• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Speed triple 955

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja clansman
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

clansman

New member
Kysymys kuuluu onko nuo vanhemmat 2000-luvun alun Speed Triplet ostamisen arvoisia pyöriä? Onko luotettavuus yms. kohdallaan? Hiukan kokemuksia kaipailisin, jos joltakulta kyseinen vehje löytyy tai on löytynyt.

Hyviä pyöriähän ne on. Ei varsinaisesti mitään vikaa. Mutta 1050:sta saa jo ihan kohtuuhintaan nykyään. Se on vielä vähän parempi.

itse puntaroin kanssa 955:sen ja 1050:sen välillä viimekesänä ja loppupeleissä maksoin muutaman tonnin enemmän 1050:sen hyväksi, koska se on huomattavasti parantunut. Ja nyttemmin pyöriä katsellessa olen hyvin tyytyväinen valintaani.

1050
-tehokkaampi
-väännökkäämpi
-kevyempi?
-USD keula
-paremmat jarrut(ainakin näöltään)
-hienompi mittari ja toimintoja siinä enemmän.

ainoa selvä etu 955 mallissa on suurempi perä. jos on niistä kiinnostunut.
bowdown.gif
esim matkailu tms

Kyllähän tuo 1050 enempi silmää mielyttää kaikin puolin, mutta 955 olisi taas lompsalle parempi vaihtoehto.

Näinhän se on. Mutta jos nuo kaks koeajat niin ei siinä valinnassa hirveesti epäselvyyttä jää. Ja rahaahan saa pankista.
biggrin.gif

Itsellä toiminut ihan hyvin. Olisiko ollut 8000 km kun rupesi tihkumaan öljyä etuiskarin stefan välistä ja nyt viime kesänä sain kerättyä ajellessa paripäivää vesisateessa vesi/hiekka sekoitusta jäähdyttimen puhaltimen väliin ettei käynnistynyt ja nyt tärisee ja on muutenkin epämääräinen. Muita ongelmia ei ole ilmennyt 30000 km matkalla, vm. -04.

I like big butts and I can not lie ...
lookaround_orig.gif

Kyllähän tuo 1050 enempi silmää mielyttää kaikin puolin, mutta 955 olisi taas lompsalle parempi vaihtoehto.
Ei miellytä mun silmää tuo 1050 pätkääkään. Se perse on vaan 955:ssa niin hieno!

Eikä niitten tekniikassa oikeasti ole merkittävää eroa, ulkonäkömieltymykset ratkaisee..

Kyllähän toi uudempi 1050 S 3 on kehittyneempi versio,mutta kuten itsekkin totesit on hintakin toinen kuin 955:lla.
Tehoissa ei nyt niin hirveitä eroja ole.

Ainakin itse ajattelisin niin,että ostaisin sen mihin hillot riittää hyvin ja jää vielä vähän spesiaalitilpehöörejä vartenkin,kuten ohjausiskaria,rähinäpönttöä jne.

Valintahan on tietenkin Sinun  
smile_org.gif
ja mikä sitten tarjoaa parhaimmat kiksit  
sport05.gif

Kävinpä tuossa tänään ajamassa ekaa kertaa -04 955 S3:sta R.M. Heinolla. Täytyy kyllä myöntää että oli maukas laite. Tuota ennen ajoin Ducatin S2R Mörköä ja kyllähän se vähän kakkoseks jäi, vaikka fiilistä on kyllä siinäkin. Tuo S3:sen kone on just niin hieno kun kehutaan..

Tuossa ko. mopossa oli tehari, en tiedä minkä valmistajan, mutta joka tapauksessa ja ruiskun päivityksestä ei ollut Heinolla tietoa. Tuo nimitäin paukutti moottorijarrutuksissa aika miehekkäästi, kuuluuko tuo plein henkeen vai voisko olla mahdollista että ruiskupäivitystä ei olisi tehty? Todella hieno peli ajaa, noinkohan sitä joutuu lompsaa aukasemaan..

T

niissä on se SAI, secondary air injection, joka tuuppaa ilmaa putkeen, se joissain paukuttaa putkessa.

Sehän siis kuulosti aika sairaan kommeelta, mutta esim. tuolla kuramopopuolella indikoi aina jostain mikä ei oo ihan kohdallaan, sillä tässä vaan kysellään.

Itsellä toista kesää menossa 955i -04. Paukuttaa myös aika lailla, varsinkin kun heittää vauhdista pienemmälle. Kuuluu asiaan, ei tarvi säikkyä. Pyörä toiminut tosi hyvin (40k mittarissa) ja itsellä myös tehoputki kiinni, joka oli käyrien mukaan jopa tuonut muutaman hepankin lisää.

Itse testaamistani nakupyöristä (japskit ja monsteri) ehdottomasti paras (lue hauskin) ajaa (alle 140km/h) ja kevyt käännellä myös mutkapätkillä. Vääntöä löytyy aivan tarpeeksi, eli ei tarvi painella jatkuvasti vaihdepoljinta kaupungissakaan. Pari kertaa kävin viime kesänä myös radalla ja hauskaa oli sielläkin. Huollot tein itse ja tarvikkeet löytyi heti kaupan hyllystä. Ainoana miinuksena sopivien "tuuninki"/ tarvike osien niukka tarjonta (ainakin Suomessa). Myös alkuperäiset varaosat tuntuu hieman kalliimmilta kuin japskeissa.

Ensimmäinen iso pyöräni ja takuulla samassa merkissä& mallissa tullaan pysymään jatkossakin. Itse pidän 1050 mallin pienemmästä perästä enemmän, omastani meni pullea ampiaisperse talvella vaihtoon. Jollei tuo kosmeettinen seikka häiritse liikaa ja haluat ajaa nakupyörämarkkinoiden parhaimmalla merkillä, sekä säästät muutaman tonnin ostamalla vanhemman mallin, niin en keksi mitään syytä miksi ei? Ja onhan ne Trumpan bugeye-tuplavalotkin jo klassikot...

...niin ja muista tinkiä reilusti!

Back