä, kuinka pitkälle vääntö jaksaa pysyä lähellä huippuja.

2021-Triumph-Speed-Triple-1200-RS-Dyno-Power.jpg

2021-Triumph-Speed-Triple-1200-RS-Dyno-Torque.jpg


Mcnews.com.au:sta löytyi tämmöset käppyrät
 
Kipittää makeasti 10500 kierrokseen. 7000-9000 kierrokseen saatu mukava lisäpotku.

Oikein.

Edit: tai no, lähteehän se työntämään jo viidestä tonnista.

Bonen ei tarvitse kuin kiinnitellä tällaiseen lyijypainoja, ja jo on uus Kingi :D
 
Mistähän toi 180hp tieto löytyi??
Triumphin omilla sivuilla 177... hurja lukema silti!
Vähän enemmän olisin toivonut päivitystä ulkonäköön!
 
Mistähän toi 180hp tieto löytyi??
Triumphin omilla sivuilla 177... hurja lukema silti!
Vähän enemmän olisin toivonut päivitystä ulkonäköön!
Trumppalaiset Brittiläisinä ilmoittanevat tehon bhp-muodossa. 177 jarruhevosvoimaa on 180 meikäläistä hummaa.
Edit: kyllä se muuten pyöristyykin 179:ään mutta sallittakoon pikku pullistelu.
 
Väännössä tuo jää kyllä B-Kingille ihan reippaasti. Siinähän on +100Nm välillä 2300-11000rpm ja huiput +150Nm. Ainakin niistä joista rajoittimet ja kissa on poistettu :)
 
Väännössä tuo jää kyllä B-Kingille ihan reippaasti. Siinähän on +100Nm välillä 2300-11000rpm ja huiput +150Nm. Ainakin niistä joista rajoittimet ja kissa on poistettu :)

Juu. Reilu 60 kilon märkäpainoero kompensoi.
 
Saattaa olla todella hyvä! Viimeistään nyt liian nopea kadulle, ellei edellinen sitä vielä ollut.
Oispa ollut t-plane
 
Ilahduttava uutuus. Ajelin 1050 Triplellä 2005-2016 ja uutta mallia ei kuulunut, niin joutui tyytymään Ducatiin.

Kliinin yksinkertaisen kaunis pyörä. Näyttää moottoripyörälle, eikä Transformers-robotille. Herättää kyllä omistuksen haluja. 1050 kun tuli 2005, niin kuvat nähtyäni oli jokseenkin pakko ostaa. No nyt ei ole moinen tilanne, mutta hyvälle näyttää.
 
Viimeksi muokattu:
Kliinin yksinkertaisen kaunis pyörä. Näyttää moottoripyörälle, eikä Transformers-robotille. Herättää kyllä omistuksen haluja. 1050 kun tuli 2005, niin kuvat nähtyäni oli jokseenkin pakko ostaa. No nyt ei ole moinen tilanne, mutta hyvälle näyttää.

...tämänkään takia sillä ei voi korvata Kingiä:D
 
Ilahduttava uutuus. Ajelin 1050 Triplellä 2005-2016 ja uutta mallia ei kuulunut, niin joutui tyytymään Ducatiin.

Kliinin yksinkertaisen kaunis pyörä. Näyttää moottoripyörälle, eikä Transformers-robotille. Herättää kyllä omistuksen haluja. 1050 kun tuli 2005, niin kuvat nähtyäni oli jokseenkin pakko ostaa. No nyt ei ole moinen tilanne, mutta hyvälle näyttää.

En voisi olla enempää samaa mieltä. Ylivoimaisesti luokkansa tyylikkäin pyörä. Tuo transformers-kilpavarustelu on tehnyt kilpailijoiden nakupyöristä todella levottoman (ja ruman) näköisiä. Triple on edelleen triple, uudessa asussaan tunnistettava, mutta pelkistetty, tyylikäs ja tyylipuhdas. Kerrassaan upea. Vähän kuten Porsche 911, aina tunnistaa mistä on kyse, vaikka laite uudistuu ja muuttuu.
 
Ihan aluksi:

Koko torvisoittokunta kapellimestari herra heinäkuun johdolla..... Haistakaa paska! :grin:.

Näyttäisi hyvästäkin olevan mahdollista tehdä vielä parempi... Siis Speedistä.

Nähtäväksi sitten jää, vakuuttavista käppyröistä huolimatta, onko niiden takana
sitä samaa karismaa josta Suikan gen 2 on maineensa saanut.

.....Vai käykö tämän uutuuden kanssa hieman kuin ison Zetorin - Bussin/Kingin kesken.
Tunteettomasti suorituskykyä arvioitaessa Zetori vie armotta potin, mutta molemmat "putkivireinä"
hiplattuna Suikan sielussa on sisällä se joku puolivallattomuuden tunne josta "legenda" on syntynyt.

Tämähän on ikiaikainen dilemma.

Helpompi on tehdä pata, joka on suoritusarvoiltaan käytännössä "täydellinen", mutta
se että siihen saa sekaan "sen jonkin"..... joka saa tuntemaan..... saa tuntemaan.....
kuin oisi, vain kuudentoista vanha :jippikaijee:. Vai miten se nyt meni :grin:.

Toiset tietää mistä on kyse.... toiset ei taas ymmärrä yhtään mistä on kyse.... Näin se vaan menee.

Mutta... Helvetin hienon laitteen ovat taatusti saaneet aikaiseksi. Sitä on vaikea kieltää millään mittarilla.
Tuohon on varmasti nyt saatu nyt se aiemmasta "puuttunut palanen".
Vähän samoin kuin kävi Streetinkin kanssa päivityksen yhteydessä. :respect:.
 
Heräshän se :D

Ootellaan vielä ihmettä... RSV:tä parempaa kyykkyä.
 
2005 triplen omistajana on tähän asti ollut helppo selittää miksei päivitä. koska aina päivitys oli vain joku 'runko', haarukka, vanteet tai jotain. mutta siltihän se oli ihan sama vehje kuitenkin periaateessa ja käytännössä. varsinkin jos sitä 2005 sta oli päivitellyt jarrujen yms painon osalta.

nyt kuitenkin on selvästi kaikki uutta ja se kone isonnettu ja tehty kunnolla uusiksi. Mielestäni vanhan triplen pieni ongelma, että tappien kohdalta runko on sen verran leveä että maanvara radalla ei ole ihan optimaalinen. Nyt runko on kavennettu ja on enemmän moottorin niskassa.

mittarit ja navit samassa, flybywiret ja cruiset sen myötä. ölhlinss jousitus, kevennys ja tehoa, joten aika lailla kaikki mitä voi toivoa, lisäksi pidän tuosta tavallisen oloisesta sivuputkesta, koska peränalusputket on huonoja ja liian lyhytkään sivuputki ei saa olla ettei pakokaasu pyöri takana. Tuo on just sopiva.

kaarre abs ja luistonestot.

eli kaikki löytyy. hinta lienee suomessa 25, jos vertaa englannin hintoja esim superduke/mt-10 yms osalta.
 
Back
Ylös